-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.icpnet.pl!.POSTED!not-for-mai
l
From: Refleksyjny <n...@p...org.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Date: Wed, 11 Sep 2013 14:33:45 +0200
Organization: ICP News Server
Lines: 65
Message-ID: <l0pnv4$3uu$1@news.icpnet.pl>
References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <i...@4...net>
<l0o0ts$tbd$1@news.icpnet.pl> <l0o282$v0n$1@news.icpnet.pl>
<l0o3tm$3q0$4@dont-email.me> <l0o4cj$1ve$1@news.icpnet.pl>
<l0p0qt$536$1@news.task.gda.pl> <l0p9md$hde$1@news.icpnet.pl>
<7...@p...pl.invalid>
<l0piv5$t8b$1@news.icpnet.pl> <l0pmlp$58i$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: c16-59.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icpnet.pl 1378902820 4062 62.21.16.59 (11 Sep 2013 12:33:40 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Sep 2013 12:33:40 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130801
Thunderbird/17.0.8
In-Reply-To: <l0pmlp$58i$1@node2.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504049
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-09-11 14:11, Andrzej Lawa pisze:
> W dniu 11.09.2013 13:08, Refleksyjny pisze:
>
>> Nie bzdura, bo w takim silniku parowym ciecz robocza (np woda) ma obieg
>> zamknięty, a więc ciepło (energia) jest w dużej części odzyskiwane. W
>> silnikach spalinowych większość energii (całe ciepło) jest tracona bo
>> ciepło jest odprowadzane w chłodnicy.
>
> A, przepraszam bardzo, jak wg ciebie skraplana jest ta odzyskiwana woda
> w silnikach parowych?
>
> Więcej - w silnikach z wewnętrznym spalaniem tę energię z wydechu też
> się odzyskuje. O turbosprężarkach nie słyszałeś? W nowoczesnych dieslach
> dzięki temu sprawność może zbliżać się do 50%.
>
>> Sprawność nowoczesnego silnika parowego w samochodzie dochodzi do 30%,
>
> Cieeeeeeeeeeeeeeenko.
>
>> co jest bardzo dobrym wynikiem, bo moment obrotowy jest bardzo wysoki,
>> więc 30KM (stałe!) z takiego silnika spokojnie pozwala na komfortową
>> jazdę z dużymi prędkościami. W silniku spalinowym moc zależy od obrotów
>
> Moment obrotowy to się liczy przy przyśpieszaniu.
>
>> silnika i się waha; w silniku parowym te wahania mocy i momentu
>> obrotowego się niewielkie, a to wielka zaleta i przewaga. Poza tym ta
>> cisza i spokój to jest to, bo silnik jest niskoobrotowy.
>
> Słyszałeś kiedyś parowóz przy pracy? ;->
>
Jasne. Zły przykład.
A słyszałeś spalinowy silnik lokomotywy przy pracy? Albo okrętowy? Albo
diesel czołgu? ;->
Odpal YT i posłuchaj odgłosu silnika parowego Doble w czasie jazdy po
autostradzie:
http://www.youtube.com/watch?v=ACO-HXvrRz8
Biorąc pod uwagę brak wygłuszenia to te silniki są cichsze od
spalinowych, co jest chyba oczywiste skoro to silniki zewnętrznego
spalania i niskoobrotowe.
>> Silnik z 1925 roku systemu Doble spalał 4 litry nafty na 100km! Już
>> wtedy tylko tyle. Gdyby go unowocześnić, zmniejszyć wagę samochodu (nie
>> 2 tony, a np 800kg) i wagę samego silnika z kotłem to spalanie jeszcze
>> by spadło.
>
> Do dzieła!
Jasne. Bo myślę, że skoro parowy Doble to był samochód bardzo duży i
zbędnie ciężki, smarowany kiepskim ówczesnym olejem a do tego
nieaerodynamiczny, to można by spokojnie osiągnąć w lekkim osobowym
współczesnym aucie spalanie rzędu 2l/100 km dowolnego paliwa, np nafty,
metylu, itp co jest świetnym wynikiem nawet gdy doliczymy akcyzę.
> Mhm. I kosmici.
>
Tak, obowiązkowo. No i cykliści.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.09.13 14:49 Refleksyjny
- 11.09.13 15:00 Refleksyjny
- 11.09.13 15:02 Andrzej Lawa
- 11.09.13 15:05 Maciek
- 11.09.13 15:06 Maciek
- 11.09.13 15:08 Refleksyjny
- 11.09.13 15:11 Andrzej Lawa
- 11.09.13 15:12 Andrzej Lawa
- 11.09.13 15:14 masti
- 11.09.13 15:18 Andrzej Lawa
- 11.09.13 15:20 Maciek
- 11.09.13 15:21 masti
- 11.09.13 15:21 Refleksyjny
- 11.09.13 15:32 Refleksyjny
- 11.09.13 15:37 ZIWK
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=