    Subject: Re: ceny tesli 3s
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Date: Sat, 2 Mar 2019 22:11:37 +0100

    W dniu 2019-03-01 o 10:57, Bolko pisze:
    > Standard Range: 220mi, $35k
    > Standard Range Plus: 240mi, $37k
    > Mid Range: 264mi, $40k
    > Long Range: 325mi, $43k
    > Long Range AWD: 310mi, $47k
    > Performance AWD: 310mi, $58k, 0-60 mph in 3.2s!
    >
    > https://twitter.com/Tesla/status/1101273665943961600
    >
    > czyli za 350 km zasięgu trzeba zapłacić 133x1,23=166 tys

    Mylisz dwa systemy walutowe :)
    $35k musi za to zapłacić Amerykanin.

    Gdybyś koniecznie chciał taki samochód sprowadzić, to cło (10%), vat
    (23%, lub 19% jeśli byś sprowadził do Niemiec), akcyzy na elektryki
    chyba jeszcze nie ma.
    Do tego dostaniesz samochód bez gwarancji, bez serwisu, do którego
    jeszcze potrzebujesz europejskich lamp, hackowania softu żeby mieć mapę
    Europy i żeby działały usługi cyfrowe, trochę kombinacji żeby korzystać
    z europejskich ładowarek itp. itd.

    A jak Tesla wprowadzi to auto do sprzedaży w Europie to pewnie kosztować
    będzie 240tys zł.

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online: