eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[blog][zale sie] sruby i kluczRe: [blog][zale sie] sruby i klucz
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostr
    ada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostra
    da.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Mon, 29 Nov 2010 22:22:39 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
    Thunderbird/3.1.6
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [blog][zale sie] sruby i klucz
    References: <1...@4...rg>
    In-Reply-To: <1...@4...rg>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 42
    Message-ID: <4cf419a1$0$21005$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.23.196.172
    X-Trace: 1291065761 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 21005 83.23.196.172:55948
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2329584
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-11-29 20:26, Rafał Grzelak pisze:
    > No żesz urwał nać...
    >
    > Rano w warsztacie poluzowali mi 2 śruby w jednym kole, bo nie mogłem ich
    > sam odkrecić. Duża dźwignia - ok, poszlo. Dokrecilem sobie recznie wlasnym
    > kluczem i jak po kilku godzinach chcialem zdjac kolo to 3 sruby poszly
    > lekko, a na ostatniej polamalem klucz...

    Bo klucz powinien być z metalu - wtedy by się nie połamał ;)
    Porządne narzędzie to podstawa - dobrym kluczem albo urwiesz śrubę, albo
    zrobisz jej łeb na okrągło, a go nie połamiesz.


    Kolejna sprawa to dbanie o gwint - przy każdym wykręceniu trzeba gwint
    dokładnie oczyścić szczotką drucianą, w miarę możliwości też należy
    oczyścić wewnętrzny gwint piasty.

    Bardziej odporne na problemy z gwintami są koła oszpilkowane, co też
    można sobie zrobić. Czyli raz wkręcasz w gwint szpilki (można je lekko
    przysmarkać spawarką od wewnątrz), a potem już koła dokręcasz nakrętkami
    - wtedy łatwiej utrzymać czystość gwintu.

    Sprawdź też czy hamulec Ci nie przyciera, bo takie efekty z zapieczonymi
    śrubami mogą być związane z jakimiś hutniczymi temperaturami z okolic
    hamulców.

    Na gwint śruby przed wkręceniem możesz też użyć minimalnej ilości smaru
    grafitowego, co zapobiegnie zapiekaniu.

    Pytanie też jak dokręcono tą śrubę po poluzowaniu w zakładzie - bo w
    niektórych warsztatach jak dobijają kluczem pneumatycznym śruby to tam
    są przekroczone wszelkie rozsądne momenty dokręcania śrub.

    Pytanie też czy nie masz już zniszczonego gwintu w piaście - jeżeli
    gwint nie jest jeszcze mocno zniszczony, to można wkręcić szpilki.
    Jeżeli jest już mocno zniszczony to trzeba wymienić piastę.

    Jeżeli uszkodzony jest gwint śrub, to kup nowe śruby.
    Do sprawdzania gwintów najłatwiej użyć gwintownika do gwintu
    wewnętrznego lub narzynki do gwintów śrub.
    W ostateczności wystarczy nowa śruba i nakrętka.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: