  • 71. Data: 2008-04-14 14:45:48
    Temat: Re: braki w szkieletach - Kanada/USA
    Od: "Slawomir Tobis" <u...@W...Moje.Nazwisko.pl>

    Marcin Kuczera (m...@l...usun-to.pl) wrote:

    > a jeszcze bardziej uściślając, na danej nośnej na danym sektorze.
    > Chociaż nie wiem czy w CDMA można mówić o nośnej, raczej kanale.

    Jak najbardziej - operuje się właśnie pojęciem nośnej (carrier), dla
    odróżnienia od GSM, gdzie częstotliwość określa się mianem kanału. Nawiasem
    mówiąc, tak w GSM jak w WCDMA rodzajów kanałów jest sporo, więc zmiana
    terminologiczna pomaga trochę uporządkować konwersacje ;-)

    > Aktualnie to już można mieć 16Mbitów w downlinku na sprzęcie który
    > się aktualnie produkuje.

    Na łączu powietrznym raczej trochę mniej - w okolicach 13 Mbps w idealnych
    warunkach radiowych. Praktyka jest jednak taka, że nawet stacje 2,75G z
    Edziem są trochę "niedowymiarowane", ze względu nawet nie na niedostatek
    transmisji, ale przede wszystkim na barierę w postaci pojemności BSC. Ze
    stacjami UMTS bywa różnie, w zależności od operatora i lokalizacji, ale znam
    nawet taki NB, do którego dochodzi 2xE1, z planowanym upgrade do 3xE1 w
    ciągu kwartału. Nietrudno sobie policzyć, jakie mogą być realne
    przepływności. Aż taka "niedotransmisja" nie jest regułą, ale zwykle daleko
    do pełnego obsłużenia tego, co teoretycznie dało by się upchnąć w air linku.

    /ST

  • 72. Data: 2008-04-14 17:56:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Any User wrote:

    > No i właśnie w tym rzecz. Jak pośrednik kupuje megabit, to niech
    > sprzedaje megabit. A nie 50 wirtualnych megabit6ów.6

    troll alert...

    jakby cie skasował za ten cały megabit to by cie pewneina stać nie było...

    imho powinno sie kasować za transfer a nie za pasmo. układ byłby zdrowszy,
    ściągasz jak głupi płacisz jak głupi, korzystasz dorywczo płacisz mało.

  • 73. Data: 2008-04-14 17:59:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Bartosz Feński aka fEnIo wrote:
    > Jak wszyscy przejdą na wodomierze to przynajmniej w teorii cena
    > powinna spaść.

    w kilku miastach wzrosła bo ludzie za mało wody zuzywali... :)

  • 74. Data: 2008-04-14 18:19:08
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> wrote:

    > troll alert...

    Właśnie, obecny prawie od początku PL usenetu, a dałem się wkręcić...
    Czas umierać... :)

    --
    ŁT

  • 75. Data: 2008-04-14 18:28:59
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl> wrote:

    > a no widzisz, mam takowego (SE100) i sprawuje się bardzo dobrze.
    > Pi razy drzwi konstrukcja całej serii SE jest zbliżona do GSR12000

    Jako router do szkieletu, to średnio nadaje, chociażby ze względu
    na brak mocniejszych interfejsów, a GSR już tak.

    > A z ciekawostek
    > - coś około1000 wirtualnych routerów
    > - 1.5Miliona tras, co umożliwia stworzenie kilku wirtualnych routerów BGP
    > (do takiego M7i wejdzie około 420tyś tras)
    > -pełen bras do 8k abonentów PPPoE, L2TP (do LLU ciekawe) oraz CLIPS
    > - NAT

    Są to niewątpliwie zalety.

    > I cena ciekawa jeżeli chodzi o funkcjonalność w porównaniu z M7i, interfejsy
    > znacznie tańsze.
    > Nie wspomne o tym że wydajność full wirespeed, bo np M7i ma tylko 3.2Gbit/s
    > full duplex, a SE100
    > 6Gbit/s full duplex przy maksymalnym możliwym obłożeniu 6xGbit
    > 2U szafy, 200W mocy pobiera..

    Brakuje jednak wielu patentów (np. wirutalne routery) znany z JunOSa.
    Gratami się nie bawiłem, widziałem jedynie prezentację, więc może
    jakieś testy przeknałby mnie bardziej. Napewno przebijają produkty
    firmy C, firmy J niekoniecznie.

    --
    ŁT

  • 76. Data: 2008-04-14 20:11:58
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > Jako router do szkieletu, to średnio nadaje, chociażby ze względu
    > na brak mocniejszych interfejsów, a GSR już tak.

    SE400 i wyższe, modułowe maszyny.
    Są interfejsy 10Gbit/s - sam dotykałem.

> [...]
    > Gratami się nie bawiłem, widziałem jedynie prezentację, więc może
    > jakieś testy przeknałby mnie bardziej. Napewno przebijają produkty

    ee, no wlasnie że ma wirtualne routery, całą fure.
    Nazywa się toto context, może być ich ponad 1000 i ma jedną, bardzo ciekawą
    zalete..
    każdy context ma swój własny "namespace", czyli filtry, aclki, route-mapy
    nawet userzy do logowania
    mogą się nazywać identycznie w różnych kontekstach i nie gryzą się ze sobą.

    No chyba że masz na myśli jakąś szczególną cechę routerów J.

    A tak na marginesie, osobiście i tak preferuje CLI z Junipera, a redback to
    bardzo, bardzo poprawione CLI z Cisco więc jakoś da się przeżyć ;-)

    Marcin

  • 77. Data: 2008-04-15 17:45:54
    Od: Łukasz Bromirski <f...@t...arms>

    Lukasz Trabinski wrote:

> [...]
    > Gratami się nie bawiłem, widziałem jedynie prezentację, więc może
    > jakieś testy przeknałby mnie bardziej. Napewno przebijają produkty

    RedBack ma faktycznie fajne produkty, nie powiem, tylko że pudełka
    które porównujecie to bardziej konkurencja dla 7600 a nie GSRów.
    Fakt, wirtualne routery (ale takie prawdziwe, a nie software'owe :) )
    to w IOS-XRze czyli GRS/CRS-1, ale cała reszta tak naprawdę jest i
    to w większości wypadków z dużo większą wydajnością/skalowalnością.

    No i gdzie tu to przebijanie funkcjonalności?

    --
    "Don't expect me to cry for all the | Łukasz Bromirski
    reasons you had to die" -- Kurt Cobain | http://lukasz.bromirski.net

  • 78. Data: 2008-04-15 18:38:48
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > RedBack ma faktycznie fajne produkty, nie powiem, tylko że pudełka
    > które porównujecie to bardziej konkurencja dla 7600 a nie GSRów.

    jeżeli chodzi o ilość interfejsów, to rzeczywiście - troche mniejsze niż
    GSR,
    ale architektura wydaje mi się podobna, choć może być też tylko troche
    podobna..
    Za to całkiem nieźle pomyślana

    > Fakt, wirtualne routery (ale takie prawdziwe, a nie software'owe :) )
    > to w IOS-XRze czyli GRS/CRS-1, ale cała reszta tak naprawdę jest i
    > to w większości wypadków z dużo większą wydajnością/skalowalnością.

    co rozumiesz poprzez prawdziwe wirtualne routery ?
    Bo ja wlasnie mam wrażenie że RedBack ma to tak zrealizowane.. no chyba że
    to wlasnie miałeś na myśli.

    Marcin

  • 79. Data: 2008-04-16 01:57:51
    Od: robert <r...@r...org.pl>

    On 5768-08-10 20:38:48 +0200, "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl> said:

    > co rozumiesz poprzez prawdziwe wirtualne routery ?
    > Bo ja wlasnie mam wra?enie ?e RedBack ma to tak zrealizowane.. no chyba ?e
    > to wlasnie mia?e? na my?li.

    prostę pytanie: czy RB ma pełną separację, i możliwość zrealizowania
    osobnej sieci MPLSowej, ISIS'owej, i innych na swoich "routerach
    wirtualnych" ?

    -j.

  • 80. Data: 2008-04-16 06:20:05
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > prostę pytanie: czy RB ma pełną separację, i możliwość zrealizowania
    > osobnej sieci MPLSowej, ISIS'owej, i innych na swoich "routerach
    > wirtualnych" ?

    hmm, mogę powiedzieć co testowałem.

    Mam w tej chwili 2 routery wirtualne do obsługi BGP,
    bgp1 i bgp2

    na każdym z nich mam osobne sesje do uplików (atman, plix, silweb).
    Oba routery są połączone OSPFem via zewnętrzny vlan.

    Separacja 100%, brakuje jeszcze w pełni wirtualnego interfejsu
    pomiędzy wirtualnymi routerami, to znaczy jest coś takiego jak
    inter-context interface, ale działa tylko dla tras statycznych oraz is-is
    ale icmp nie przechodzi.

    Niby w Q3 ma być Bridge Virtual Interface - zobaczymy.

    Zdaje się że nie ma problemu żeby uruchomić LDP na każdym
    kontekscie z osobna, ale nie próbowałem.

    Wiem że na dzień dzisiejszy VPLS musi być definiowany z głównego
    kontekstu (routera witrualnego o nazwie local), komendy są przygotowane
    pod inne konteksty a dokumentacja twierdzi że to ma być zrobione.
    Oczywiście bez wzmianki kiedy.

    Jeżeli masz coś, co mógłbym przetestować to podrzuć, chętnie sprawdze.

    Marcin

    p.s. poniżej przykład z OSPFa:

    [local]RedBack_SE100#context bgp1
    [bgp1]RedBack_SE100#show ospf nei

    --- OSPF Neighbors for Instance 1/Router ID 91.195.159.129 ---

    NeighborID NeighborAddress Pri State DR-State IntfAddress
    TimeLeft
    195.66.73.250 195.66.73.250 1 Full DR 195.66.73.249 32
    195.66.73.254 195.66.73.254 1 Full BDR 195.66.73.253 37
    [bgp1]RedBack_SE100#context bgp2
    [bgp2]RedBack_SE100#show ospf nei

    --- OSPF Neighbors for Instance 1/Router ID 195.66.73.250 ---

    NeighborID NeighborAddress Pri State DR-State IntfAddress
    TimeLeft
    91.195.159.129 195.66.73.249 1 Full BDR 195.66.73.250 32
    [bgp2]RedBack_SE100#
    [bgp2]RedBack_SE100#context voip1
    [voip1]RedBack_SE100#show ospf nei

    --- OSPF Neighbors for Instance 1/Router ID 10.200.0.5 ---

    NeighborID NeighborAddress Pri State DR-State IntfAddress
    TimeLeft
    10.200.0.1 10.200.0.1 1 Full Other 10.200.0.5 32
    10.200.0.11 10.200.0.11 1 Full DR 10.200.0.5 40
    [voip1]RedBack_SE100#