  • 21. Data: 2014-08-04 05:43:41
    Temat: Re: blocker na telefon stacjonarny
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-08-03 22:01, Mario wrote:
    [...]
    > Nie zdziwiłbym się gdyby producenci blockerów dostali zakaz sądowy
    > sprzedaży takich urządzeń bo pozbawiają dochodów firmy telekomunikacyjne
    > i spamerów. Albo podpadają pod DMCA.
    U nas było (i w zasadzie nadal jest) podobnie, tzn. operatorzy
    "komórkowi" burzyli się gdy kina zaczęły instalować zagłuszacze komórek.
    Operatorzy powoływali się na to, że przecież zapłacili państwu za
    przyznane częstotliwości i w związku z tym domagają się od państwa ich
    ochrony. Czyli, mówiąc krótko, niebo nad moją głową *wewnątrz* mojego
    domu nie jest moje. :-D

    http://technowinki.onet.pl/artykuly/zagluszanie-tele
    fonow-niezgodne-z-prawem/f05jr

  • 22. Data: 2014-08-04 14:08:35
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 03 Aug 2014 21:52:18 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

    >Dlaczego? Już nie dzwonią telemarketerzy?

    Jest federalna lista "no call". Mozna zarejestrowac swole telefony na
    odpowiedniej stronie. Telemarketerzy maja obowiazak sprawdzac czy
    numer jest/nie jest na liscie. Telefon do kogos z listy kosztuje 5
    tysiecy dolarow. "Spoofing" czyli falszowanei numerow wyswietlanych na
    caller id kosztuje telemarketera licencje

    kary nie sa teoretyczne. Rzad federalny jak dotad skasowal dzisiatki
    milionow dolarow.

    Na dodatek, firmy telefoniczne majausluge polegajaca na blokowaniu
    numerow. Robi sie to prosto, z klawiatury telefonu. Oferuja jeszcze
    pare innych opcji pod ogolnym tytulem "privacy guard"

    A.L.

  • 23. Data: 2014-08-04 14:45:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 04 Aug 2014 07:08:35 -0500, A.L. napisał(a):
    > Na dodatek, firmy telefoniczne majausluge polegajaca na blokowaniu
    > numerow. Robi sie to prosto, z klawiatury telefonu. Oferuja jeszcze
    > pare innych opcji pod ogolnym tytulem "privacy guard"

    Za darmo, za drobna miesieczna oplata, czy ukryta w abonamencie pod
    ambitna nazwa ?

    J.

  • 24. Data: 2014-08-04 14:50:33
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 4 Aug 2014 14:45:24 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Za darmo, za drobna miesieczna oplata, czy ukryta w abonamencie pod
    >ambitna nazwa ?
    >
    >J.

    Blokowanie numerow za darmo, bardziej skomplikwoane opcje za nieduza
    oplata. Na ogol kupuje sie caly pakiet "uslug specjalnych" w cenie
    okolo 5 dolcow miesiecznie, bo tak wychodzi taniej niz kupowac po
    sztuce

    W kazdym razie, problem telemarketerow zniknal. Oczywiscie pozostaje
    problem dzwoniacych z Indii czy Kayman Islands, ale oni dzwonia raz na
    miesiac

    A.L.

  • 25. Data: 2014-08-04 14:55:38
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 3 Aug 2014 22:30:37 +0200, "ikarek"
    <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> wrote:

    >Tak różowo niestety nie jest - podejrzewam, że gorzej, niż u nas ;)
    >http://800notes.com/
    >http://abcnews.go.com/Business/secret-finally-stopp
    ing-telemarketers/story?id=20610593

    >I organizacje dobroczynne, i chyba parę innych. Poza tym, AFAIK,
    >amerykańskie regulacje dotyczą tylko amerykańskich firm, więc
    >telemarketerzy sobie dzwonią z Kanady, itd. Firmy oferujące usługi
    >"robocalls" (materiał TV z 2 linku i komentarze pod nim) też mają
    >kompletnie w nosie państwowe rejestry.

    jakies urban legends, czylli kompletne piepzrenie. Problem
    telemarketerow w USA ustal w zasadzie calkowicie. Owszem, instytucje
    charytatywne dzwonia, ale na ogol pzrestaja dzwonic jak sie ich
    poprosi o usuniecie z listy.

    Nei pamietam aby ktos telefonowal z Kanady

    Pwszem, dzwonia z Indii i kayman Islands, ale na tyle nieczesto ze nie
    ma problemu.

    W Polsce to jest zaraza (co mowie z wlasnego dowiiadczenia).
    telemarketerzy dzwonia czesto i sa nachalni. Nei wiem czemu moi
    wspolziomkowie loco Polska z telemarketerami dyskutuja zamiast odlozyc
    sluchawke w cziagu pierwszych 5 sekund

    A.L.

  • 26. Data: 2014-08-04 14:57:01
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 03 Aug 2014 22:01:36 +0200, Mario <m...@...pl> wrote:

    >Nie zdziwiłbym się gdyby producenci blockerów dostali zakaz sądowy
    >sprzedaży takich urządzeń bo pozbawiają dochodów firmy telekomunikacyjne
    >i spamerów. Albo podpadają pod DMCA.

    Nei ma zakazu. Ale i nie ma popytu. Te urzadzenai sa zupelnie zbedne.
    Odpowiednie uslugi oferuja firmy telefoniczne. bez zadnego dodatkowego
    spzretu

    A.L.

  • 27. Data: 2014-08-04 14:57:28
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Bo moze ktos kupi w Polsce :)

    A.L.

  • 28. Data: 2014-08-04 15:04:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 04 Aug 2014 07:55:38 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > Nei wiem czemu moi
    > wspolziomkowie loco Polska z telemarketerami dyskutuja zamiast
    odlozyc
    > sluchawke w cziagu pierwszych 5 sekund

    Może biorą ich na siebie, zajmując im czas nie będą dręczyć innych.

    --
    Marek

  • 29. Data: 2014-08-04 15:11:22
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 04 Aug 2014 15:04:42 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

    >odlozyc
    >
    >Może biorą ich na siebie, zajmując im czas nie będą dręczyć innych.

    W ramach chrzescijanskiego milosierdzia?

    A.L.

  • 30. Data: 2014-08-04 15:31:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 04 Aug 2014 07:55:38 -0500, A.L. napisał(a):
    > W Polsce to jest zaraza (co mowie z wlasnego dowiiadczenia).
    > telemarketerzy dzwonia czesto i sa nachalni.

    Owszem.
    Ale wiesz ... czerpiemy z dobrych amerykanskich wzorcow :-)
    Ile lat wam zajelo wyplenienie tego procederu ?

    I ile zostal wypleniony - zdejmij blokade i powiedz czy problem
    zniknal :-)

    > Nei wiem czemu moi
    > wspolziomkowie loco Polska z telemarketerami dyskutuja zamiast odlozyc
    > sluchawke w cziagu pierwszych 5 sekund

    Bo dzieki temu on nie zadzwoni do kogos innego. A jak sie okaze ze
    gadal, gadal, gadal, i nic nie zarobil, to interes zamkna :-)

    Zreszta przy migracji uslug to on-line ... moze czas sie przyzwyczaic?

    J.