  • 31. Data: 2011-12-13 14:02:50
    Temat: Re: ceny dysków twardych
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > No ale te zusy/akcyze/vat-y i inne łapówki nie jest tak łatwo zmienić

    Tak OT, z podatkow, ktore wymieniles tylko VAT wymaga dluzszej drogi.
    ZUS rosnie co kwartal, tak poprostu. Akcyze (jako jedyny podatek) ustala
    rzad, poprostu dzwoni Vincent do Donalda:
    - Sluchaj, kasy mi brakuje
    - To sobie wez
    - Ale nie mi, tylko w budzecie, moge podniesc akcyze?
    - Stary, co mi d* zawracasz pierdolami, jasne, ze podnos, nikt nie
    zaprotestuje.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 32. Data: 2011-12-13 15:06:28
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Rafal Lukawski" napisał w wiadomości grup

    > 2012

    A w grudniu koniec świata. :)

  • 33. Data: 2011-12-13 15:15:20
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Radosław Sokół" napisał w wiadomości grup
    > Może się wręcz okazać, że najpopularniejszym rozwiązaniem
    > najbliższych lat będą dyski hybrydowe a la Momentus XT, a
    > nie "czyste" SSD. Przynajmniej do czasu, gdy pojemność i
    > niezawodność SSD nie wzrosną.

    Niech powalczą też ze spadkiem wydajności podczas używania, bo TRIM w pewnych
    warunkach jest g***o wart.

  • 34. Data: 2011-12-13 18:40:50
    Od: Rafal <b...@N...gazeta.pl>

    qwerty wrote:

    > Użytkownik "Radosław Sokół" napisał w wiadomości grup
    >
    > Niech powalczą też ze spadkiem wydajności podczas używania,

    ja używam SSD od roku i jakoś nie zauwazyłem spadków wydajności.
    W normalnym użytkowaniu, ale też i w testach.
    Co prawda mam już trzeci SSD, bo zmieniałem na coraz lepsze,
    ale postałe dwa, które sprzedałem były jak nowe.

  • 35. Data: 2011-12-13 19:03:21
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-12-13 19:40, Rafal wrote:

> [...]
    > Co prawda mam już trzeci SSD, bo zmieniałem na coraz lepsze,
    > ale postałe dwa, które sprzedałem były jak nowe.

    Konsumenckie HDD i SDD nie sa dedykowane do przemyslowych zastosowan to
    jedno, drugie - nie wazne jaki masz dysk, jezeli nie robisz kopii
    zapasowych jestes idiotą. Po trzecie SSD jest tyle razy szybsze przy
    wszelkich akcjach gdzie cos trzeba szybko zrobic, ze naprawde nie ma sie
    co zastanawiac.

    Owszem SSD padaja, jak - to juz zalezy od oprogramowania, ktore nagle
    moze powiedziec aqq. Majac gwarancje, potrzebe mobilnosci to IMHO ma
    sens. Statystycznie HDD na pewno sa trwalsze. Czas pokaze jak sie
    zmienia SSD. Moim zdaniem wydajnosc wzrosnie na tyle by producenci nie
    tracili na wymianach, ale nigdy tak by dzialaly po 20 lat.. produkt MUSI
    sie kiedys zepsuc, zeby klient kupil nowy.

  • 36. Data: 2011-12-13 19:33:26
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    W dniu 2011-12-13 16:06, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Rafal Lukawski" napisał w wiadomości grup

    > A w grudniu koniec świata. :)

    no to pozamiatałeś ;)

    pozdrawiam
    gadacz

  • 37. Data: 2011-12-13 19:36:19
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    W dniu 2011-12-13 14:35, Sergiusz Rozanski pisze:
    <ciach>

    > Hybryda nie ma największej zalety SSD - seeku o ponad rząd
    > mniejszego - łatwiej jest zrobić system SSD+HDD i samemu
    > aplikacyjnie fragmentowac dane na częściej/rzadziej używane
    > niż polegać na statystyce oferowanej przez hybrydy - system
    > jest bardziej przewidywalny. Niestety największą bolączką
    > SSD jest żywotność, a właściwie jej brak. Sam zajechałem bazami
    > danych 2 dyski SSD i to w dość krótkim czasie, i skończyło się
    > na raid0 z sas + archiwum na greenach - i właśnie własnej
    > fragmentacji bazy na dane aktualne i archiwalne na dwóch
    > tablespace.

    moje SSD obecnie są w raid0 i coś ostatnio zauważyłem,
    że nie bardzo z ich szybkością... :/
    a 800zł na sztukę poszło ehh...
    ps. ja myślałem, aby je na raptory wymienić :)

    pozdrawiam
    gadacz

  • 38. Data: 2011-12-13 21:47:38
    Od: "Andre" <a...@a...pl>

    gadacz wrote:

    > moje SSD obecnie są w raid0 i coś ostatnio zauważyłem,
    > że nie bardzo z ich szybkością... :/
    > a 800zł na sztukę poszło ehh...

    A ja nie wiem, po co Wy sie tak na te SSD rzucacie...
    Czy nigdy nikomu pendrive nie padl po pewnym czasie?

    No przeciez to ta sama technologia.
    Mozna sie domyslic, ze dyski SSD nie nadaja sie do ciezkiej i
    wieloletniej pracy...

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 39. Data: 2011-12-13 23:10:00
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 13.12.2011 gadacz <g...@o...pl> napisał/a:
> [...]
    > że nie bardzo z ich szybkością... :/
    > a 800zł na sztukę poszło ehh...
    > ps. ja myślałem, aby je na raptory wymienić :)

    W laptopie? :D Będzie jeździł po stole, albo obracał laptopa ;)

  • 40. Data: 2011-12-14 00:07:43
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    W dniu 2011-12-14 00:10, Sergiusz Rozanski pisze:
    <ciach>

    > W laptopie? :D Będzie jeździł po stole, albo obracał laptopa ;)

    nie nie, we workstacji. Dyski wyłącznie na system,
    ale są dość mocno obciążane i pracują po 16h dziennie.
    Kupione 2 lata temu, to 2x 64Gb PDP Patriot, teraz to już pewnie
    zabytki, ale te 2 lata temu to niesamowita radocha była.
    Akurat w okresie, kiedy kompletowałem puszkę, to raptorów
    na rynku NIET... teraz są i chyba to będzie wyjście lub SAS.

    pozdrawiam
    gadacz