  • 11. Data: 2009-12-16 20:34:58
    Temat: Re: bezposrednie portrety bez swiadomosci bycia fotografowanym
    Od: "janek" <n...@a...pl>

    > a probowales moze przylozyc twarz do skanera ?
    >
    > bedze to moze portet swiadomy , ale trudno o wyraz twarzy zdradzajacy
    > te swiadoosc -czyli jakby nieswiadomy.

    :):), rewelacja, moge na stopke?
    pozdr.j

  • 12. Data: 2009-12-16 21:53:27
    Temat: Re: bezpośrednie portrety bez świadomości bycia fotografowanym
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    marek augustynski wrote:
    > Kurde. On ma do niczego tą kamerę. Jest widoczna.

    To chyba jest mniej widoczne,
    http://www.onlineweblibrary.com/blog/?p=981
    ...no i nie musisz sobie oka wydłubywać.

    d. :)

    ps. Pomysł i tak jest raczej średni :)

  • 13. Data: 2009-12-16 22:06:34
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > To chyba jest mniej widoczne,
    > http://www.onlineweblibrary.com/blog/?p=981
    > ...no i nie musisz sobie oka wydlubywac‡.

    To ten gość. On ekserymentował z różnymi wynalazkami. Ten też jest widoczny
    więc do niczego.

    marek

  • 14. Data: 2009-12-17 16:25:25
    Temat: Re: bezpoĹ?rednie portrety bez Ĺ?wiadomoĹ?ci bycia fotografowanym
    Od: "tomlot" <t...@w...pl>

    Na pewno takie ujęcia byłyby bardzo ciekawe. Jednak moralnie nieczyste. Coś
    jak podglądactwo. Technicznie natomiast bardzo zdeformowane twarze wyjdą.
    Tom

    www.tomlot.pl

  • 15. Data: 2009-12-17 18:17:20
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Na pewno takie ujęcia byłyby bardzo ciekawe. Jednak moralnie nieczyste. Coś
    > jak podglądactwo.

    Też tak myślę.
    Można sobie jednak wyobrazić jakie zdjęcia byłyby osiągalne dzieki takiej
    kamerze. Coś czuję, że sama idea "zabija" dotychczasowe "osiągnięcia" jeśli
    chodzi o portret. Aparat umożiwia fotogrfowanie ale jest również największym
    ograniczeniem fotografii.

    Zaraz zaraz. Nie wierzę żeby tak wykonane zdjęcia jeszcze nie powstały. Nie
    mogę znaleźć ale może komuś się jednak uda?...

    > Technicznie natomiast bardzo zdeformowane twarze wyjdą.

    Pewnie dałoby się to rozwiązać.

    marek

  • 16. Data: 2009-12-17 19:33:11
    Od: "tomlot" <t...@w...pl>

    Coś czuję, że sama idea "zabija" dotychczasowe "osiągnięcia" jeśli
    chodzi o portret.

    Nie zabija bo portret jest pozą wobec świata i my to wiemy i akceptujemy.
    Spojrzenie oko w oko to przekaz duszy kierowany do drugiego bytu. Nie jest
    on przeznaczony dla innych. Oglądanie tego przekazu przez przypadkowego
    odbiorcę będzie wywoływało zaburzenia.

    Tom

  • 17. Data: 2009-12-17 22:06:19
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Coś czuję, że sama idea "zabija" dotychczasowe "osiągnięcia" jeśli
    > chodzi o portret.
    >
    > Nie zabija bo portret jest pozą wobec świata i my to wiemy i akceptujemy.

    A czy Ty wiesz i akceptujesz? Bo ja jeśli wiem, że coś jest pozą od razu
    uważam to za niepełne. Ludzie przed aparatem czują się zagrożeni i owszem mogę
    zaakceptować ten stan w sensie kulturowym. Nie da sie tego nawet uniknąć.
    Jednak w samym portrecie, patrząc na zdjęcie, szukam czegoś więcej.

    > Spojrzenie oko w oko to przekaz duszy kierowany do drugiego bytu. Nie jest
    > on przeznaczony dla innych. Oglądanie tego przekazu przez przypadkowego
    > odbiorcę będzie wywoływało zaburzenia.

    Daj spokój, co tam inni ludzie. Zastanawia mnie czy chociażby sam twórca byłby
    w stanie złapać kaweł tej duszy. Bezpośrednio, bez pozy wynikłej z aparatu.
    Czy usuwając aparat będzie to mozliwe?

    marek

  • 18. Data: 2009-12-17 22:56:27
    Od: "tomlot" <t...@w...pl>

    Zastanawia mnie czy chociażby sam twórca byłby
    > w stanie złapać kaweł tej duszy. Bezpośrednio, bez pozy wynikłej z
    > aparatu.

    Ależ oczywiście, robiono to wielokrotnie. Choćby portrety robione zza lustra
    weneckiego. Jest też wiele zdjęć ludzi nie świadomych funkcji kamery. Są to
    np.portrety indian znad Amazonki którzy pierwszy raz zetknęli się z
    cywilizacją białych, czy zdjęcia dzieci do pewnego wieku.

    Tom

  • 19. Data: 2009-12-17 23:15:41
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > np.portrety indian znad Amazonki którzy pierwszy raz zetknęli się z
    > cywilizacją białych, czy zdjęcia dzieci do pewnego wieku.

    Portrety zza lustra mają charakter portretów niebezpośrednich, są jakby
    naukową obserwacją zachowań ludzkich. Indianie z amazonki się gapią,
    przypatrują... bo pierwszy raz zetknęli się inną cywilizacją. Dzieci są na
    tyle nieświadome, że ich zdjęcia mają bardziej wymiar badania gatunku, taka
    antropologia w rozumieniu pierwotnym.
    Wyobraż sobie, że nie ma aparatu. Jesteś jednak w stanie zrobić zdjęcie
    człowiekowi z którym bezpośrednio przebywasz, twarzą w twarz. Jesteś w stanie
    uchwycić te wszystkie zachowania, które wynikają z waszej relacji.

    marek

  • 20. Data: 2009-12-18 07:01:23
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > człowiekowi z którym bezpośrednio przebywasz, twarzą w twarz. Jesteś w stanie
    > uchwycić te wszystkie zachowania, które wynikają z waszej relacji.

    to jest jeszcze nic

    jest taka odchylka psychiczna polegajaca na tym ze czlowiek ma
    problemy z odroznieniem mysli do wypowiedzenia od tej , ktorej
    wypowiedziec nie chce.

    spotyka znajomeg , ten wita go serdecznie , i przez pomylke mowi : co
    ten ch.... chce, zamiast np " czesc stary jak leci , jestes w
    swietnej formie "

    to byloby dopiero ciekawe - poznac mysli czlowieka stojacego na
    przeciwko.
    Twarz to tylko czesciowe odzwierciedlenie tych mysli .