eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Date: Wed, 11 Sep 2013 14:22:42 +0200
    Organization: private
    Lines: 39
    Sender: r...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <5...@p...pl.invalid>
    References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <i...@4...net>
    <l0o0ts$tbd$1@news.icpnet.pl> <l0o282$v0n$1@news.icpnet.pl>
    <l0o3tm$3q0$4@dont-email.me> <l0o4cj$1ve$1@news.icpnet.pl>
    <l0p0qt$536$1@news.task.gda.pl> <l0p9md$hde$1@news.icpnet.pl>
    <7...@p...pl.invalid>
    <l0piv5$t8b$1@news.icpnet.pl>
    <3...@p...pl.invalid>
    <l0pmvr$2oq$1@news.icpnet.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-37-109-15-4.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1378902162 1462 37.109.15.4 (11 Sep 2013 12:22:42 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Sep 2013 12:22:42 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3 (Normal)
    In-Reply-To: <l0pmvr$2oq$1@news.icpnet.pl>
    X-Comment-To: Refleksyjny
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504044
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello Refleksyjny,

    Wednesday, September 11, 2013, 2:17:03 PM, you wrote:

    >>>> Nieprawda - jeśli silnik ma mieć sensowną sprawność - musisz używać
    >>>> pary przegrzanej. Para nie może skraplać się w silniku, czyli
    >>>> temperatura silnika musi być powyżej 100 stopni. Para ma się skraplać
    >>>> dopiero w chłodnicy (jeśli przewidziany jest zamknięty obieg wody).
    >>> Zgadza się, że trzeba używać pary przegrzanej, ale następuje to POD
    >>> CIŚNIENIEM dlatego to nie jest badzie energochłonne od zwykłego
    >>> gotowania wody.
    >> Facet, wydaje ci się, że stworzysz nowe prawa termodynamiki? Żeby
    >> uzyskać energię na wyjściu, musisz ją dostarczyć na wejście. Cudów nie
    >> ma. I nie ma tu znaczenia czy zastosujesz spalanie wewnętrzne czy
    >> zewnętrzne. To elementarne podstawy fizyki. Dopóki radykalnie nie
    >> poprawisz sprawności - nie podbijesz świata napędem parowym.
    > Rozumiem co chcesz powiedzieć. Ale pomyśl - skoro stare silniki parowe
    > były używane nawet do samolotów,

    No jasne. ICKJ?

    > to chyba świadczy o ich dużej sprawności?
    > Nowoczesne silniki parowe nie ustępują zbytnio sprawnością zwykłym
    > silnikom spalinowym, a niekiedy je przewyższają. Niestety nie
    > wykorzystuje się ich do samochodów powszechnie, ale przyczyny są inne
    > niż za mała sprawność.
    > A tak a propos cudów, to pamiętasz zderzak Łągiewki? też wszyscy
    > jajogłowi teoretycy twierdzili, że to nie ma prawa działać i jest wbrew
    > prawom fizyki, a jednak działa.

    Doprawdy? W którym samochodzie go stosują seryjnie?


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: