  • Data: 2009-11-07 09:22:02
    Temat: Re: blu ray z wyjsciem analogowym
    Od: "MF[PL]" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Wójtowicz pisze:

    > Nazywanie go 'High Definition' to jest bełkot.

    Jak zwał tak zwał. Póki nazywa się nośnymi marketingowo określeniami
    konkretne i przydatne rzeczy, nie widzę w tym nic złego. Mi bełkot
    kojarzy się z czymś co ma niewiele wspólnego z rzeczywistością i do tego
    jeszcze wprowadza ludzi w błąd. Dobry przykład to chodząca kilka lat
    temu reklama Cyfry+ i jej hasło "Cyfra+ cyfrowa jakość" czy jakoś tak.
    Wg "tfucuff" tej reklamy określenie "cyfrowa jakość" miało sugerować, że
    jak coś jest cyfrowe to jest super hiper jakości. Co jest kompletną
    bzdurą oczywiście. Inny przykład bezwzględnie wprowadzający ludzi w
    błąd, to ostatnie reklamy Samsunga z "Led tv". To dopiero jest bełkot.

    > Wytłumacz mi proszę znaczenie słowa 'Definition' w kontekście sygnału
    > audio.

    "Definition" to definicja ale i rozdzielczość. W cyfrowym audio bardzo
    często spotykam się określeniem "rozdzielczość". Pamiętaj, że mówimy tu
    o częstotliwości próbkowania i ilości bitów do opisania jednej próbki.
    Czy więc nazwiemy to dokładnością odwzorowania, zapisu, wiernością
    odwzorowania czy "rozdzielczością" wg mnie wszystko jest OK. Czepiasz
    się Kolego :)