  • 1. Data: 2014-06-14 09:51:21
    Temat: ceny ON
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ceny ON opadaja i opadaja, i juz sporo tanszy od benzyny.

    Co sie stalo ze sie kilkuletni trend odwrocil ?

    Wyjatkowo ciepla zima byla i zapasy OO stoja, czy od paru lat na
    zachodzie przestali diesle kupowac ?
    Czy amerykanska gospodarka ruszyla ?

    J.

  • 2. Data: 2014-06-14 10:11:45
    Temat: Re: ceny ON
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Wyjatkowo ciepla zima byla i zapasy OO stoja, czy od paru lat na
    > zachodzie przestali diesle kupowac ?
    > Czy amerykanska gospodarka ruszyla ?

    Amerykańska gospodarka jeździ głównie na benzynie.
    A jakiś wyborów po drodze nie było?
    Nie bój - na wakacje znowu skoczy do góry, wszak trzeba odrobić straty.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 3. Data: 2014-06-14 10:20:57
    Od: Czeslaw Wisniak <c...@n...pl>

> [...]
    >
    > Co sie stalo ze sie kilkuletni trend odwrocil ?
    >
    > Wyjatkowo ciepla zima byla i zapasy OO stoja, czy od paru lat na

    Bez przesady, caly czas >5zl i zaraz pojdzie do gory, ale jak bedzie po 4 to
    daj znac :)

  • 4. Data: 2014-06-14 11:11:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Jun 2014 10:20:57 +0200, Czeslaw Wisniak napisał(a):

    > Bez przesady, caly czas >5zl i zaraz pojdzie do gory, ale jak bedzie po 4 to
    > daj znac :)

    Pod Zgorzelcem juz po 4.99, we wrocku wczoraj 5.01.

    Ale mi bardziej chodzi o odwrocenie proporcji - przez ostatnie lata ON
    mial cene benzyny lub nawet wyzsza, a teraz nizsza - co sie stalo ?

    J.

  • 5. Data: 2014-06-14 13:37:23
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 14 Jun 2014 10:20:57 +0200 osobnik zwany Czeslaw
    Wisniak napisał:

    > Bez przesady, caly czas >5zl i zaraz pojdzie do gory, ale jak bedzie po
    > 4 to daj znac :)

    przecież Prezes mówił, że bedzie po 6 :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2014-06-14 14:46:15
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-06-14 09:51, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Co sie stalo ze sie kilkuletni trend odwrocil ?
    >
    > Wyjatkowo ciepla zima byla i zapasy OO stoja, czy od paru lat na

    w Iraku znów się leją, więc po 6 zaraz może być

    @

  • 7. Data: 2014-06-14 15:08:31
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 14 czerwca 2014 11:11:20 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >

    > Ale mi bardziej chodzi o odwrocenie proporcji - przez ostatnie lata ON
    >
    > mial cene benzyny lub nawet wyzsza, a teraz nizsza - co sie stalo ?

    Za komuny tłumaczyli że na olej napędowy nie ma kartek bo z ropy można zrobić albo
    ileśtam benzyny albo z tej samej ilości ropy dwa razy więcej napędu niż benzyny. Jak
    widać po dzisiejszych cenach komuna kłamała i dotowała olej napędowy.

  • 8. Data: 2014-06-14 15:23:34
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:
    > Pod Zgorzelcem juz po 4.99, we wrocku wczoraj 5.01.

    Takim to dobrze... A najgorzej maja ci z Płocka, Gdańska, Jasła...

    --
    Darek

  • 9. Data: 2014-06-14 15:26:25
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2014-06-14 11:11, J.F. pisze:

    > Pod Zgorzelcem juz po 4.99, we wrocku wczoraj 5.01.
    >
    > Ale mi bardziej chodzi o odwrocenie proporcji - przez ostatnie lata ON
    > mial cene benzyny lub nawet wyzsza, a teraz nizsza - co sie stalo ?

    Nic się nie stało
    Po prostu nie masz racji - ON ostatnimi laty był droższy od benzyny w
    zimie (w sezonie grzewczym dokładniej - patrz zużycie oleju opałowego) i
    tańszy poza nim.
    A teraz jest początek lata i... jest jak zwykle.

    Sławek

  • 10. Data: 2014-06-14 15:27:48
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik k...@g...com napisał:

> [...]
    widać po dzisiejszych cenach komuna kłamała i dotowała olej napędowy.

    Nie, Kogutku - tym razem nie kłamała tylko ty znów nie rozumiesz tematu...

    Z tony ropy można zrobić pewną ilość benzyny destylowanej i znacznie
    więcej destylowanego oleju napędowego - w technologii prostej i taniej,
    lub tez część frakcji ciężkich (tak właśnie z zakresu ON) poddać
    krakingowi i uzyskać z nich benzynę - ale to niestety dodatkowe procesy
    i dodatkowe koszty... A jak brakowało wszystkiego to starano się jak
    najlepiej wykorzystać to co było - i rezygnacja z krakingu była jak
    najbardziej uzasadniona.

    --
    Darek