  • 11. Data: 2011-03-19 10:52:17
    Temat: Re: ceny paliw w europie
    Od: "szufla" <b...@p...pl>

    No dobrze, a jak wyglada srednia pensja w Irlandii ? Cos mi sie wydaje, ze
    jednak dalej bedzie na nasza niekorzysc, doliczylbym tez straty moralne za
    brak komfortu poruszania sie po drogach (zart) ;)
    Tu juz wchodzimy tak naprawde w koszty utrzymania auta, a jak wyglada sprawa
    ubezpieczen ?

    sz.

  • 12. Data: 2011-03-19 10:55:45
    Od: "Seweryn" <S...@o...pl>

    "RadekNet"
    > Cos przesadziles ... czemu za ta mazde maja kasowc 2100e?

    Napisałem "nową" Mazdę RX-8 jako przykład, a podatek za to auto kosztuje
    2100 Euro na rok (stawka od emisji CO2 dla aut po 2008 roku). Podejrzewam,
    że ten samochód jest w tym kraju obecnie niedostępny, ze względu na stawki
    podatku drogowego. A nawet jeśli jest, to chętnych na niego nie będzie.

  • 13. Data: 2011-03-19 11:03:42
    Od: "Seweryn" <S...@o...pl>

    "szufla" <b...@p...pl>
> [...]
    > brak komfortu poruszania sie po drogach (zart) ;)
    > Tu juz wchodzimy tak naprawde w koszty utrzymania auta, a jak wyglada

    Ubezpieczenia w krajach zachodniej Europy są wielokrotnie wyższe niż w
    Polsce i mocno uzależnione od wieku kierowcy, płci, punktów karnych,
    bezszkodowej jazdy, rodzaju auta, itp. Ale ubezpieczenia zostawmy w
    spokoju. Porównujemy ceny paliwa, a ponieważ w Polsce w cenie paliwa jest
    zawarty podatek drogowy, ta opłata powinna być uwzględniona przy porównaniu
    z canami w innych krajach.

  • 14. Data: 2011-03-19 11:06:41
    Od: Regand <r...@w...pl>

    > Ale pieprzenie.
    > Za minimalną stawkę godziną w pracy, w Polsce można kupić zaledwie
    > litr benzyny.
    > We Francji czy Niemczech, za godzinę pracy mamy ponad cztery litry paliwa.
    > Będzie jeszcze gorzej. Inflacja zaczyna iść w górę, a wzrost
    > pensji nie nadąża za wzrostem cen.
    >
    > Więc gdzie to najtańsze paliwo ????

    To sie przestan porownywac do krajow typu francja niemcy itd. A porownaj
    sie do podobnych krajow typu wegry, slowacja,lotwa, litwa itp itd i
    nagle z nasza pensja w porownaniu kupisz najwiecej litrow paliwa.

    A jak chcesz sie porownywac z krajami typu francja niemcy to wyjedz z
    kraju i tam zarabiaj.

  • 15. Data: 2011-03-19 11:13:45
    Od: Piotr <p...@g...pl>

    W dniu 2011-03-19 11:06, Regand pisze:

> [...]
    > nagle z nasza pensja w porownaniu kupisz najwiecej litrow paliwa.
    >
    > A jak chcesz sie porownywac z krajami typu francja niemcy to wyjedz z

    tia..."a w Ameryce biją murzynów"

  • 16. Data: 2011-03-19 11:29:53
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Regand napisał(a):
    > A jak chcesz sie porownywac z krajami typu francja niemcy to wyjedz z
    > kraju i tam zarabiaj.
    Ja się porównuję? Wyspałeś się, czy kac łeb rozsadza? A na zarobki nie
    narzekam.
    --
    Krzysiek

  • 17. Data: 2011-03-19 11:37:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 19 Mar 2011 10:03:42 -0000, Seweryn wrote:
    >Ubezpieczenia w krajach zachodniej Europy są wielokrotnie wyższe niż w
    >Polsce i mocno uzależnione od wieku kierowcy, płci, punktów karnych,

    Sa ? Bo tu kiedys byly przyklady ze wcale nie.

    >Porównujemy ceny paliwa, a ponieważ w Polsce w cenie paliwa jest
    >zawarty podatek drogowy, ta opłata powinna być uwzględniona przy porównaniu
    >z canami w innych krajach.

    U nich tez w paliwie sa podatek, wiec kosztuje nawet wiecej niz u nas.
    A podatek drogowy czy ogolnie samochodowy - od niewielkiego (Niemcy)
    do 180% ceny pojazdu w Danii. I Dunczykom sie to podoba :-)

    J.

  • 18. Data: 2011-03-19 11:40:14
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 19.03.2011 10:52, szufla pisze:
> [...]
    > brak komfortu poruszania sie po drogach (zart) ;)
    > Tu juz wchodzimy tak naprawde w koszty utrzymania auta, a jak wyglada sprawa

    Moj ojciec w Irlandii (ze swoimi znizkami, wiekiem itp) placilby pol
    tygodniowki rocznie. Mlodzian, ktory ledwo zdal prawko - pewnie i ze 4
    tygodniowki przecietnie zarabiajacego Irlandczyka.

    Paliwo wczoraj tankowalem za 1,47e (benzyna), czyli "taniej" niz lpg w
    Polsce.

    O ubezpieczeniach niedawno byl dluuugi watek ;)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 19. Data: 2011-03-19 11:40:48
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-19 11:29, Krzysztof 45 pisze:
    > Ja się porównuję? Wyspałeś się, czy kac łeb
    > rozsadza? A na zarobki nie narzekam.

    A to nie ty napisałeś?

    "Ale pieprzenie.
    Za minimalną stawkę godziną w pracy, w Polsce
    można kupić zaledwie litr benzyny.
    We Francji czy Niemczech, za godzinę pracy
    mamy ponad cztery litry paliwa. "

    Bo to jest właśnie porównanie.

    Płaczesz jak dziecko, że drogo, a potem
    piszesz, że na zarobki nie narzekasz. To o co
    ci chodzi?
    Schizofrenia czy zwykłe pierdolenie bez sensu?

    JK

  • 20. Data: 2011-03-19 11:42:40
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 19.03.2011 10:55, Seweryn pisze:
    > "RadekNet"
    >
    > Napisa?em "now?" Mazd? RX-8 jako przyk?ad, a podatek za to auto kosztuje
    > 2100 Euro na rok (stawka od emisji CO2 dla aut po 2008 roku). Podejrzewam,
    > ?e ten samoch?d jest w tym kraju obecnie niedost?pny, ze wzgl?du na stawki
    > podatku drogowego. A nawet je?li jest, to ch?tnych na niego nie b?dzie.

    Nie spodziewalem sie, ze nowe auto moze miec az taka fatala emisje
    spalin... Dla pelnego obrazu trzeba by napisac, ze przecietny nowy
    kompakt to ~170e rocznie.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk