  • 21. Data: 2012-12-06 18:35:29
    Temat: Re: było: znowu pijany skurwysyn
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Andy Niwinski" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:

    > Przeczytaj to jeszcze raz:
    >
    > "W podobny sposób sędzia Joanna Jurkiewicz potraktowała to, że Przemysław
    > W. był wcześniej wielokrotnie karany mandatami za wykroczenia drogowe, w
    > większości wypadków za przekraczanie prędkości"
    >
    > a później pisz o "złapaniu za przekroczenie prędkości". Gościu z
    > premedytacją i z własnej, nieprzymuszonej woli używał samochodu nie
    > zważając na innych.

    Co Ty bredzisz?
    Chyba każdego z nas można w taki sposób opisać.
    Kapeluszy nie liczę, kapeluszy plonkuję, więc uważaj.

  • 22. Data: 2012-12-06 18:37:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Andy Niwinski" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:k9qc9o$h8f$...@n...versatel.de...

    > "Artur Maśląg" <n...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag

    > Taa? A czym jest popierdalanie 100 kmh w mieście?

    Pamiętaj, że w miastach są też bezkolizyjne jezdnie, po trzy pasy w każdą
    stronę.
    I każdy normalny jedzie tam nie mniej niż stówą.

    Żeby było to o czym piszesz, to często musiałoby być ze dwa razy tyle, więc
    nie uogólniaj.

  • 23. Data: 2012-12-06 18:39:42
    Temat: Re: znowu pijany skurwysyn
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-06 18:01, J.F pisze:

    > Zwykle daja rok-dwa w zawiasach, wiec cos musialo ja mocno oburzyc :-)

    Aha, zwykle. Dobrze.

    > A niby jakie zachowanie ? Chyba sie az tak bardzo od innych nie rozni.

    Aha, nie różni się od innych. Dobrze, niech Ci będzie...

  • 24. Data: 2012-12-06 18:43:06
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-06 18:35, Cavallino pisze:

    > Co Ty bredzisz?
    > Chyba każdego z nas można w taki sposób opisać.

    Nie, nie każdego. Raczej niewielu. No, ale skoro piszesz każdego, to
    pewnie myślisz o usprawiedliwianiu własnych dokonań...

    > Kapeluszy nie liczę, kapeluszy plonkuję, więc uważaj.

    LOL

  • 25. Data: 2012-12-06 18:46:12
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    W dniu 2012-12-06 09:56, Artur Maśląg pisze:

    > Ważne jest jedno - sąd wziął pod uwagę jego zachowanie przed wypadkiem
    > (...) "pijany skurwysyn" to im przez
    > gardło płynnie przechodzi, ale jak np. ja piszę o bandytach drogowych
    > (trzeźwych, jak najbardziej) to oczywiście głupoty wypisuję i takie
    > wyprzedzanie przed pasami i przejechanie pieszego na pasach to
    > tylko "brak nawyku"...

    Bo i jedno i drugie to prawda. Naganne zachowanie wcześniejsze
    bywa powodem wykroczenia czy nawet przestępstwa, jeśli nie
    zostanie ukarane odpowiednio, też wcześniej. Wówczas to dochodzi
    do tego, co nazywasz "brakiem nawyku". Właściwie to nie tyle
    jest brak nawyku, ile nabranie złego nawyku. Bo złe nawyki
    utrwalają się tak samo, jak te pożyteczne.

    Stare przysłowia, ta słynna "mądrość narodu", bywają zapominane,
    bo niemodne. A jest takie właśnie na ww. okoliczność:
    Od rzemyczka do koniczka, po koniczku szubieniczka.

    Moją matkę potrącił całkiem trzeźwy, na przejściu dla pieszych.
    Zachował się potem odpowiednio. Dopiero potem, w szpitalu
    (bo uderzył niezbyt mocno, tylko uszkodził matce nogę w stawie
    kolanowym), w rozmowie mi się przyznał w takich słowach:

    Panie, kiedyś mi wpadł na maskę taki chłopak, z dziesięć
    lat, maskę wgniótł, a nic mu nie było. A tutaj panie,
    uderzyłem lekko, a patrz pan, złamanie... Ale może lepiej
    wypisz pan matkę wcześniej, ci tu lekarze mają złą opinię,
    jeszcze coś popsują. Chodziło mu o to, że pobyt w szpitalu
    powyżej 7 dni jest kryterium kodeksowym w kwestii karania.
    A potem, kiedy sprawdziłem gościa na policji, okazało się,
    że już miał kilka zderzeń z ludźmi, ale był sprytny i się
    wykręcił od kary, bo to były mało bystre osoby, które łatwo
    było obciążyć winą. I to poprzednie wypadki stały się powodem
    odpowiedniej kary w tym przypadku. Nie, nie poszedł siedzieć,
    ale prawo mu zabrano na bodaj dwa czy trzy lata. Jakąś inną
    karę też dostał, chyba grzywnę.

    Może wreszcie pozbędzie się złego nawyku lekceważenia
    pieszych? A matka przeszła operację, poleżała półtora
    miesiąca w szpitalu i wróciła do domu.
    Poćwiczyła chodzenie i prawie nie utyka. Ale za to sędzia,
    która ukarała gościa ze "złymi nawykami" potrącania pieszych,
    krótko potem zmarła na serce. Psiakość, że też dobrzy ludzie
    tak szybko odchodzą...

    Jan

  • 26. Data: 2012-12-06 19:28:50
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-06 18:46, Jan45 pisze:

    > Bo i jedno i drugie to prawda. Naganne zachowanie wcześniejsze
    > bywa powodem wykroczenia czy nawet przestępstwa, jeśli nie
    > zostanie ukarane odpowiednio, też wcześniej.

    Do tego miejsca się zgodzę.

    > Wówczas to dochodzi
    > do tego, co nazywasz "brakiem nawyku".

    Ja? Wróć do źródeł.

    > Właściwie to nie tyle
    > jest brak nawyku, ile nabranie złego nawyku. Bo złe nawyki
    > utrwalają się tak samo, jak te pożyteczne.

    Hmmm, lepiej. Pisałem o tym, że część ludzi ma w *d**** sporą część
    przepisów (nie tylko), ale ma pełną świadomość tego, jak się
    zachowywać należy.
    (...)

  • 27. Data: 2012-12-06 21:47:05
    Temat: Re: było: znowu pijany skurwysyn lekki ot
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 06.12.2012 08:29, LEPEK pisze:

    > W skrócie: 7 lat bez zawiasów (groziło mu max 8, bo przy wypadkach
    > formalną granicą do zaostrzenia kary do 12 lat jest poziom 0,5 promila),
    > potem jeszcze 10 lat bez prawka, a dodatkowo 200000 zł dla rodziny od
    > sprawcy.
    Parę tygodni temu było pytanie typu.. potrąciłem gościa na pasach, jak
    to załatwić żeby bez problemu dostał odszkodowanie z mojego OC.
    Napisałem że to chyba nie tak działa, i dostałem kopy od każdego kto się
    nawinął. dlaczego teraz sąd zasądza 200 tyś, OD SPRAWCY a nie z OC?

    ToMasz

  • 28. Data: 2012-12-06 21:52:36
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > dlaczego teraz sąd zasądza 200 tyś, OD SPRAWCY a nie z OC?

    Moze zlitowal sie nad sprawca: Sprawca zaplaci i z glowy, a tak, to
    ubezpieczyciel zaplaci, wystapi o regres (co mu sie nalezy) i ten
    sprawca zaplaci wiecej (odszkodowania, koszty ubezpieczyciela, koszty
    sadowe).

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 29. Data: 2012-12-06 21:56:24
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-06 21:47, ToMasz pisze:

    > Parę tygodni temu było pytanie typu.. potrąciłem gościa na pasach, jak
    > to załatwić żeby bez problemu dostał odszkodowanie z mojego OC.

    A co tutaj załatwiać? To ma od ręki.

    > Napisałem że to chyba nie tak działa, i dostałem kopy od każdego kto się
    > nawinął.

    No i prawidłowo - jak się nie wie o czym pisze, to i kopy się trafią ;)

    > dlaczego teraz sąd zasądza 200 tyś, OD SPRAWCY a nie z OC?

    Hmmm, kolejnego kopa chcesz?

  • 30. Data: 2012-12-06 22:06:03
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Mądre to nie jest, niemniej do zabójstwa to droga daleka.

    > Najpierw zabójstwo, teraz recydywa... Jak recydywa, że zapytam? Tak,
    > wielokrotnie już dopuścił się wykroczeń w ruchu drogowym. Tak, miało to

    nie wiem jaki Ty masz system ocen.. ogólny. Jak Two je dzieci mimo
    zakazu nabroją to raz wolno, drugi tak samo, za trzecim..... też? Moim
    zdaniem każdy ma prawo do błędu (co nie zwalnia z odpowiedzialności) ale
    drugi błąd (wykroczenie) albo trzeci? (wielokrotne przekraczanie
    prędkości) TO właśnie jest problemem naszych przepisów, że za każde masz
    taką samą karę. czyli gapa, który nie zwolnił wjeżdżając do wioski,
    dostanie tyle samo co "miszcz kierownicy" za 5 razem łamiący
    ograniczenie. no trudno się mówi. inny sposób oceny. naginaj, ale
    pamiętaj że tak nie wolno, bo jak przegniesz, to zapłacisz za te
    wszystkie nagięcia które Ci się nazbierały. więc przegiął, zabił ludzi.

    Jakby go nie oceniać, recydywa była, choć prawnik może powiedzieć że nie
    spełnia jakiegoś tam kryterium, doprowadził do śmierci - tu ciężko się
    kłócić. moim zdaniem to właśnie prawo teraz broni go przed linczem ze
    skutkiem śmiertelnym.
    Popatrzmy jednak na nasze prawo inaczej. załóżmy że komuś tam, trzeba
    dać za podobne przestępstwo maksymalny wymiar kary. Co by musiał
    _WIĘCEJ_ zrobić PRzemysław żeby bez wątpienia dostał maksymalny wymiar?
    Zgwałcić zwłoki? Po kolei wszystkie? Czy wsteczny i po każdym trupie
    jeszcze raz?
    ToMasz