  • Data: 2011-01-26 18:36:10
    Temat: Re: bez sprzeg3a
    Od: "p 47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    news:ihko9o$m0n$1@news.onet.pl...

    > Ile Ty masz lat ? Bo ja pamietam jak w latach 80 matka miala obowiazek
    > wymienic posiadane dojczmarki na bony bo za dojczmarki nie bardzo jej
    > chcieli sprzedac cokolwiek w Pewexie.

    Naprawdę "pamiętasz"? -Cóż, w tak młodym wieku i już Alzheimer,- współczuję!

    Oczywiście od połowy lat 50-tych mozna było spokojnie posiadac dewizy,
    prowadzone były też indywidualne konta, tzw. "A" (w 5-ciu , do wyboru, OIDP
    walutach, tj USD, GBP, DEM, CHF, FFR) w banku PeKaO SA i całkowicie legalnie
    mozna było nimi płacić zarówno w Pewxie, jak i Baltonie. Przez pewien czas
    nawet na tym mozna było zarobić, bo bank zmieniał ich wzajemne kursy tabelą
    raz na tydzień, a jeśli słuchało się np. BBC to wiedziało się, jakie sa
    aktualne zmieny i można było dokonać właściwego, BEZPŁATNEGO
    przewalutowania. Można było wymienic żywą gotówke walutową na bony i
    formalisci to czasem robili, jeśli chcieli dewizy sprzedac, bo to HANDEL
    DEWIZAMI BYŁ ZABRONIONY, A BONAMI NIE. Ponadto bony otrzymywali (w
    okreslonym przeliczeniu) np. zatrudnieni w na budowach w sojuzie , czy
    innych KDL-ach. Były tez pewne ograniczenia, np. na wspomniane konta A można
    było wpłacać tyclko dewizy pochodzące z tzw. legalnych źródeł, tj z
    oficjalnych przekazów, zarobków na zagranicznych kontraktach, delegacji i
    deklarowanych kwot przy wjęździe z wyjazdów zagranicznych.