  • Data: 2013-10-11 23:29:54
    Temat: Re: brzydki prad z generatora a UPS
    Od: a...@p...pl szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 20 Sep 2013 21:54:16 +0200, a...@p...pl wrote:

    >Czesc,
    >
    >jest wykonywana siec zasilania IT i ma byc zastosowany UPS i pewnie
    >bedzie to UPS online. Jest tez wiekowy generator (agregat) pradu. Ma
    >chyba z 50 lat - wielki, duzej mocy, dziala i nikt go nigdy juz chyba
    >nie wymieni. Jakosc pradu - stalosc napiepia, czestotliwosci, ksztaltu
    >NIEZNANA.
    >
    >Czy UPS online poradzi sobie z takim zasilaniem? Jezeli nie, to czy
    >jest jakis sposob, aby z takiego brzydkiego pradu zrobic prad lepszy,
    >ktory lyknalby UPS? Czy mozna byloby podlaczyc jakis
> [...]

    ale zescie sie rozpisali.

    powiem tak, generator miodzio:

    - bez obciazenia 51Hz z obciazeniem (roznym schodzil do 49Hz) mierzone
    takim miernikiem elektryka co pokazuje napiecia i czestotliwosc sieci.

    APC smart 450 (SC) - nie zauwazyl roznicy (tylko na czas przelaczenia
    heblem). Fideltronik LUPUS (chyba) to samo - wszystkie upsy nawet
    stare rzechowate every/ i inne gowna chodzily na tym generatorze bez
    poblemu.

    Jedyny mankament to, ze generator odpalany recznie. Nalezaloby dorobic
    odpalanie automatyczne pod SZR i zainstalowac SZR'a aby zalaczenie i
    przelaczenie zachodzilo automatycznie.

    Rozmawialem z jednym panem na temat zastosowanie jakiegos falownika do
    "wyczyszczenia" pradu i powiedzial, ze temat ciekawy i wypyta. Wedlug
    mnie to tylka kwestia konstrukcji falownika, ktory musialby byc bardzo
    tolerancyjny na napiecie i czestotliwosc napiecia wejsciowego...a na
    wyjsciu dawalby zawsze 230V i 50Hz.

    --
    ThinkXtra