  • 31. Data: 2010-12-02 07:35:13
    Temat: Re: bezmyslny egoizm...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 02 Dec 2010 06:39:08 +0100, Andrzej Lawa wrote:
    >W stosunku do zimowych, na których jeździłem zeszłej zimy - duh!
    >Fakt, inny samochód, ale czyżby aż tak kolosalna była różnica pomiędzy
    >5-letnią najmniejszą Pandą a 15-letnią Corsą 1,5D?

    Nie - jest kolosalna roznica miedzy roznymi oponami letnimi na sniegu.

    Jedne sobie radza dobrze, inne wcale.

    J.

  • 32. Data: 2010-12-02 08:21:20
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-12-02 06:39, Andrzej Lawa pisze:

    > Fakt, inny samochód, ale czyżby aż tak kolosalna była różnica pomiędzy
    > 5-letnią najmniejszą Pandą a 15-letnią Corsą 1,5D?

    Spróbuj przejść 2km po zaśnieżonych ulicach w "trampkach", a później
    powtórz ten sam eksperyment w butach z zimową podeszwą.

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 33. Data: 2010-12-02 08:48:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.12.2010 08:21, DoQ pisze:

    > Spróbuj przejść 2km po zaśnieżonych ulicach w "trampkach", a później
    > powtórz ten sam eksperyment w butach z zimową podeszwą.

    Felgi nie dostaną odmrożeń - porównanie bez sensu.

    Swoją szosą przy tak głębokim śniegu przy chodzeniu rzeźba "bieżnika"
    obuwia traci znaczenie i ani w trampkach, ani w zimowych traperach nie
    dasz rady - potrzebujesz rakiet lub nart ;-/

  • 34. Data: 2010-12-02 08:51:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.12.2010 07:35, J.F. pisze:

    > Nie - jest kolosalna roznica miedzy roznymi oponami letnimi na sniegu.
    >
    > Jedne sobie radza dobrze, inne wcale.

    Czyli mówisz, że mam opony letnie bardzo dobrze radzące sobie na śniegu?
    Dobrze wiedzieć - jeszcze bym pomyślał, że to zasługa moich umiejętności ;->

  • 35. Data: 2010-12-02 10:12:23
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > skoro on wjechał a ty nie to znaczy, że przepłaciłeś :)

    heheh. pewnie tak.
    tylko on jechał z rozpędu a ja niestety musiałem na rondzie przepuścic kilka
    aut
    pzdr
    GL

  • 36. Data: 2010-12-02 10:42:17
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-12-02 08:48, Andrzej Lawa pisze:

    > Felgi nie dostaną odmrożeń - porównanie bez sensu.

    Ale przejdzie się zdecydowanie pewniej i szybciej.

    > Swoją szosą przy tak głębokim śniegu przy chodzeniu rzeźba "bieżnika"
    > obuwia traci znaczenie i ani w trampkach, ani w zimowych traperach nie
    > dasz rady - potrzebujesz rakiet lub nart ;-/

    W obecnych warunkach to tylko skuter sniezny ;>

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 37. Data: 2010-12-02 11:03:12
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-02 06:47, Andrzej Lawa pisze:

    > Opcja 4: jeźdżę na tyle wolno i ostrożnie, że te ewentualne "kolosalne
    > różnice" nie dają się jeszcze zauważyć

    No cóż, jazda wolna/spokojna i ostrożna nie ma wpływu na eliminację
    różnic, których nie zauważasz. Spore różnice są nawet miedzy różnymi
    oponami letnimi.

    > Opcja 5: jesteś dystrybutorem opon (BP,NMSP ;) )

    Wręcz przeciwnie.

  • 38. Data: 2010-12-02 11:06:20
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-01 22:17, Michał Baszyński pisze:

    > obejrzyj sobie dokładnie jak wygląda bieżnik dobrej opony zimowej i
    > następnie dobrej letniej (np. ts830 i er300 na images.google.pl).
    > Popatrz przede wszystkim na układ rowków (usuwanie wody, błota i śniegu
    > poza oponę) oraz na ilość i układ lamelek na klockach bieżnika.

    Jak czytam o lamelkach to od razu widzę te nachalne reklamy, że tylko
    opona zimowa zapewnia bezpieczeństwo...

  • 39. Data: 2010-12-02 11:12:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.12.2010 11:03, Artur Maśląg pisze:

    > No cóż, jazda wolna/spokojna i ostrożna nie ma wpływu na eliminację
    > różnic, których nie zauważasz. Spore różnice są nawet miedzy różnymi
    > oponami letnimi.

    Mam jakiś podstawowy model Dębicy. Nie pamiętam, jakie były te zimowe w
    Pandzie, ale kłopoty ("tańczenie", problemy z przejechaniem) mam obecnie
    w dokładnie tych samych miejscach.

    Może to były jakieś wyjątkowo badziewne zimowe, albo może jakieś
    znaczenie ma to, że miały one już 4 lata, a letnie kupiłem na wiosnę.

    Albo może coś w układzie jezdnym/rozłożeniu masy pojazdu sprawia, że
    różnice się niwelują.

    Licho wie ;)

  • 40. Data: 2010-12-02 11:12:32
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-01 20:57, DoQ pisze:
    (...)
    > Tia, wczoraj przestawiałem "na podwórku" parę samochodów.
    > Jedyny który wymagał pomocy z zewnątrz miał założone dębice navigator,
    > wystarczyło się zatrzymać żeby już się nie dał rady odgrzebać. Reszta na
    > zimówkach nie miała najmniejszego problemu.

    Jasne, ach te złe navigatory. Ja dziś na Puławskiej (DC) nie mogłem
    ruszyć po górkę (zimowe klebery - od stacji Lotosu koło hotelu), obok
    gość na navigatorach spokojnie pojechał.