  • 31. Data: 2009-12-02 18:48:58
    Temat: Re: blokada portu 25 przez Tpsa - pierwsze telefony
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 02 Dec 2009 13:16:31 +0000, osobnik zwany Wojciech
    Puchar wystukał:

    > Właśnie dlatego TP to robi bo to nie jest operator prywatny ale organ
    > państwa.

    poczytaj sobie co to są organy państwa, bo pieprzysz jak pobity

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 32. Data: 2009-12-02 20:34:04
    Od: Paweł Rohde <p...@n...rohde.pl>

    Wojciech Puchar pisze:
    > y> Bog wie co jeszcze. Taka chora walecznosc w bezsensowanej sprawie,
    >>
    > a jednak w sensownej. BO TPSA NIE DAJE możliwości zdjęcia blokady na prośbę
    > użytkownika co dziś sprawdziłem.

    Nie wytrzymam.
    Ja pierdole a na chuj ci ten port?
    Powiedz, że masz "serwer" pocztowy na neostradzie to położysz mnie
    śmiechem. A może doszukujesz się ukrytej kastracji internetu w ilości
    1/65535 usługi? To nie zapominaj że porty netbiosowe masz już od dawna
    by default wycięte a jest to 3 razy więcej! bo 3 porty.

    Razem masz OGRANICZONĄ usługę do całych 4/65535 to straszne, możesz ich
    pozwać.

    Paweł

  • 33. Data: 2009-12-02 20:45:26
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 02 Dec 2009 18:40:46 +0000, Krzysztof Oledzki napisał(a):

    > To, że nie możesz w terenie zabudowanym jechać 200km/h, też uważasz za
    > ograniczanie Twojej wolności?
    Jest taka grupa w hierarchii pl. gdzie sporo tak wlasnie uwaza :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 34. Data: 2009-12-02 21:45:06
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 02.12.2009 Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> napisał/a:

    > Spamboty będe wysyłać poczte normalnie używając autentykacji - pobierze dane
    > z programów pocztowych przestawionych na port 587.

    Ale tu możesz:
    - wprowadzić ostre limity np 2 wiadomości/5 minut itd.
    - odciąć konto jak ktoś wariuje
    - znasz winnego per login/hasło - komu wykradli
    - jak dobrze poustawiasz smtpd to sam wię winny zgłosi.

    > Albo z przeglądarki jak ktoś się loguje przeglądarką.

    jw.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 35. Data: 2009-12-02 21:47:58
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    e_mathematics_of_war.html

    > Walka z problemem złego postępowania gdziekolwiek jest tylko jedna. KARAĆ
    > WINNYCH, i tylko to.
    >
    > Ktoś spamuje - blokować, wyłączać itp. Reszta - brak ograniczeń.

    Eeee dostęp do komunikacji międzyserwerowej smtp nie jest nikomu w łaczach
    abonenckich potrzebny. Jak ktos ma smtp na neo to zawsze może sobie wyłaczyć.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 36. Data: 2009-12-02 22:16:11
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Eeee dostęp do komunikacji międzyserwerowej smtp nie jest nikomu w łaczach
    > abonenckich potrzebny. Jak ktos ma smtp na neo to zawsze może sobie wyłaczyć.

    Kolejna mądra uwaga. Co kogo obchodzi co klient TP neostrada robi na swoim
    hoście? Tzn. może i obchodzić sobie może i tyle.

    Nie zmienia to faktu że internet to internet.

  • 37. Data: 2009-12-02 22:17:55
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > - odciąć konto jak ktoś wariuje
    > - znasz winnego per login/hasło - komu wykradli

    Tak samo możesz po prostu znaleźć winnego co wysyła spamy. Czyli karać
    winnych, wszelkie inne rozwiązania są właśnie w stylu żałosnych firm jak TP,
    dla których wykonać prostą operacje to trzeba milion papierów.

    Każde podejście które ogranicza coś tym, co nie są winni problemu jest
    nieuczciwe i przypomina metody stalina, który zabijał milion bo ktoś mu
    podpad. pozostałych 999999 tak dla pewności.

  • 38. Data: 2009-12-02 22:21:58
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule Wojciech Puchar napisał(a):

> [...]
    > nieuczciwe i przypomina metody stalina, który zabijał milion bo ktoś mu
    > podpad. pozostałych 999999 tak dla pewności.

    Odpowiedzialność zbiorowa jest dużo bardziej powszechna niż Ci się wydaje.

    *Naprawdę*.

    pozdr,
    fEnIo

    --
    ,''`. Bartosz Fenski | mailto:f...@d...org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
    : :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland

  • 39. Data: 2009-12-02 22:38:07
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    > Tak samo możesz po prostu znaleźć winnego co wysyła spamy.

    Nie mogę, bo mi się nie loguje, muszę go wpuścić bez hasła.
    Po za tym nie mogłem odzielić ruchu relay/delivery bez głębokiej
    analizy warstwy aplikacji, teraz to mogę robić byle pudełkiem
    za 30zł - po portach.

    > Czyli karać
    > winnych, wszelkie inne rozwiązania są właśnie w stylu żałosnych firm jak TP,
    > dla których wykonać prostą operacje to trzeba milion papierów.

    tpsa po prostu wdraża rfc z roku 1999 (po 10 latach bycia niezgodnym ze
    standardem).

    > Każde podejście które ogranicza coś tym, co nie są winni problemu jest
    > nieuczciwe i przypomina metody stalina, który zabijał milion bo ktoś mu
    > podpad. pozostałych 999999 tak dla pewności.

    to nie jest ograniczenie, możesz sobie to odblokować, ci co potrzebują
    będą potrafili i pewnie już to dawno zrobili.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 40. Data: 2009-12-02 23:45:42
    Od: Łukasz Bromirski <w...@t...hell>

    On 2009-12-02 14:16, Wojciech Puchar wrote:

    > A ja uważam jakiekolwiek wpieprzanie się w to co robi abonent który NIE jest
    > przestępcą za metody państwa totalitarnego.

    Koledzy z TP robią to, co powinien robić każdy użytkownik internetu -
    akceptować liberalnie to co dostaje, ale bardzo uważnie patrzeć na
    to, co wysyła.

    Co do portu 587 to sugeruje zapoznać się z RFC2476 (grudzień 1998!)
    zastąpiony przez 4409 a potem z RFC5321 (zastępującym nieco leciwy
    już RFC 821).

    Tak BTW, twórcy usługi byli na ostatnim PLNOGu i można było z nimi
    podyskutować. Tutaj jest zapis panelu dyskusyjnego:

    http://proidea.maszyna.pl/PLNOG0902/filmy/panel_dysk
    usyjny.avi

    Zamiast bić pianę na forum trzeba było przyjechać i porozmawiać
    rzeczowo. Można było. Ale prościej jest z daleka obrzucić mięsem i
    uciec za róg. Tak BTW, inni też to robią, a najczęściej wymienianym
    przykładem jest Google'owy gmail. Ile razy na tej liście atakowałeś
    tamto złe imperium?

    > Właśnie dlatego TP to robi bo to nie jest operator prywatny ale organ
    > państwa.

    O ja p....

    --
    "Everything will be okay in the end. | Łukasz Bromirski
    If it's not okay, it's not the end. | http://lukasz.bromirski.net