  • 1. Data: 2010-03-15 19:14:44
    Temat: Wykrywanie przewodów w betonie
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Witam.
    Mam detektor Fazer 777. Dobrze wykrywa przewody bardzo płytko wmurowane w
    ścianę, ale przy przewodach umieszczonych głębiej w betonie zupełnie sobie
    nie radzi, niezależnie czy płynie przez nie prąd, czy nie. Mieszkam w bloku
    z wielkiej płyty z końca lat 80-tych.
    Czy są na rynku niezbyt drogie detektory, które dałyby radę precyzyjnie
    wykryć takie przewody? Nie wiem na jakiej głębokości się znajdują.
    Czy ktoś porównywał Fazera do np KC098?
    http://solid-polska.pl/index.php?idt=1403&idg=8&sm=2

    Pozdrawiam.

    --
    GLaF

  • 2. Data: 2010-03-15 19:50:50
    Temat: Re: Wykrywanie przewodów w betonie
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-03-15 20:14, GLaF pisze:
> [...]
    > Czy są na rynku niezbyt drogie detektory, które dałyby radę precyzyjnie
    > wykryć takie przewody? Nie wiem na jakiej głębokości się znajdują.
    nie wiem co dla ciebie jest tanio, ale niebieski detektor boscha DMF 10
    Zoom (cos jak
    http://www.allegro.pl/item946563685_detektor_wykrywa
    cz_metalu_kabli_dmf_10_dmf10_wawa.html
    - uwaga wersja "zielona" czyli amatorska jest DROŻSZA) wykrywa przewód
    nie tylko w ścianie/betonie, ale nawet przewód w postaci przedłużacza
    leżącego po drugiej stronie ściany, jak ściana jest z suchej cegły...
    Wręcz wkurza mnie jego zbyt duża czułość.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2010-03-16 09:16:57
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On pon, 15 mar 2010 20:14:44 in article
    GLaF wrote:
> [...]
    > nie radzi, niezależnie czy płynie przez nie prąd, czy nie. Mieszkam w bloku

    777 przecież ma regulację czułości. Pobaw się tym.

    Na maksie u mnie brzęczy w całym pomieszczeniu.
    Nieco skręcony wykrywa fakt załączenia oświetlenia z odległości ok 1.5m

    Wykrywał też rury wodociągowe. To prawda!

    Więc u ciebie problem może wynikać z "maskowania" przewodów prze zbrojenie
    betonu. W takim przypadku będzie dużo zabawy z ciągłą regulacją wzmocnienia
    i śledzeniem przewodu od znanego miejsca.

    > Czy ktoś porównywał Fazera do np KC098?
    > http://solid-polska.pl/index.php?idt=1403&idg=8&sm=2
    Nie znam, ale tam piszą:
    zasięg wykrywania przewodów pod napieciem 50mm
    :(

  • 4. Data: 2010-03-17 21:10:40
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Mon, 15 Mar 2010 20:50:50 +0100, BartekK napisał(a):

    > nie wiem co dla ciebie jest tanio, ale niebieski detektor boscha DMF 10

    Nie jest tani, zwłaszcza, że miałby pomagać tylko w domowych odwiertach.

    > wykrywa przewód
    > nie tylko w ścianie/betonie, ale nawet przewód w postaci przedłużacza
    > leżącego po drugiej stronie ściany, jak ściana jest z suchej cegły...
    > Wręcz wkurza mnie jego zbyt duża czułość.

    Przydałby się Bosh Wallscanner D-tect 150 Professional, ale ta cena... :(

    --
    GLaF

  • 5. Data: 2010-03-17 21:15:28
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Tue, 16 Mar 2010 09:16:57 +0000 (UTC), Mirek napisał(a):

    > 777 przecież ma regulację czułości. Pobaw się tym.

    Bawiłem się. I jak jeżdżę wokół lampy na suficie, to albo nic, albo piszczy
    jednako na cały sufit.

    > Więc u ciebie problem może wynikać z "maskowania" przewodów prze zbrojenie
    > betonu.

    Pewnie tak.

    > W takim przypadku będzie dużo zabawy z ciągłą regulacją wzmocnienia
    > i śledzeniem przewodu od znanego miejsca.

    W tej zabawie w chowanego kabel wygrywa za każdym razem :/

    --
    GLaF

  • 6. Data: 2010-03-18 19:17:23
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:j184onpxlnpi.15uvprwxzc3ka.dlg@40tude.net,
    GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl> nabazgrał:
> [...]
    > betonie zupełnie sobie nie radzi, niezależnie czy płynie przez nie
    > prąd, czy nie. Mieszkam w bloku z wielkiej płyty z końca lat 80-tych.

    Przewodów należy spodziewać się w miejscach gdzie zgodnie z normą nie
    powinno ich być,
    a zatem: ułożonych skośnie (np. od gniazda do puszki - nakrótszą drogą),
    upchniętych w niewidoczne wykruszenie elementu ściany nośnej itp.
    Najlepszy w tym przypadku jest młotek, ostrzejszym końcem zbijamy tynk w
    miejscu przyszłego wiercenia (łatwo i przyjemnie) i juz wiemy czy trafiliśmy
    w przewód :-)

    Włodek

  • 7. Data: 2010-03-18 22:08:24
    Od: "edgr" <e...@N...gazeta.pl>

    W wielkiej płycie przewody do twojej lampy sufitowej biegną u sąsiada piętro
    wyżej po podłodze (grubość płyty stropowej min. 20 cm). Jak u mnie znikło
    światło w dużym pokoju, po bezowocnych poszukiwaniach zapytałem sąsiada, czy
    czegoś nie robił u siebie w międzyczasie. Oczywiście montował listwę progową
    w drzwiach do dużego pokoju. Skończyło się na rozdłubaniu dziury u niego w
    podłodze i polutowaniu przewierconych przewodów (na całe szczęście były z
    miedzi).
    Pzdr
    edgr