  • 21. Data: 2015-07-23 14:31:22
    Temat: Re: bezpieczeniej na autostradach
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    [...]

    > Tak, jest takie miejsce w PL gdzie mamy 3 pasy na dlugim odcinku i nie
    > jest to autostrada. Komfort nieporównywalnie lepszy.

    Doprawdy? We wszystkich miejscach z więcej niż dwoma pasami, którymi
    przejeżdżałem najgęściej zajęty jest drugi pas od lewej a na skrajnym
    lewym nadal wyprzedzają ciężarówki. Często najszybszy jest prawy pas.

    Powiedziałbym, że jest nawet gorzej, bo te rozszerzenia zazwyczaj albo
    są w okolicach, gdzie jest duży ruch lokalny (A4 w Katowicach, A8 we
    Wrocławiu czy też świeżo otwarta S8 w Warszawie, gdzie na filmach
    Jerza widać miszczów środkowego pasa) albo na podjazdach (A4 - Góra
    św. Anny. Czyli w miejscach, gdzie ruch się zagęszcza.

    Odnoszę wrażenie, że autostradami w Polsce jednak rzadko jeździsz...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2015-07-23 14:31:33
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    > Dlaczego mam łamać przepisy? Żeby tirowcy byli zadowoleni?

    przecież to przekroczenie o 6km/h, zwykła uprzejmość na drodze - z
    podporządkowanej też nie wpuszczasz, bo przepisy mówią o tym że masz
    pierwszeństwo?
    a tak jedziesz pewnie niecałe 80 licznikowe, realnie 75 albo i mniej i
    się wkurwiają :)
    ja jak np. jadę szybciej niż inni, widzę że ktoś zjeżdża na prawy pas w
    lukę, ale jak nie przyspieszę to będzie musiał hamować bo mnie puścił,
    to wciskam na chwilę gaz do dechy i wszyscy są zadowoleni

    I tak mnie ta
    > swołocz zwyzywa przez CB.

    za co?

    Mnie to rybka bo co mi po opini debila, ale
    > dzieci w samochodzie muszą wysluchiwać tych kurew.

    po co ci cb jak tam prawie sami tirowcy się odzywają

    > Jedno z ograniczeń było do 60 - wypadek. Tirownik nie omieszkał mi siąśc
    > na zderzaku i intensywnie migać jednocześnie rzucając bluzgami w eter.
    > Pewno dlatego że tylko pedały hamują z byle powodu.

    wrzuć nagranie z kamerki to ocenimy :)

    Łukasz

  • 23. Data: 2015-07-23 14:37:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    > Dlaczego mam łamać przepisy?

    Dlatego, że bezpieczniej jest jechać z taka prędkością jak jadą inni,
    szczególnie na zwężkach.

    Żebyś był taki skrupulatny w przestrzeganiu art. 24 ust. 1 pkt 1 oraz
    art. 19 ust. 2 pkt 2. Ograniczenia prędkości nie są jedynymi
    przepisami do przestrzegania!

    > Żeby tirowcy byli zadowoleni? I tak mnie ta swołocz zwyzywa przez
    > CB. Mnie to rybka bo co mi po opini debila, ale dzieci w samochodzie
    > muszą wysluchiwać tych kurew.

    Nie martwi Cię to, że przysypiający Litwin może Ci w dupę wjechać i te
    dzieci zamordować?

    > Jedno z ograniczeń było do 60 - wypadek. Tirownik nie omieszkał mi siąśc
    > na zderzaku i intensywnie migać jednocześnie rzucając bluzgami w eter.
    > Pewno dlatego że tylko pedały hamują z byle powodu.

    Pewnie dlatego, że w osobówkach liczniki zawyżają o 5-10% a każde
    spowolnienie dla kogoś, kto nie jedzie dla przyjemności a z obowiązku
    i jest to jego praca, jest marnowaniem czasu. Tobie się wydaje, że
    jedziesz 60 a w rzeczywistości jedziesz np. 54.

    Ale Ty tego nie zrozumiesz, wożąc dupę dla przyjemności.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2015-07-23 14:46:03
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-07-23 14:31, dddddddd wrote:
    > przecież to przekroczenie o 6km/h, zwykła uprzejmość na drodze - z
    > podporządkowanej też nie wpuszczasz, bo przepisy mówią o tym że masz
    > pierwszeństwo?

    Wpuszczam o ile nie powoduje to zagrożenia na drodze.

    > a tak jedziesz pewnie niecałe 80 licznikowe, realnie 75 albo i mniej i
    > się wkurwiają :)

    Jadę zgodnie z prędkością podawaną na GPS. Mój licznik, jak każdy ktory
    miałem, podaje więcej o jakieś 5km/h w tym zakresie.

    > ja jak np. jadę szybciej niż inni, widzę że ktoś zjeżdża na prawy pas w
    > lukę, ale jak nie przyspieszę to będzie musiał hamować bo mnie puścił,
    > to wciskam na chwilę gaz do dechy i wszyscy są zadowoleni

    Robie dokładnie to samo będąc uprzejmym. Tylko że to czasem
    niebezpieczne. Wjechanie w lukę mięzy autami 100km/h z prędkosci 130
    kończy się ostrym hamowaniem. Taka rakcja jest częsta jak kierownik z
    beemki miga za tobą światłami. Ja takie miganie olewam. Ale z obserwacji
    wynika że wiele osób robi bardzo ryzykowne manewry aby umożliwić
    przejazd debilowi.

    > I tak mnie ta
    > za co?

    A wydaje Ci się że podczas wyzywania nalezy podać przyczynę? Wystarczy
    coś z gatunu "ty jebany pedale, kurwa huju po co hamujesz, kutasie
    kurwa". Coś w ten deseń. Codziennie jadę na właczonym CB i poziom
    chamstwa (głównie tirowców) jest nie do przecenienia. Co prawda w
    miastach pytają głównie o drogę (żeby nie mieć nawigacji za 100zł ...)
    ale na trasie trafiłem na kolesia gadającego o swoich fantazjach
    seksualnych, innego który zawierzał wszystko Jezusowi, zaś na kolesia
    który beczy jak baran trafialem swego czasu codziennie. Duże studium
    psychaitryczne niezbedne.

    > Mnie to rybka bo co mi po opini debila, ale
    > po co ci cb jak tam prawie sami tirowcy się odzywają

    W zeszłym roku korek przed bramkami w Toruni ominąłem przez Ciechocinek
    starą 1-ką. Dzięki CB i szybkiej organizacji. Ludzie stojący w korku
    stracili 2h. Z dziećmi w samochodzie 2h to dużo. W PL nie trafilem
    jeszcze na komunikat radiowy w stacji komercyjnej który byłby użyteczny.
    CB załatwia temat. W Katowicach jest koleś który siedzi na CB calymi
    dniami i odpowiada jak gdzie dojechać i gdzie się korkuje.

    > wrzuć nagranie z kamerki to ocenimy :)

    Kamerki brak. Ale potrzebuje dwóch żeby opisać pełnie sytuacji drogowych.

  • 25. Data: 2015-07-23 14:56:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-07-23 13:54, J.F. wrote:

    >Nie. Ktoś wyprzedza, ma mały silnik i wymaga na to około 20 sekund.
    >Tymczasem w tle napierd... kierownik beemki z prędkością grubo
    >powyżej 180 i zaczyna błyskanie, trąbienie i całowanie zderzaka. Po
    >czym wyprzedza i zmyka na postój pewno żeby się odlać.

    Ale wpunkcie poprzednim bylo

    >Zajechanie drogi z v=100 to praktycznie co chwile, noga caly czas z
    >bezpiecznej odległości od hamulca jak-by-co.

    I sie zastanawiam co to 100 znaczy :-)

    >Na przestrzeni kilku lat widzialem takie zachowanie kilka razy i
    >przypuszczam że to problem psychiatryczny albo za duzo sterydów. W
    >każdym razie wyprzedzający panikuje nie wiedząc co ma zrobić co
    >kończy się niebezpiecznie.

    Problem moze i psychiatryczny, ale kilka razy to nie jest cos, co
    zmieni znaczaco bezpieczenstwo na drogach :-)
    I to jakis malo znaczacy problem, bo zazwyczaj jak ktos gna, to jedzie
    dalej i nie ma zadnych dylematow :-)

    A tu ... nie wiem, problem psychiatryczny, zawsze pogania, i sobie
    nagle przypomnial ze papierosow zapomnial, czy np planowal zjechac w
    prawo, ale ze bylo jeszcze 2 km, to nie hamuje i tira wyprzedza. I
    nikt by nie mial pretensji, gdyby nie jakis taki, co sie uparl tira z
    v=100 wyprzedzac :-P

    >Tak, jest takie miejsce w PL gdzie mamy 3 pasy na dlugim odcinku i
    >nie jest to autostrada. Komfort nieporównywalnie lepszy. Niemieckie
    >drogi z 3 pasami to też bajka. Wyprzedzasz komfortowo a lewy pas jest
    >dla ABSów.

    Moze i bajka, tylko ze prawym pasem jada tiry, i jesli zajezdzaja tym
    na lewym, to beda zajezdzac i tym na srodkowym.
    A wtedy ci ze srodkowego pojada na lewy.
    A nawet jak nie pojada, to na lewym beda sie ABS poganiac swiatlami -
    zreszta nie trzeba ABS, szybko jechac moga i zwykli ludzie.

    W Niemczech po pierwsze - nie zajezdzaja. Czy raczej - mniej
    zajezdzaja.
    Nie wiem - kultura taka, czy na kursie jest jazda po autostradzie, czy
    na egzaminie.

    >Pewnie że niemieckie dziadki potrafią zmienić 3 pasy z nienacka bez
    >kierunku. Ale w razie czego masz gdzie uciekać bo jest lewy pas i
    >awaryjny jak by co.

    Ale piszesz o zmianie 3 pasow, to 4-tego juz nie ma :-)

    >Nie *czuje* się bezpieczniej.

    Nie musisz sie czuc - statystyka czuje za Ciebie :-)

    >Zachowania przygłupów zostały na autostradzie takie same jak na
    >starych drogach. Tylko prędkośc większa.

    Zupelnie inne te zachowania. Nie bylo na starych drogach zajezdzania.
    Nie bylo wyprzedzania sie tirami przez kilometry.
    Prawie nie bylo poganiania przez szybszych z tylu.
    Bylo za to wyprzedzanie bez wolnego miejsca, na trzeciego, itp.

    Owszem, przyznaje, mozesz sie czuc niebezpiecznie. Ale wyniki
    wypadkowosci sa jakie sa.
    Mniej wypadkow, mniej smiertelnych. Ale nie zero.
    No i jedzie sie znacznie szybciej.

    J.

  • 26. Data: 2015-07-23 15:07:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-07-23 14:37, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Dlatego, że bezpieczniej jest jechać z taka prędkością jak jadą inni

    Nie. Jesli będziesz tolerował takie zachowanie to nigdy nie bedzie
    bezpiecznie.

    > szczególnie na zwężkach.

    Szczegolnie na nich olewanie ograczeń kończy się źle.

    > Żebyś był taki skrupulatny w przestrzeganiu art. 24 ust. 1 pkt 1 oraz
    > art. 19 ust. 2 pkt 2. Ograniczenia prędkości nie są jedynymi
    > przepisami do przestrzegania!

    Łojej. Przestrzegam ich skupulatnie. Zakończyłem manewr wyprzedzania bez
    wiedzy o wypadku przede mną, bedzie dopiero za kilometr czy dwa. Koniec.
    Nie mam żadnych zobowiązań od tego momentu dla jadących za mną.

    Na 1-ce między Częstochową a Radmoskiem jest kilka 70-tek. Stosując twój
    tor myslenia nie mam prawa na tej drodze kogokolwiek wyprzedzić bo potem
    jak zwykły pedał będe zwalniał. I wiesz co? Zwalniam i mam w dupie że
    ktoś kogo wyprzedziłem wyprzedza teraz mnie. Od 10 lat obserwuje że
    coraz więcej ludzi tak robi. Najwidoczniej coś sie zmienia w zachowaniu
    kierowców.

    > Nie martwi Cię to, że przysypiający Litwin może Ci w dupę wjechać i te
    > dzieci zamordować?

    Może mi wjechać bo u nas toleruje się takie zachowanie jak popychanie
    samochodow przed i wymuszanie na nich łamania ograniczeń. Przestań
    tolerować - Litwini zaczną zwalniać.

    > Pewnie dlatego, że w osobówkach liczniki zawyżają o 5-10%

    Od tego mam GPS. Zazwyczaj jadę dopuszczalna + 5km/h.

    > a każde
    > spowolnienie dla kogoś, kto nie jedzie dla przyjemności a z obowiązku
    > i jest to jego praca, jest marnowaniem czasu.

    Pierdolisz. Nie ma żadnej tolerancji dla tych ktorym sie śpieszy i mają
    ochotę tresować mnie żeby na 60 jechać 90.

    > Tobie się wydaje, że
    > jedziesz 60 a w rzeczywistości jedziesz np. 54.

    Nie. Tobie się wydaje że ta sytuacja dotyczyła +5km/h. Nie. Kierownik
    tira chciał zapierdalać z prędkoscią vmax, czyli pewno kolo 90-tki o
    czym świadczy agresywne pojechanie pod zderzak, ostre hamowanie i
    pierdolenie przez CB. Nie dziwie się że kolesie od autostrady ustawili
    takie ograniczenie bo osobówka wystawała lekko na pas ruchu. Minięcie
    tira z taką prędkością może samochód zassać. Byc może uratowałem komuś furę.

    > Ale Ty tego nie zrozumiesz, wożąc dupę dla przyjemności.

    Jesli ktoś nie może zmieścić się swoją pracą w ograniczeniach prędkości
    to sugeruje kopać rowy. Zazwyczaj nie ma tam ograniczeń prędkości i
    można zapierdalać na wyścigi dając upust testosteronowi.

  • 27. Data: 2015-07-23 15:11:03
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-07-23 14:31, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Doprawdy? We wszystkich miejscach z więcej niż dwoma pasami, którymi
    > przejeżdżałem najgęściej zajęty jest drugi pas od lewej a na skrajnym
    > lewym nadal wyprzedzają ciężarówki. Często najszybszy jest prawy pas.

    Nigdy nie widziałem wyprzedzającej ciezarówki na trasie średnicowej na
    lewym pasie. Nie widuje rownież na 86. Jestem tam codziennie. Może inna
    kultura jazdy, w końcu w tej okolicy autostrady były najwcześniej.
    "najszybszy jest prawy pas" to zwykłe urban legend. Jest szybszy w 1 na
    100 przypadków.

> [...]
    > Jerza widać miszczów środkowego pasa) albo na podjazdach (A4 - Góra
    > św. Anny. Czyli w miejscach, gdzie ruch się zagęszcza.

    Trasa średnicowa nie jest specjalnie gesta a mimo to ma parametry lepsze
    niż sąsiednia A4. komfort jazdy, wyprzedzania itp nieporównywalnie większy.

    > Odnoszę wrażenie, że autostradami w Polsce jednak rzadko jeździsz...

    Przypuszczalnie dlatego widzę rzeczy które inni traktują jako normę.

  • 28. Data: 2015-07-23 16:10:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    [...]

    > Może mi wjechać bo u nas toleruje się takie zachowanie jak popychanie
    > samochodow przed i wymuszanie na nich łamania ograniczeń. Przestań
    > tolerować - Litwini zaczną zwalniać.

    Masz jakiś problem, że jednego prostego zdania nie jesteś w stanie bez
    zrozumienia przeczytać? Tolerancja nie ma nic wspólnego z
    przysypiającym kierowcą. To się po prostu zdarza. Dlatego bardzo
    uważam, żeby jednak przed TIRem jechać z prędkością, która jest dla
    niego nieosiągalna.

    [...]

    > Jesli ktoś nie może zmieścić się swoją pracą w ograniczeniach prędkości
    > to sugeruje kopać rowy.

    Nie da sie zmieścić. Na jego miejsce przyjdą inni, którzy też się nie
    będą mieścić.

    > Zazwyczaj nie ma tam ograniczeń prędkości i
    > można zapierdalać na wyścigi dając upust testosteronowi.

    A Ty idź na wycieczkę do lasu. Pieszo. Możesz iść dowolnie wolno.
    Prawo jazdy lepiej oddaj, bo stanowisz zagrożenie na drodze ze swoją
    egoistyczną postawą.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 29. Data: 2015-07-23 16:11:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    > Nigdy nie widziałem wyprzedzającej ciezarówki na trasie średnicowej na

    A4, nie DTŚ.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2015-07-23 16:41:02
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Doprawdy? We wszystkich miejscach z więcej niż dwoma pasami, którymi
    > przejeżdżałem najgęściej zajęty jest drugi pas od lewej a na skrajnym
    > lewym nadal wyprzedzają ciężarówki. Często najszybszy jest prawy pas.

    Ciężarówki to może i nie, ale na POW faktycznie środkowy pas jest do
    jazdy, a prawy i lewy - do wyprzedzania ))) Nie rozumiem tych mistrzów
    środka drogi.