  • 1. Data: 2005-03-25 11:22:08
    Temat: Re: cdp - problem z BGP
    Od: skidoo <s...@t...tlen.pl>

    Dnia Fri, 25 Mar 2005 13:19:31 +0100, Łukasz Morawski napisał(a):

    > Wczoraj od godziny 20:20 (24.03.2005) w CDP przestalo dzialac community.
    > Do tego najprawdopodobniej zmienilo localpref dla swoich klientow.
    > Efektem jest asymetria, wszystko wraca CDP. W CDP twierdza, ze wszystko
    > jest u nich ok. Czy ktos z Krakowa zauwazyl rowniez ten problem?
    >
    > Pozdrawiam
    > Lukasz Morawski

    Ja mam podobny problem... Niestety jakakolwiek zmiana konfiguracja
    community z mojej strony nic nie dala. Drugi operator (GTS) zarzeka się, że
    nic nie ruszal u siebie.

    Pozdrawiam

    Łukasz Chrustek

  • 3. Data: 2005-03-25 12:59:42
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    Łukasz Morawski napisał(a):
> [...]
    > Efektem jest asymetria, wszystko wraca CDP. W CDP twierdza, ze wszystko
    > jest u nich ok. Czy ktos z Krakowa zauwazyl rowniez ten problem?

    moze nowa technika zachety do wykupu wiekszego lacza ;)

    wczoraj po poludniu byla tworzona w Krakowie nowa sesja BGP
    moze przy okazji sie komus cos omsknelo ?

    btw.
    localpref jest chyba parametrem lokalnym ?

    --
    Mateusz

  • 4. Data: 2005-03-25 14:28:33
    Od: Łukasz Morawski <l...@c...bezczelny.net>

    Użytkownik Mateusz Swatek napisał:

    > moze nowa technika zachety do wykupu wiekszego lacza ;)

    ciekawe gdzie tego ucza ;-)

    > wczoraj po poludniu byla tworzona w Krakowie nowa sesja BGP
    > moze przy okazji sie komus cos omsknelo ?

    raczej tak. Po 12 godzinach przy duzym nacisku dopiero doszli do tego?

    > btw.
    > localpref jest chyba parametrem lokalnym ?

    Oj tak, tyle, ze na localpref mozna wplywac community ;-)

    juz poprawili.

    Lukasz Morawski

  • 5. Data: 2005-03-25 14:47:47
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    Łukasz Morawski napisał(a):

    > Oj tak, tyle, ze na localpref mozna wplywac community ;-)

    no tak, ale skoro nie dzialalo Ci community ... to jak moglo wplywac na
    localprefa ?

    --
    Mateusz

  • 6. Data: 2005-03-25 22:11:50
    Od: skidoo <s...@t...tlen.pl>

    Dnia Fri, 25 Mar 2005 15:47:47 +0100, Mateusz Swatek napisał(a):

    > no tak, ale skoro nie dzialalo Ci community ... to jak moglo wplywac na
    > localprefa ?

    Z tego co ja zaobserwowalem, to wygladalo to tak, jakby CDP zmienilo
    local_pref w moją stronę (jak widzę nie tylko moją) u siebie na wyzszy od
    standardowego, co spowodowalo wybieranie trasy przez CDP (pomimo tego, że
    AS_PATH bylo krótsze przez drugiego operatora). Stąd mój wniosek, ponieważ
    local_pref (poza Ciscowym weight) jest najwyżej branym atrybutem BGP, który
    decyduje o wyborze trasy. AS_PATH i community jest jeszcze niżej, dlatego
    też jakakolwiek zmiana wartości community nie miala żadnego wplywu na to co
    wracalo do mnie (a w przypadku normalnego dzialania powinna mieć :) ),
    natomiast wartość AS_PATH można zmienić za pomocą prependowania, które to
    jest realizowane za pomocą community i kólko się zamyka :).

    Pozdrawiam i życzę spokojnych i pogodnych Świąt
    Łukasz Chrustek

  • 7. Data: 2005-03-25 23:00:49
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    skidoo <s...@t...tlen.pl> wrote:

    > Z tego co ja zaobserwowalem, to wygladalo to tak, jakby CDP zmienilo
    > local_pref w moją stronę (jak widzę nie tylko moją)
    W przypadku local_pref ciężko mówić o stronach.

    > u siebie na wyzszy od standardowego, co spowodowalo wybieranie trasy
    > przez CDP (pomimo tego, że AS_PATH bylo krótsze przez drugiego operatora).
    Znaczy.. wybierałeś trasę przez CDP? localpref w AS CDP nie ma tu nic do rzeczy -
    więcej - nie jesteś jego w ogóle świadom i na dodatek ma on wpływ tylko na to,
    którędy przychodzą pakiety kierowane na rozgłaszane przez Ciebie prefixy.

    > Stąd mój wniosek, ponieważ
    > local_pref (poza Ciscowym weight) jest najwyżej branym atrybutem BGP, który
    > decyduje o wyborze trasy.
    Tu się zgodzę.

    > AS_PATH i community jest jeszcze niżej, dlatego
    Tu już nie.

    > też jakakolwiek zmiana wartości community nie miala żadnego wplywu na to co
    > wracalo do mnie (a w przypadku normalnego dzialania powinna mieć :) ),
    Community nie są używane w trakcie dokonywania wyboru najlepszej trasy.
    Za pomocą community można za to wpłynąć np. na localpref w danym AS o ile
    administrator przewidził taką możliwość.

    > natomiast wartość AS_PATH można zmienić za pomocą prependowania, które to
    > jest realizowane za pomocą community i kólko się zamyka :).
    Prependowanie można uzyskać bez community.

    Polecam na początek: http://www.cisco.com/warp/public/459/25.shtml

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 8. Data: 2005-03-25 23:21:26
    Od: skidoo <s...@t...tlen.pl>

    Dnia Fri, 25 Mar 2005 23:00:49 +0000 (UTC), Krzysztof Oledzki napisał(a):

    > W przypadku local_pref ciężko mówić o stronach.

    Chodzilo mi o możliwość ustawienia local_pref po danej stronie, w tym
    przypadku po stronie CDP w odniesieniu do moich prefixów. Żle to ująlem w
    poprzednim poscie.

> [...]
    > którędy przychodzą pakiety kierowane na rozgłaszane przez Ciebie prefixy.

    Jak najbardziej :). Mi zależalo na tym, by ruch wracal do mojej sieci przez
    odpowiednie lacza. CDP udostępnia community wplywające jedynie na AS_PATH,
    ewentualnie (co też uczynilem) można skorzystać z community peerów
    crowley'a, ponieważ wg zapewnień panów z CDP nie tną nie swoich community.
    Prawdopodnie wlasnie ten mechanizm sobie ukląkl wczoraj.

    > Tu się zgodzę.

    > Tu już nie.

    Jak najbardziej community nie jest wartością, która bezpośrednio jest brana
    pod uwagę przy wyborze trasy, można za jej pomocą na ten wybór wplynąć, mój
    bląd :(, natomiast AS_PATH jest niżej przy wyborze trasy.

> [...]
    > administrator przewidził taką możliwość.

    > Prependowanie można uzyskać bez community.

    Owszem, lecz często jest ono filtrowane, w przypadku GTS i Crowley tak jest
    :).

    > Polecam na początek: http://www.cisco.com/warp/public/459/25.shtml

    Dziękuję, skorzystalem :)

    > Pozdrawiam,

    Również pozdrawiam
    Łukasz Chrustek

  • 9. Data: 2005-03-26 08:51:09
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    skidoo napisał(a):

    > Owszem, lecz często jest ono filtrowane, w przypadku GTS i Crowley tak jest
    > :).

    momencik, co jest filtrowane ?
    rozumiem ze po prostu nie dziala(lo) community
    zreszta nie wiem jakie community CDP obsluguje bo sa one utajnione
    (chyba jako nieliczny operator)
    ew. sa oblugiwane w Waszawie, tyle ze tam juz ono nie dociera ;)

    --
    Mateusz