    From: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: ceny dysków twardych
    Date: Tue, 13 Dec 2011 14:47:48 +0100

    Dnia 2011-12-13, o godz. 13:35:27
    Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl> napisał(a):

    > Hybryda nie ma największej zalety SSD - seeku o ponad rząd
    > mniejszego - łatwiej jest zrobić system SSD+HDD i samemu
    > aplikacyjnie fragmentowac dane na częściej/rzadziej używane
    > niż polegać na statystyce oferowanej przez hybrydy - system
    > jest bardziej przewidywalny. Niestety największą bolączką
    > SSD jest żywotność, a właściwie jej brak. Sam zajechałem bazami
    > danych 2 dyski SSD i to w dość krótkim czasie, i skończyło się
    > na raid0 z sas + archiwum na greenach - i właśnie własnej
    > fragmentacji bazy na dane aktualne i archiwalne na dwóch
    > tablespace.

    Pisałem już kiedyś o rozmowie z ludźmi z NetApp-a na temat SSD.
    Twierdzili (jakieś 2 miesiące temu) że nie dostali jeszcze żadnego
    dysku SSD który by do całkowitego padu działał w ich macierzach dłużej
    niż 11 miesięcy. I dlatego mają ofercie rozwiązana z SSD ale w takiej
    cenie że nikt tego nie kupi. Zamiast tego polecają klasyczne dyski plus
    karty cache-ujące jako rozwiązane zdecydowanie trwalsze.

    Zdrówko