  • 41. Data: 2011-12-14 06:13:33
    Temat: Re: ceny dysków twardych
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Rafal" napisał w wiadomości grup
    > ja używam SSD od roku i jakoś nie zauwazyłem spadków wydajności.
    > W normalnym użytkowaniu, ale też i w testach.
    > Co prawda mam już trzeci SSD, bo zmieniałem na coraz lepsze,
    > ale postałe dwa, które sprzedałem były jak nowe.

    Napisałem, że w pewnych warunkach. Zamiast wynaleźć koło zrobili szesnastościan.

  • 42. Data: 2011-12-14 06:39:50
    Od: Rafal <b...@N...gazeta.pl>

    Andre wrote:

    > A ja nie wiem, po co Wy sie tak na te SSD rzucacie...
    > Czy nigdy nikomu pendrive nie padl po pewnym czasie?
    >
    > No przeciez to ta sama technologia.

    może poczytaj trochę o SSD :)

  • 43. Data: 2011-12-14 06:42:09
    Od: Rafal <b...@N...gazeta.pl>

    qwerty wrote:

    > Użytkownik "Rafal" napisał w wiadomości grup
    >
    > Napisałem, że w pewnych warunkach. Zamiast wynaleźć koło zrobili szesnastościan.

    SSD nadają sie tylko na system, gdzie ilosć odczytu zdecydowanie przeważa
    nad zapisem, no i gdzie wymagany jest krótki czas dostępu

  • 44. Data: 2011-12-14 15:04:11
    Od: "T.F." <t...@u...wp.pl>

    Użytkownik "identifikator: 20110701" ...
    > jak myślicie, ceny dysków twardych spadną trochę, czy raczej odwrotnie
    > wzrosną?

    Spadna.
    Na wiosne 2012.

    PS:
    Cos takiego dostalem z WD:
    "
    Obecnie znaczna część Bangkoku i terenów na północ od niego - gdzie znajdują
    się fabryki WD - nadal pozostaje zalana ale poziom wody zaczyna opadać.
    Sytuacja jest na tyle stabilna, że również w innych fabrykach rozpoczęło się
    osuszanie.
    Pierwszego grudnia ogłosiliśmy znaczny postęp w naszych zmaganiach ze
    skutkami powodzi:
    W zeszłym tygodniu wznowiliśmy produkcję dysków twardych w jednym z budynków
    kompleksu Bang Pa-in, o tydzień wcześniej niż przewidywał plan. Jeszcze 15
    października w zakładzie było ponad dwa metry wody., a już 17 listopada cała
    nieruchomość została wysuszona. Prąd włączono 27 listopada, a 30-go ponownie
    ruszyła produkcja;
    Z zakładów w Bang Pa-in usunęliśmy całość zalanego sprzętu do produkcji
    ślizgaczy do głowic i obecnie trwa jego odkażanie i renowacja;
    Spodziewamy się wznowić produkcję ślizgaczy do głowic w Bang Pa-in w
    marcowym kwartale 2012 (Q3 FY'2012).W tym samym czasie zostanie również
    otwarty nowy zakład produkujący głowice w Penang, w Malezji;
    W pozostałych zakładach produkcji dysków twardych WD na terenie Tajlandii, w
    Navanakorn wciąż stoi ok. 0,6 metra wody. Według obecnych planów, zakłady
    fabryczne zostaną osuszone w ciągu dziesięciu dni, co umożliwi rozpoczęcie
    procesu odkażania i prac remontowych.
    "
    --
    T.F.

  • 45. Data: 2011-12-14 15:04:14
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Rafal" napisał w wiadomości grup
    > SSD nadają sie tylko na system, gdzie ilosć odczytu zdecydowanie przeważa
    > nad zapisem, no i gdzie wymagany jest krótki czas dostępu

    Zaszyfruj partycję i wydajność przy zapisie spadnie .

  • 46. Data: 2011-12-14 22:02:35
    Od: "Andre" <a...@a...pl>

    Rafal wrote:

    > może poczytaj trochę o SSD :)

    No i co wyczytam?
    Ze sie zmienila diametralnie technologia produkcji? Czy moze, ze
    pamiecu uzywane w dyskach SSD nie maja skonczonej ilosci cykli
    odczyt/zapis?

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 47. Data: 2011-12-14 22:15:02
    Od: " " <g...@N...gazeta.pl>

    T.F. <t...@u...wp.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "identifikator: 20110701" ...
    >
    > Spadna.
    > Na wiosne 2012.

    Z tego wynika cos innego. WD będzie musiał sobie odbić za straty które
    poniósł. Przecież za naprawę zniszczonych urządzeń i hal nie zapłaci Święty
    Mikołaj tylko klient.
    Wobec wysokich cen HDD teraz nie widze poqwodu aby producent musiał je
    gwałtownie obniżać.
    Być moze ceny spadna za rok o 50% ale prawdopodobnie juz nigdy nie będzie tak
    tanio jak pół roku temu.

  • 48. Data: 2011-12-15 06:57:30
    Od: Rafal <b...@N...gazeta.pl>

    Andre wrote:

    > No i co wyczytam?
    > Ze sie zmienila diametralnie technologia produkcji? Czy moze, ze
    > pamiecu uzywane w dyskach SSD nie maja skonczonej ilosci cykli
    > odczyt/zapis?

    a HHD nie mają skończonej ilości cykli?

    a przez ile lat chcesz używać SSD?
    10, 20, a może 60 lat?
    No bo obecne dyski* przy zapisie 30 GB dziennie wytrzymują 30 lat
    Przy zapisie 40 GB dziennie - 16 lat.
    Zależy od modelu, bo wersja 128 MB - 8 lat

    * - wg danych produceta. Samsung 830

  • 49. Data: 2011-12-15 10:38:02
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik g...@N...gazeta.pl napisał:

    > Wobec wysokich cen HDD teraz nie widze poqwodu aby producent musiał je
    > gwałtownie obniżać.

    A ja widze. Bo teraz sprzedaje sie znacznie mniej dysków niz jak byly
    tanie. Kupuje kto musi. A kto nie musi - nie kupuje.

    I teraz pytanie - sprzedawcy oplaca sie sprzedac A dysków po 200% ceny
    czy 100A po 100% ceny (gdzie 100% to cena sprzed zalania fabryk).

    Gdyby to pierwsze bylo prawdą, to producent nie bydowałby nowch fabryk w
    tanich rejonach, tylko produkowal dyski drogo w np. w stanach.

  • 50. Data: 2011-12-15 11:09:53
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mateusz napisa?(a):

    > A ja widze. Bo teraz sprzedaje sie znacznie mniej dysków niz jak byly
    > tanie. Kupuje kto musi. A kto nie musi - nie kupuje.

    Skąd masz takie dane?

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/