  • 1. Data: 2010-03-15 18:31:22
    Temat: brak obrazu na TV (philips chassis CTX-E)
    Od: RaczQ <m...@w...pl>

    Witam. Jestem świeżym elektrykiem głównie hobbysta. Proszę o
    wyrozumiałość. Podstawową wiedzę posiadam.
    Mam stary telewizor marki SBR. Siedzi w nim Philips CTX-E. TV ma
    zamontowaną fonie równoległa FM73.1 lecz pracuje w tv kablowej i były
    problemy z dźwiękiem postanowiłem wmontować FM84. Po tej operacji po
    włączeniu TV nic nie reaguje. Na ekranie nie ma nawet zwykłego
    śnieżenia... lecz pasek od przeszukiwania kanałów widoczny jest na
    ekranie. kanały można zmieniać pilotem lub ręcznie zmiany widać na
    wyświetlaczu LED. Co mogło się stać z tv ? proszę o pomoc. Jak
    zdiagnozować głowicę?

  • 2. Data: 2010-03-15 19:22:01
    Temat: Re: brak obrazu na TV (philips chassis CTX-E)
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    RaczQ <m...@w...pl> napisał(a):
    Odłącz te dodatkowe fonie, sprawdź, skąd brałeś zasilanie.
    Prawdopodobnie zrobiłes zwarcie w zasilaniu pośredniej częstotliwości, może
    spalił się rezystor zasilający ten blok.

  • 3. Data: 2010-03-15 19:33:50
    Od: RaczQ <m...@w...pl>

    W dniu 2010-03-15 20:22, Wmak pisze:
    > RaczQ<m...@w...pl> napisał(a):
    > Odłącz te dodatkowe fonie, sprawdź, skąd brałeś zasilanie.
    > Prawdopodobnie zrobiłes zwarcie w zasilaniu pośredniej częstotliwości, może
    > spalił się rezystor zasilający ten blok.

    Zasilanie było brane ze starej foni. znaczy wymieniłem tylko płytkę a
    przewody od zasilania były te same co w tej pierwszej. wszystko spod
    głowicy :) IF, 12V i OUT który rezystor sprawdzić ?

  • 4. Data: 2010-03-15 19:39:46
    Od: RaczQ <m...@w...pl>

    W dniu 2010-03-15 20:33, RaczQ pisze:

    > Zasilanie było brane ze starej foni. znaczy wymieniłem tylko płytkę a
    > przewody od zasilania były te same co w tej pierwszej. wszystko spod
    > głowicy :) IF, 12V i OUT który rezystor sprawdzić ?
    Tutaj mam schemat płyty
    http://www.speedyshare.com/files/21449564/ph-ctxe.ra

  • 5. Data: 2010-03-15 21:46:51
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    Sprawdzić obwody zasilacza 12V - z 5 nogi transformatora linii przez
    rezystor 3585 i diodę 6585 na elektrolit 2587 - na nim powinno być ok 12V.
    Stamtąd przez kilka rezystorów napięcie 12V rozchodzi się po płycie.
    Najbardziej podejrzany rezystor 3153 zasilający 11 nóżkę układu scalonego
    pośredniej częstotliwości TDA2541.

  • 6. Data: 2010-03-15 22:07:22
    Od: RaczQ <m...@w...pl>

    W dniu 2010-03-15 22:46, Wmak pisze:
> [...]
    > Stamtąd przez kilka rezystorów napięcie 12V rozchodzi się po płycie.
    > Najbardziej podejrzany rezystor 3153 zasilający 11 nóżkę układu scalonego

    Dziekuje za podpowiedź jutro zrobię pomiary. Używałeś tego schematu,
    który udostępniłem ? mógłbyś sprawdzić jaki to rezystor ? 15 ohm ?
    reszty nie moge odczytac ;/

  • 7. Data: 2010-03-15 23:43:21
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik " Wmak" <w...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Najbardziej podejrzany rezystor 3153 zasilający 11 nóżkę układu
    scalonego
    > pośredniej częstotliwości TDA2541.

    Pytanie, czy brak zasilania tego układu spowoduje czerń na ekranie
    (zakładam, że brak czegokolwiek oprócz OSD na ekranie to czerń)? A może ta
    fonia tak sieje, że zatkała tor p.cz.?
    W każdym razie przed rozpoczęciem naprawiania czegokolwiek najpierw
    całkowicie odpiąłbym tę fonię.

    e.

  • 8. Data: 2010-03-15 23:45:41
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    RaczQ <m...@w...pl> napisał(a):

    > Dziekuje za podpowiedź jutro zrobię pomiary. Używałeś tego schematu,
    > który udostępniłem ? mógłbyś sprawdzić jaki to rezystor ? 15 ohm ?
    > reszty nie moge odczytac ;/

    15 omów - gdyby był uszkodzony, to należy wstawić opornik niewiększej mocy
    od oryginału, tzw. bezpiecznikowy - niepalny.
    Po pierwsze , jak pisałem, należy odłączyć tę dodatkową fonię, bo jak
    zauważył Entroper, może ona w przypadku nieprawidłowego podłączenia, złego
    zestrojenia itp. wysłać do wzmacniacza pośredniej tak silny sygnał, że zatka
    ten wzmacniacz a wtedy na ekranie może być jednolite tło bez śniegu, prawie
    takie jak przy niedziałającej pośredniej.
    Obrazu nie widziałem więc nie zgadnę.

  • 9. Data: 2010-03-16 19:10:32
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Wmak napisał:
> [...]
    > ten wzmacniacz a wtedy na ekranie może być jednolite tło bez śniegu, prawie
    > takie jak przy niedziałającej pośredniej.

    Może warto sprawdzić, czy będzie obraz z wejścia m.cz. (monitorowego),
    np. z DVD, czy magnetowidu?
    Maciek