    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Thu, 9 Jul 2015 16:09:59 -0700 (PDT)
    Subject: Re: bez ssl
    From: firr <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 lipca 2015 21:01:18 UTC+2 użytkownik Ronald Kuczek napisał:
> [...]
    Lublinie i prowadzi
    punktu przylaczenia do internetu - jesli to na poczatku idzie przez jakis jeden
    wejsciowy serwer - pozniej jesli idzie to losowymi drogami ptzrz jakies
    te fragmenty ktore tam akurat zawituja..

> [...]
    > programu przechwytującego pakiety) ma je jak na tacy w postaci OTWARTEGO
    > tekstu. A więc cokolwiek Kowalski wysłał - numer konta bankowego, nazwę
    > użytkownika, hasło ma jak na talerzu czyli - teoretycznie loguje się do
    > banku Kowalskiego jako Kowalski i robi co chce. Oczywiście dzisiaj
    > niewyobrażalne, bo wszyscy używają SSL.
    > SSL pozwala na bezpieczne szyfrowanie danych na czas wysyłania ich i ich
    > odszyfrowanie u tego, dla którego są przeznaczone. Po drodze, ktokolwiek
    > je przechwyci otrzymuje nic nie warty bez odszyfrowania ciąg bajtów.

    to co tu wyzej napisane to akurat mw wiem,
    kwestia jest jednak taka ze aby czytac ten otwarty tekst trzebaby chyba miec ten
    sniffer tam gdzie ten tekst idzie - czyli gdzie?
    i jak? (o ile rozumiem pakiety sa wysylane
    w rozmaite strony po sieci a nie jedna drogą,
    co do jak zidentyfikowac Kowalskiego to rozumiem wystarczy wyszukac pakiety po ip
    kowalskiego, ale gdzie i jak zainstalowac ten sniffer tak by lapal cala transmisje?
    Czy mozna sobie samemu np postawic taki przekaznikowy serwer obslugujacy fragment
    internetu i czytac wszystko co tamtedy przechodzi?