-
Data: 2010-11-29 22:22:39
Temat: Re: [blog][zale sie] sruby i klucz
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-11-29 20:26, Rafał Grzelak pisze:
> No żesz urwał nać...
>
> Rano w warsztacie poluzowali mi 2 śruby w jednym kole, bo nie mogłem ich
> sam odkrecić. Duża dźwignia - ok, poszlo. Dokrecilem sobie recznie wlasnym
> kluczem i jak po kilku godzinach chcialem zdjac kolo to 3 sruby poszly
> lekko, a na ostatniej polamalem klucz...
Bo klucz powinien być z metalu - wtedy by się nie połamał ;)
Porządne narzędzie to podstawa - dobrym kluczem albo urwiesz śrubę, albo
zrobisz jej łeb na okrągło, a go nie połamiesz.
Kolejna sprawa to dbanie o gwint - przy każdym wykręceniu trzeba gwint
dokładnie oczyścić szczotką drucianą, w miarę możliwości też należy
oczyścić wewnętrzny gwint piasty.
Bardziej odporne na problemy z gwintami są koła oszpilkowane, co też
można sobie zrobić. Czyli raz wkręcasz w gwint szpilki (można je lekko
przysmarkać spawarką od wewnątrz), a potem już koła dokręcasz nakrętkami
- wtedy łatwiej utrzymać czystość gwintu.
Sprawdź też czy hamulec Ci nie przyciera, bo takie efekty z zapieczonymi
śrubami mogą być związane z jakimiś hutniczymi temperaturami z okolic
hamulców.
Na gwint śruby przed wkręceniem możesz też użyć minimalnej ilości smaru
grafitowego, co zapobiegnie zapiekaniu.
Pytanie też jak dokręcono tą śrubę po poluzowaniu w zakładzie - bo w
niektórych warsztatach jak dobijają kluczem pneumatycznym śruby to tam
są przekroczone wszelkie rozsądne momenty dokręcania śrub.
Pytanie też czy nie masz już zniszczonego gwintu w piaście - jeżeli
gwint nie jest jeszcze mocno zniszczony, to można wkręcić szpilki.
Jeżeli jest już mocno zniszczony to trzeba wymienić piastę.
Jeżeli uszkodzony jest gwint śrub, to kup nowe śruby.
Do sprawdzania gwintów najłatwiej użyć gwintownika do gwintu
wewnętrznego lub narzynki do gwintów śrub.
W ostateczności wystarczy nowa śruba i nakrętka.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.11.10 22:34 Yogi\(n\)
- 29.11.10 22:35 Tomasz Pyra
- 29.11.10 23:12 Rafał Grzelak
- 29.11.10 23:34 Tomasz Pyra
- 29.11.10 23:41 Rafał Grzelak
- 30.11.10 06:42 MadMan
- 30.11.10 09:16 Jakub Witkowski
- 30.11.10 15:02 Yogi\(n\)
- 30.11.10 17:33 J.F.
- 30.11.10 17:35 J.F.
- 01.12.10 00:19 Yogi\(n\)
- 01.12.10 02:40 BartekK
- 01.12.10 12:45 Sebastian Kaliszewski
- 01.12.10 14:23 WS
- 01.12.10 19:30 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe