  • Data: 2013-09-22 22:09:15
    Temat: Re: brzydki prad z generatora a UPS
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-09-22 21:02, Lisciasty pisze:

    > Eee... To tak jak z tą "godziną bez prądu", jakoś nie widziałem w okolicy żeby
    nagle światła zgasły :>

    > Coś mi się nie chce wierzyć że nagle 5 milionów czajników się włącza, zwłaszcza że
    pewnie kupa luda grzeje wodę gazem. Patrząc na wykresy zapotrzebowania

    Na stronie UCTE w Szwajcarii był kiedyś aplet przedstawiający chwilową
    częstotliwość prądu w sieci (z dokładnością do 0,01 Hz OIDP). Wyraźnie,
    kiedy była przerwa w jakimś ważnym meczu typu Liga Mistrzów,
    częstotliwość spadała, bo 100 mln kibiców wstawało od telewizora i część
    z nich w kuchni włączała czajnik. Ile dokładnie GW było załączane to nie
    wiem, ale na tym aplecie dało się zauważyć skok.