  • 51. Data: 2010-10-04 19:04:29
    Temat: Re: bledna decyzja = SM / laweta
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-10-04 18:36, to pisze:
    > Artur Maśląg

    > Jakie ma uzasadnienie, skoro auto nie zostało odholowane?

    Usługa została zrealizowana, zgłoszenie jest, mandat jest itd.
    Jeżeli biedny 'poszkodowany' bardzo chce obniżenia tej opłaty,
    to niech przed sądem udowadnia, że laweciarza nie do końca
    'zapiął' samochód, że nawet go niby nie przesunął.

  • 52. Data: 2010-10-04 19:12:33
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    radxcell wrote:
    > (ciach wypłakiwanie się o rzekomej chorobie uniemożliwiającej
    podjechanie taksówką do lekarza)

    > I teraz tak - otrzymałem 100 zł mandatu za złe parkowanie i jeden
    punkt karny.

    Tanio.

    > mogłem jeszcze dostać za 1,5 metra
    > chodnika.

    Już dostałeś.

    > Natomiast ponoć mam jeszcze dostać fakturę za usługę holowniczą i to
    mi się nie
    > podoba

    Twój problem.

    , bo:
    > 1. Z jakiej racji mam zasilać kasę jakiejś firmy pociotka burmistrza za
    > wykroczenie drogowe?

    Bo dałeś się złapać. bp je popełniłeś?
    Dlatego.

    > 2. Usługa nie została wykonana - holownik nie przesunął Fiesty ani o
    centymetr.
    > Tak po prawdzie to nawet jej nie zapiął kompletnie.

    Żówno to kogo obchodzi - zapłacisz ryczałt za gotowość i dojazd.

    > 3. Tenże holownik nie musiał wracać bezproduktywnie do bazy,

    Żówno ci do tego co on sobie robi po wykonaniu usługi dla ciebie.
    Nie twój interes.

    > Pytanie do doświadczonych z Was - jak wygląda sprawa tej "faktury za
    holowanie"?

    Nie płacę, bo nie dostaję.

    --
    Bydlę

  • 53. Data: 2010-10-04 19:16:14
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-10-04 18:55, to pisze:
    (...)
    > Moim zdaniem to nie ma znaczenia. Umowę zawarło miasto, a nie kierowca.

    A jakie to ma znaczenie - dostałeś opinię NSA o tej opłacie i masz
    pozamiatane.

    > Nie jest winą kierowcy, jeśli miasto zawarło niekorzystną dla siebie
    > umowę. Miasto nie może obciążać kierowcy dowolnymi kosztami. W PoRD jest
    > jasno napisane, że może obciążyć kosztami odholowania w pewnych
    > przypadkach. Oczywiście nie mogą być to koszty dowolne, wzięte z sufitu,
    > tylko korespondujące z rynkowymi cenami takiej usługi, co wynika z innych
    > przepisów.

    Co Ty bredzisz - weź przeczytaj może ciąg dalszy tego artykułu, a nie
    3 zdania na krzyż. Masz tam wyjaśnione jakie warunki ma spełniać to
    'usuwanie na koszt właściciela'. Jak Ci się jej wysokość nie podoba,
    to zaskarż decyzję organu samorządowego, który ją określił.

    > Auto radxcella nie zostało jednak odholowane, więc ten artykuł
    > nie ma tu zastosowania.

    To naprawę nieistotne - jeżeli już tak bardzo chcesz/chcecie się
    trzymać samego faktu fizycznego zwiezienia, to jak najbardziej
    jestem za tym, by każdy wezwany laweciarz mimo płaczu cwaniaków
    zapakował to na górę i zawiózł w miejsce jemu znane. Niech sobie
    dzwonią na Policję, gdzie tego szukać.

    > Moim zdaniem w takiej sytuacji miasto może ew.
    > dochodzić od radxcella rekompensaty na zasadach ogólnych, czyli raczej
    > tylko pokrycia realnego kosztu przyjazdu holownika na miejsce, a i co do
    > tego nie jestem przekonany.

    Nie, nie - to właściciel może sobie dochodzić zmniejszenie kosztów,
    a nie miasto ma mu udowadniać, że są niesłuszne. Miasto płaci
    ryczałtem za każdą akcję - firma ma realizować takie usługi na
    każde żądanie i to niezależnie od tego, co się stanie po dojechaniu
    na miejsce.

  • 54. Data: 2010-10-04 19:34:07
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *Artur Maśląg* wrote in <news:i8cvol$ljo$2@inews.gazeta.pl>:

    > Nie, dziękuje - nic zamiast nie oferujesz i nie jesteś wiarygodny.

    To taki kwiatek dla pozostałych czytających. Piękne w swojej istocie. Otóż,
    rzeczony tekst mówi o likwidacji ZUSu i jego najsilniejszą cechą jest to, że
    "nic w zamian nie oferuje", własnie dlatego daje każdemu wolność i swobodę
    dysponowania jego/jej pieniędzmi. Jednak dla mojego szacownego rozmówcy jest to
    podstawowa wada - bo przecież państwo musi coś zaoferować obywatelowi *zamiast*
    ZUS. I to jest właśnie myślenie socjalistyczne. Co było do okazania. :)

    Resztę wyciąłem bo nie było sensu - i nadal nie ma - dyskutować, jako że nie
    mogę odpowiadać za stwierdzenia, których nie wygłaszam.

    To są Twoje opinie, Arturze, a nie moje wypowiedzi. Masz prawo do dowolnych
    opinii, jeno nie oczekuj, że będę ich bronił. :)

    pozdr, rdx

  • 55. Data: 2010-10-04 19:35:34
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia 04 Oct 2010 15:06:35 GMT, to napisał(a):

    > Po za tym z opisu wynika, że pojazd nie utrudniał ruchu

    Zapominasz, że piesi są również uczestnikami ruchu drogowego! Zostawienie
    na chodniku mniej niż 1,5 jest właśnie szkolnym przykładem utrudniania
    ruchu PIESZYCH!
    Jak bardzo to utrudnia ruch człowiek szybko przekonuje się, gdy wybierze
    się na spacer z dzieckiem w dużym wózku. O biednych dorosłych wózkersach
    nawet nie chcę myśleć - oni nie wciągną brzucha i nie przecisną się!

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 56. Data: 2010-10-04 19:38:23
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 4 Oct 2010 17:51:21 +0200, radxcell napisał(a):

    > Widzisz, tu chodzi trochę o coś więcej.
    >
    > Kary dla kierowców w Polsce już od jakiegoś czasu przestały być karami, a są
    > podatkiem

    Sorry stary, ale zwyczajnie jojczysz. W każdym cywilizowanym kraju
    zaparkowanie na chodniku może skończyć się wycieczką za miasto po
    odholowany samochód. Ile filozofii do tego nie dorobisz, to nie zmienisz
    tego.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 57. Data: 2010-10-04 19:50:56
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *Przemysław Bernat* wrote in <news:k5dhoon997dh$.1nhs1q4w80ikd$.dlg@40tude.net>:
    > Sorry stary, ale zwyczajnie jojczysz.

    Niezłe słowo. Nawet miejski.pl go nie ma. Za to jest dopuszczalny w grach ;)
    (http://www.sjp.pl/co/jojczy%E6)
    Ciekawe czy jest w OSPS :)

    > W każdym cywilizowanym kraju zaparkowanie na chodniku może
    > skończyć się wycieczką za miasto po
    > odholowany samochód. Ile filozofii do tego nie dorobisz, to nie zmienisz
    > tego.

    Jestem ciekawy, jaką masz definicję cywilizowanego kraju?

    pozdr, rdx

  • 58. Data: 2010-10-04 20:04:39
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-10-04 19:34, radxcell pisze:

    > To taki kwiatek dla pozostałych czytających. Piękne w swojej istocie.

    Może i piękne, ale tego nie zrozumiałeś.

> [...]
    > "nic w zamian nie oferuje", własnie dlatego daje każdemu wolność i swobodę

    Nie pisałem o ZUS-ie, tylko o tylko o tym, że Ty nic zamiast propozycji
    likwidacji ZUS nie oferujesz. Mamienie swobodą dysponowania pieniędzmi
    jest piękne, tylko dość fałszywe z racji osiąganych celów. Póki co
    to dorabiasz jakąś chorą ideologię do tez tu przedstawianych.

    > Jednak dla mojego szacownego rozmówcy jest to
    > podstawowa wada - bo przecież państwo musi coś zaoferować obywatelowi *zamiast*
    > ZUS.

    A gdzie ja pisałem, że państwo musi coś zaoferować zamiast ZUS?

    > I to jest właśnie myślenie socjalistyczne. Co było do okazania. :)

    Bynajmniej - okazałeś tylko swoje imaginacje. Dodatkowo mylenie
    komunizmu z socjalizmem to grube nieporozumienie i bardzo ładnie
    to widać w Twoich wypowiedziach. O kwestiach zabezpieczenia socjalnego
    czy polityce społecznej nawet nie wspomnę. Dziki kapitalizm, feudalizm,
    niewolnictwo? Co oferujesz?

    > Resztę wyciąłem bo nie było sensu - i nadal nie ma - dyskutować, jako że nie
    > mogę odpowiadać za stwierdzenia, których nie wygłaszam.

    Nie - Ty nie odpowiadasz w ogóle na nic. Dostajesz kontrargument na
    swoje rewelacje i z nim nawet nie próbujesz polemizować.

    > To są Twoje opinie, Arturze, a nie moje wypowiedzi. Masz prawo do dowolnych
    > opinii, jeno nie oczekuj, że będę ich bronił. :)

    Póki co, to strasznie kręcisz i do tego nie potrafisz obronić własnych.
    Swoje sam obronię.

  • 59. Data: 2010-10-04 20:16:52
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 4 Oct 2010 19:50:56 +0200, radxcell napisał(a):

    > Niezłe słowo. Nawet miejski.pl go nie ma. Za to jest dopuszczalny w grach ;)
    > (http://www.sjp.pl/co/jojczy%E6)
    > Ciekawe czy jest w OSPS :)

    W Scrabble bym go nie użył :-)

    > Jestem ciekawy, jaką masz definicję cywilizowanego kraju?

    Niemcy, Austria, Szwajcaria, UK. Holują i nie pytają o zdanie.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 60. Data: 2010-10-04 20:22:48
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 4 Oct 2010 17:51:21 +0200, radxcell <s...@o...pl>
    wrote:

    > A rząd, zamiast zlikwidować ZUS i pozwolić każdemu uzbierać sobie na
    > czterokrotnie wyższą emeryturę [1],

    Radku, czy w swojej kalkulacji uwzględniłeś też emerytury Twoich
    rodziców, oby żyli wiecznie w zdrowiu i dostatku, oraz, jeśli
    wciąż żyją (a jeśli tak, to oby żyli wiecznie i w dostatku),
    Twoich dziadków?

    Czy też zamierzasz nie dotrzymać umowy [1], którą kiedyś zawarł
    z nimi ZUS i niech żyją sobie z tego, co uzbierali?

    r.

    [1] -- umowy pokoleń, wedle której oni mieli wpłacać środki na
    uposażenie ich dziadków i rodziców, a w zamian za to mieli
    takowe uposażenie otrzymać ze składek swych dzieci i wnuków.