  • 21. Data: 2012-01-14 01:29:13
    Temat: Re: chamstwo na grupie
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > Także coś się kończy, coś innego zaczyna - nie teraz konkretnie ale cały
    > czas. Fotografia przestaje być centrum, a wraca na swoje miejsce - jako
    > uzupełnienie (dlatego jak ktoś pisze "fotografia jest moim życiem" to mi
    > się od razu włącza współczucie).

    Współczuć możesz rannemu psu, a nie komuś z kogo się wyśmiewasz.
    Posiadanie pasji wyklucza wartościowanie. Kończą i zaczynają to się
    bzdury.
    Fotografia jest drobnym elementem, tak samo jak każde inne zajęcie.
    Jeśli ktoś jest w stanie powiedzieć, że coś jest jego życiem, to
    powinieneś się zamknąć i tylko mu przyklasnąć, bo znaczy to dokładnie
    tyle co "życie jest moim życiem".

    marek

  • 22. Data: 2012-01-14 10:35:44
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    Użytkownik "V-Tec" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2012-01-11 00:55, Marek pisze:

    >IMHO wręcz przeciwnie - ekscytują się wywołanym oburzeniem, wojnami, itd.
    >Najgorsza dla człowieka jest ignorancja ze strony innych.

    Ekheemm, jesteś pewien, że właśnie o ignorancję chodziło?

    --
    Yogi(n)

  • 23. Data: 2012-01-14 14:07:05
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 13 Jan 2012 17:29:13 -0800 (PST), marek augustynski napisał(a):

    > Współczuć możesz rannemu psu, a nie komuś z kogo się wyśmiewasz.
    > Posiadanie pasji wyklucza wartościowanie. Kończą i zaczynają to się
    > bzdury.

    Nie mam nic przeciw pasjom... raczej przeciw obsesjom.

> [...]
    > Jeśli ktoś jest w stanie powiedzieć, że coś jest jego życiem, to
    > powinieneś się zamknąć i tylko mu przyklasnąć, bo znaczy to dokładnie

    Ty piszesz o ludziach którzy fotografują między innymi zajęciami i z tego
    składa się życie. Ja piszę o ludziach, którzy swoje życie podporządkowują
    fotografii.
    Japończycy potrafią robić jedną czynność w nieskończoność dopracowując ją
    tak że oni i ta czynność to jedno. Ale to zdegenerowany naród.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 24. Data: 2012-01-14 21:55:09
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

> [...]
    > Japończycy potrafią robić jedną czynność w nieskończoność dopracowując ją
    > tak że oni i ta czynność to jedno. Ale to zdegenerowany naród.

    A bo jak słyszę takie coś, że "fotografia przestaje być centrum a
    wraca na swoje miejsce - jako uzupełnienie" od razu mi się nóż
    otwiera. Fotografia tak jak i inne dziedziny jest osadzona w myśli.
    Zgadzam się, że przez lata bywała na nieswoim miejscu, ale nie zgadzam
    się, że jest uzupełnieniem. Ona stanowi jakieś tam centrum, jedno z
    wielu.
    Byliśmy świadkami pewnego przewartościowania, więc może nam się
    wydawać, że idea fotografii, prosta od chwili jej wymyślenia, uległa
    zmianie. Nie uległa i nie ulegnie, wobec czego żonglowanie słowami na
    jej temat z pozycji arbitralnej jest bezpodstawne.
    Można zainwestować w fotografię i po prostu się na tym przejechać.
    Można też np. "ulokować w niej zdolności" po czym przekonać się, że
    jednak są niewielkie. Tak czy siak fotografia to fotografia. Nawet
    jeśli ktoś bez reszty poświęca dla niej życie, to niby dlaczego
    obarczać ją jego błędami?

    W Japonii panuje konformizm a nie degeneracja.

    marek

  • 25. Data: 2012-01-14 22:04:01
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > Byliśmy świadkami pewnego przewartościowania,

    Zamiast "pewnego" wstawiam "pozornego".

  • 26. Data: 2012-01-15 17:21:10
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 14 Jan 2012 13:55:09 -0800 (PST), marek augustynski napisał(a):

> [...]
    > Zgadzam się, że przez lata bywała na nieswoim miejscu, ale nie zgadzam
    > się, że jest uzupełnieniem. Ona stanowi jakieś tam centrum, jedno z

    Fotografia w myśli? Rozumiem fotografia jak sposób ujawnienia swoich myśli,
    przekazania ich, czy choć utrwalenia czegoś co wyzwoli jakieś myśli. No ale
    "w myśli"?
    Fotografujesz dlatego że inaczej się nie da czegoś uzewnętrznić, a nie
    dlatego że akt fotografowania nadaje jakiś sens obiektowi czy zdarzeniu.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 27. Data: 2012-01-15 18:35:01
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > Fotografia w myśli? Rozumiem fotografia jak sposób ujawnienia swoich
    > myśli, przekazania ich, czy choć utrwalenia czegoś co wyzwoli jakieś
    > myśli.

    Nie o tym mówię

    > No ale "w myśli"?

    Masz kolor, pędzel i płótno i tylko od ciebie zależy co z nimi
    zrobisz. To znaczy "osadzenie w myśli".
    A fotografia? Jest obrazem rzeczywistości. Używamy obiektywu, aby na
    płaskiej powierzchni o wymiarach kilku centymetrów kwadratowych złapać
    odbicie otaczającego świata. To już jest kopia, więc powinniśmy zrobić
    wszystko, żeby wynikłe z niej ograniczenia były ostatnimi. Z mojego
    punktu widzenia fotografia nie oparta o prosty przekaz jest dowodem na
    brak umiejętności posługiwania się pędzlem. To również jest myśl.

    > Fotografujesz dlatego że inaczej się nie da czegoś uzewnętrznić, a nie
    > dlatego że akt fotografowania nadaje jakiś sens obiektowi czy zdarzeniu.

    Dokładnie. Wybieram fotografię, ponieważ pokazuje ona rzeczywistość w
    sposób prosty i pod postacią obrazu zatrzymanego. Jeśli wiesz, że ja
    zrobiłem tą fotografię tzn. że ja nadałem jej sens. Obiekty czy
    zdarzenia uwiecznione poprzez fotografię mają swoje znaczenia od niej
    niezależne.

    marek

  • 28. Data: 2012-02-14 09:42:31
    Temat: Re: Żegnajcie! (było: chamstwo na grupie)
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Fri, 13 Jan 2012 00:17:24 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

> [...]

    [...]

    > Myślę jednak, że nie warto niczego ''wyłączać''. Dopóki czytnik poczty
    > przy okazji da radę obsługiwać usenet, dopóty niech sobie obsługuje.
    > Może i raz w miesiącu będzie można coś zobaczyć, przeczytać - i tak warto.

    Czytniki mają też tę zaletę, że wspomagają unormalnianie tego, co przez
    tych "z problemami w głowie" staje sie ciężkostrawne.
    Bez żalu wywalam do KF osobniki, których obecność mnie mierzi.

    Lepsze to niż... unsubscribe.

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

> [...]