    From: dddddddd <f...@e...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: bezpieczeniej na autostradach
    Date: Thu, 23 Jul 2015 08:55:27 +0200

    > Własnie sie przejechalem jak co roku w te i wewte A1 i:

    ja dla odmiany codziennie jeżdżę A4

    > a) tiry wyprzedzają się bo jeden ma Vmax większy o 0.1km/h. Korek,
    > nerwowość,

    zdarza się, na jednym kawałku A4 zrobili zakaz wyprzedzania dla tirów -
    IMO głupie rozwiązanie, powinni wszędzie dać zakaz wyprzedzania powyżej
    xx sekund

    wystarczy jakiś tepy dres w beemce migający swiatłami i
    > ludzie przed nim głupieją zmieniając pasy na oślep.

    tego nie zauważyłem

    Kto nazywa drogę z
    > dwoma pasami w jedną stronę autostradą?

    chyba większość UE

    > b) ludzie zmieniają pasy bez patrzenia w lusterka.

    to jak w Niemczech, tylko tam dodatkowo kierunkowskazów nie używają

    Przede mną o mało tir
    > nie wprasował osobówki w barierkę. Sam minąłem jakiegoś zaspanego
    > kierownika kampera o milimetry. Zajechanie drogi z v=100 to praktycznie
    > co chwile, noga caly czas z bezpiecznej odległości od hamulca jak-by-co.

    za wolno jeździsz, powyżej 160km/h praktycznie nikt nie wyjeżdża przed
    maskę, a i częściej ci co blokują lewy zjeżdżają żeby cię puścić

    > c) kierownicy szybkich samochodów siedzący na zderzaku, trąbiący,
    > migający

    może po prostu trzeba po wyprzedzaniu zająć prawy pas

    a potem okazuje się że 0.5km dalej zjechal na postój generując
    > wcześniej masę nerwowych akcji u innych.
    >
    > d) slalomy po pasach żeby być 0.1sek wczesniej w gęstym ruchu bo to +10
    > do długości (nie samochodu).

    czyli jednak niepotrzebne zajmowanie lewego pasa.
    Może ten gęsty ruch jest z twojego punktu widzenia bo jedziesz z taką
    prędkością jak grupa samochodów koło ciebie. Z punktu widzenia tego
    szybszego może być tak, że jedzie spokojnie 160 i nagle natrafia na
    grupę 10 samochodów które udają że się wyprzedzają

    > e) zdziwienie kierowników (głównie tirów) że w tym kraju ktoś przed nimi
    > przestrzega ograniczeń prędkości (zapewne myśla "to po co kutas
    > wyprzedzał?"). Mam CB więc zdziwienie często sie krystalizuje w formie
    > rzucania kurwami.

    to jakie ty ograniczenia na autostradach spotykasz, że blokujesz
    kierowców tirów? jak wyprzedzałeś i masz zamiar jechać 80 - to po co
    wyprzedzałeś?

    Łukasz