  • Data: 2014-07-12 17:15:17
    Temat: Re: bezplatna A2
    Od: dddddddd <f...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-07-12 16:09, Shrek pisze:

    > No to jak będziesz sobie budował dom, to jak masz taki kaprys to niech
    > elektyk muruje, hydraulik robi elektrykę, a murarz rury. A na normalnej
    > budowie elektrykę robią elektycy, murarze murują a mechanicy robią
    > wodkan i wentylację. Po co kombinować pod górę?

    nie, na normalnej budowie zatrudniasz elektryka i nie pytasz go kto dla
    niego pracuje, jeżeli elektryk ma kaprys zatrudnić piekarza to nic ci do
    tego. Wyobraź sobie że światłowody (z resztą pewnie dobrze o tym wiesz)
    kładą operatorzy łopaty, gość ze spawarką przyjeżdża na gotowca
    (zwykle). Z tego co piszesz ty byś taką ekipę pogonił, bo światłowodem
    ma się zajmować ktoś z uprawnieniami kto się na tym zna. Elektryka to w
    80% kucie w ścianach, gipsowanie i rozkładanie przewodów z rolki -
    pewnie niejeden murarz poradzi sobie z tym lepiej niż niejeden elektryk.
    Na początku działalności, gdy nie było mnie stać na zatrudnienie
    kogokolwiek jeździłem na instalacje z moją żoną (no dobra, wtedy jeszcze
    nie była moją żoną), prowadzenie przewodów, wiercenie, instalacja
    sprzętu nie sprawiały jej problemów (wystarczyło na początku
    wytłumaczyć). Później zatrudniałem studentów- z tym już było różnie, do
    prac elektronicznych chyba najmniej nadawali się studenci elektroniki ;)
    ale generalnie oni nabierali doświadczenia a ja dzięki temu miałem
    tańszą siłę roboczą.
    Przecież moją tezą nie jest "murarz powinien robić elektrykę"
    ja tylko obalam twoje:
    "jakby na mojej budowie okazało się, że kable kładą murarze, to ten
    wykonawca miałby bardzo pod górkę"
    bo jak dla mnie te kable może kłaść grupa przedszkolaków, jeżeli zrobią
    to pod nadzorem elektryka (no dobra, do grupy przedszkolaków potrzeba by
    było grupy elektryków, no i przedszkolak jeszcze ma trochę za mało siły)
    to ta instalacja nie będzie gorsza niż wykonana przez ciebie

    Łukasz