    From: skidoo <s...@t...tlen.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: cdp - problem z BGP
    Date: Sat, 26 Mar 2005 00:21:26 +0100

    Dnia Fri, 25 Mar 2005 23:00:49 +0000 (UTC), Krzysztof Oledzki napisał(a):

    > W przypadku local_pref ciężko mówić o stronach.

    Chodzilo mi o możliwość ustawienia local_pref po danej stronie, w tym
    przypadku po stronie CDP w odniesieniu do moich prefixów. Żle to ująlem w
    poprzednim poscie.

    > Znaczy.. wybierałeś trasę przez CDP? localpref w AS CDP nie ma tu nic do rzeczy -
    > więcej - nie jesteś jego w ogóle świadom i na dodatek ma on wpływ tylko na to,
    > którędy przychodzą pakiety kierowane na rozgłaszane przez Ciebie prefixy.

    Jak najbardziej :). Mi zależalo na tym, by ruch wracal do mojej sieci przez
    odpowiednie lacza. CDP udostępnia community wplywające jedynie na AS_PATH,
    ewentualnie (co też uczynilem) można skorzystać z community peerów
    crowley'a, ponieważ wg zapewnień panów z CDP nie tną nie swoich community.
    Prawdopodnie wlasnie ten mechanizm sobie ukląkl wczoraj.

    > Tu się zgodzę.

    > Tu już nie.

    Jak najbardziej community nie jest wartością, która bezpośrednio jest brana
    pod uwagę przy wyborze trasy, można za jej pomocą na ten wybór wplynąć, mój
    bląd :(, natomiast AS_PATH jest niżej przy wyborze trasy.

    > Community nie są używane w trakcie dokonywania wyboru najlepszej trasy.
    > Za pomocą community można za to wpłynąć np. na localpref w danym AS o ile
    > administrator przewidził taką możliwość.

    > Prependowanie można uzyskać bez community.

    Owszem, lecz często jest ono filtrowane, w przypadku GTS i Crowley tak jest
    :).

    > Polecam na początek: http://www.cisco.com/warp/public/459/25.shtml

    Dziękuję, skorzystalem :)

    > Pozdrawiam,