  • 1. Data: 2009-02-16 11:12:19
    Temat: bezprzewodowe przesylanie zdjec do kompa
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    O ile sie orientuje to w lustrzankach nadal rzadkoscia jest mozliwosc
    bezprzewodowego przeslania zdjec do kompa, sam nie umiem z pamieci
    wymienic ani jednego korpusu z taka opcja, choc co drugi telefon ma
    mozliwosc komunikacji Bluetooth. Wspolczesne lustrzanki przerozne
    fajerwerki maja, filmy kreca, a bezprzewodowo nie potrafia.
    Dlaczego tego kierunku producenci lustrzanek nie rozwijaja?
    Czyzby problem predkosci transmisji byl nie do przeskoczenia?

    Waldek.

    --

    www.waldek.sewera.pl

  • 2. Data: 2009-02-16 11:19:07
    Temat: Re: bezprzewodowe przesylanie zdjec do kompa
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Waldemarrr pisze:
> [...]
    > Dlaczego tego kierunku producenci lustrzanek nie rozwijaja?
    > Czyzby problem predkosci transmisji byl nie do przeskoczenia?

    No problem jest. Prześlij plik z prędkością 10MB/s po WiFi w domu, to
    zobaczysz, jaki to problem, a przecież to nie jest duży transfer jak na
    współczesne karty pamięci i nowoczesne lustrzanki.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 3. Data: 2009-02-16 11:34:04
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Czyzby problem predkosci transmisji byl nie do przeskoczenia?

    Bluetooth (3,1 Mb/s) albo IRDA (4 MB/s) vs. USB (480 Mb/s)?

    Chyba, ze chcesz sfinansowac z wlasnych pieniedzy (rozlozonych
    na raty w cenach korpusow i obiektywow) opracowanie wlasnego
    standardu przez ktoregos z wielkich (C, N, czy co tam... ;)).

    No... byc moze upowszechni sie WUSB, z teoretyczna
    przepustowoscia do 480 Mb/s na krotki dystans, ale na to
    przyjdzie jeszcze poczekac...

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 4. Data: 2009-02-16 11:34:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 16.02.2009 Waldemarrr <m...@n...mojej.str> napisał/a:
> [...]
    > Dlaczego tego kierunku producenci lustrzanek nie rozwijaja?
    > Czyzby problem predkosci transmisji byl nie do przeskoczenia?

    Pewnie częściowo tak. To dokłada się przecież do ceny a funkcjonalnie jest
    bardzo wątpliwe. Canon ma gripa wifi, można też dostać specjalne karty SD
    (pamięci, nie czyste wifi).

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2009-02-16 11:37:56
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    > No problem jest. Prześlij plik z prędkością 10MB/s po WiFi w domu

    Rozumiem to. Ale wyposazenie aparatu w taka opcje do _awaryjnego_
    przeslania paru JPGow albo jednego waznego RAWA w nietypowej sytuacji
    mogloby byc cenne, przynajmniej tak mi sie zdaje ze wolalbym to niz
    krecenie filmow albo 7 klatek na sekunde.

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 6. Data: 2009-02-16 11:38:26
    Od: Nguyen Bang Giang <n...@y...com>

    Dnia Mon, 16 Feb 2009 12:12:19 +0100, Waldemarrr napisał(a):

    > O ile sie orientuje to w lustrzankach nadal rzadkoscia jest mozliwosc
    > bezprzewodowego przeslania zdjec do kompa, sam nie umiem z pamieci
    > wymienic ani jednego korpusu z taka opcja,

    Do lustrzanek przesyłanie bezprzewodowe realizuje się (Nikon, Canon) przez
    dodatkowe urządzenie. Jest to kłopotliwe i drogie rozwiązanie.

    > Wspolczesne lustrzanki przerozne
    > fajerwerki maja, filmy kreca, a bezprzewodowo nie potrafia.
    > Dlaczego tego kierunku producenci lustrzanek nie rozwijaja?

    Myślę,że (wbudowana) bezprzewodowa transmisja czeka w kolejce wdrażania
    bajerów.

    > Czyzby problem predkosci transmisji byl nie do przeskoczenia?

    To też prawda, ale tak czy innaczej opcja bezprzewodowej transmisji jest
    dostępna. Na wbudowaną, o ile będzie, musimy jeszcze czekać.

    --
    Pozdrawiam,
    Giang,

  • 7. Data: 2009-02-16 11:41:31
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    > To też prawda, ale tak czy innaczej opcja bezprzewodowej transmisji jest
    > dostępna. Na wbudowaną, o ile będzie, musimy jeszcze czekać.

    Tak ale jako opcja nic nie daje, bo jak moge wziac ze soba "opcje" to i
    moge wziac czytnik. Wbudowana by sie przydala w sytuacjach nietypowych
    gdy akurat czytnika nie ma.

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 8. Data: 2009-02-16 11:48:17
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Waldemarrr pisze:

> [...]
    > mogloby byc cenne, przynajmniej tak mi sie zdaje ze wolalbym to niz
    > krecenie filmow albo 7 klatek na sekunde.

    Jest grip do Canona, który umożliwia komunikację po WiFi, jest też Eye
    Fi na SD, ale jest strasznie powolne. Nadaje się do przesyłania JPG do
    2-3 mpx. Większe pliki to droga przez mękę przy transferze poniżej 1Mb/s.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 9. Data: 2009-02-16 11:53:43
    Od: Nguyen Bang Giang <n...@y...com>

    Dnia Mon, 16 Feb 2009 12:41:31 +0100, Waldemarrr napisał(a):

    > Tak ale jako opcja nic nie daje, bo jak moge wziac ze soba "opcje" to i
    > moge wziac czytnik. Wbudowana by sie przydala w sytuacjach nietypowych
    > gdy akurat czytnika nie ma.

    No właśnie, wcześniej Nikon robił to w postaci dodatkowego gripa. Od
    jakiegoś czasu zmienił na taki "wiszący" nadajnik. Tak jak pisałem,
    rozwiązanie bardzo niewygodne, nie wspominając o cenie. Wbudowana
    transmisja jest zdecydowanie najwygodniejsza.

    --
    Pozdrawiam,
    Giang,

  • 10. Data: 2009-02-16 11:55:01
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 16 Feb 2009 12:12:19 +0100, Waldemarrr napisał(a):

    > Dlaczego tego kierunku producenci lustrzanek nie rozwijaja?
    > Czyzby problem predkosci transmisji byl nie do przeskoczenia?

    Do mnie przemawia najprostszy powód - jeśli zależy Ci na czasie
    to nie ma co kombinować z przesyłaniem bezprzewodowym
    - wyjmujesz kartę z aparatu wkładasz do czytnika, naciskasz "kopiuj"
    a w tym czasie do aparatu wkładasz nową i idziesz dalej robić
    zdjęcia. A jak już jesteś w domu to i tak nie ma sensu komplikować
    aparatu i obciążać jego akumulatorów skoro czytnik i tak masz.

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl