  • 1. Data: 2011-11-04 17:54:03
    Temat: bez prawka
    Od: "...:::fi$her:::..." <m...@g...com>

    cześć!
    sytuacja była taka>
    wracamy moim samochodem, jestem pod wpływem alkoholu siedze jako
    pasażer,
    moim samochodem kieruje trzeźwa osoba ale niestety bez prawka,
    czy podczas kontroli policyjnej,
    interesował by ich tylko kierowca bez prawka czy mogli by do mnie też
    mieć jakieś ale jako właściciela oraz że dałem kierować osobie która
    nie miała prawka ?

  • 2. Data: 2011-11-04 18:12:37
    Temat: Re: bez prawka
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    ...:::fi$her:::... w
    qm.googlegroups.com>:
    > czy mogli by do mnie też
    > mieć jakieś ale jako właściciela oraz że dałem kierować osobie która
    > nie miała prawka ?

    Tak.

    --
    Tomasz Nycz

  • 3. Data: 2011-11-04 18:28:04
    Od: Tomek <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-11-04 17:54, ...:::fi$her:::... pisze:
> [...]
    > interesował by ich tylko kierowca bez prawka czy mogli by do mnie też
    > mieć jakieś ale jako właściciela oraz że dałem kierować osobie która

    ale pytałeś tę osobę czy posiada prawko i powiedziała że tak, nie ma
    obowiązku Tobie go pokazywać:)

  • 4. Data: 2011-11-04 18:31:42
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 04/11/2011 17:28, Tomek wrote:

    > ale pytałeś tę osobę czy posiada prawko i powiedziała że tak, nie ma
    > obowiązku Tobie go pokazywać:)

    Czyli wrabiamy kumpla w odwożenie pijaka, a potem przed policją wciskamy
    że to wszystko jego wina. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 5. Data: 2011-11-04 19:58:07
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    ...:::fi$her:::... wrote:

> [...]
    > interesował by ich tylko kierowca bez prawka czy mogli by do mnie też
    > mieć jakieś ale jako właściciela oraz że dałem kierować osobie która

    Prawka, czy uprawnien?
    Prawko to 50pln, uprawnienia... 500?

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 6. Data: 2011-11-04 21:29:46
    Od: venioo <p...@o...eu.WYTNIJTO>

> [...]
    > interesował by ich tylko kierowca bez prawka czy mogli by do mnie też
    > mieć jakieś ale jako właściciela oraz że dałem kierować osobie która

    No zalezy kim jest ta osoba dla Ciebie. Bo jak to np. dziadek, co wsiada
    raz w roku, to udawaj nawalonego w trupa, ze nie wiesz co sie dzieje.
    Nie przyjmuje mandatu i w sadzie tlumaczy, ze zaistnial stan wyzszej
    koniecznosci, rozrabiales na imprezie, przyjechal po Ciebie autobusem i
    musial do domu zabrac, a za ciezki jestes, zebu Cie niesc :) Moze by
    przeszlo ;)

    --
    venioo
    gg:198909

  • 7. Data: 2011-11-05 01:21:09
    Od: Mateusz <m...@g...com>

> [...]
    > interesował by ich tylko kierowca bez prawka czy mogli by do mnie też
    > mieć jakieś ale jako właściciela oraz że dałem kierować osobie która

    O ile się nie mylę to kierujący dostanie 500zł mandatu za brak uprawnień
    (chyba, że tylko zapomniał dokumentu to będzie dużo mniej)

    Ty natomiast dostał byś prawdopodobnie mandat za umożliwienie
    prowadzenia pojazdu osobie bez uprawnień (chyba 300zł)

  • 8. Data: 2011-11-05 10:42:54
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Czyli wrabiamy kumpla w odwożenie pijaka, a potem przed policją wciskamy
    > że to wszystko jego wina. :)

    a jak powiemy, że nasza wspólna, to suma win powiększy się, zmniejszy,
    czy pozostanie bez zmiany?

    można pójść po całości
    powiedzieć ze najpierw wypiłeś, potem wsiadłeś i jechałeś ale zrobiło ci
    się słabo, wiec zamieniliście się z kolegą bo on wypił mniej ;-)))

  • 9. Data: 2011-11-05 10:53:58
    Od: Tomek <t...@p...onet.pl>

    nie jesteś osobą upoważnioną do sprawdzania dokumentów innego obywatela:)

  • 10. Data: 2011-11-05 11:08:28
    Od: The_EaGle <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-11-05 01:21, Mateusz pisze:

    > Ty natomiast dostał byś prawdopodobnie mandat za umożliwienie
    > prowadzenia pojazdu osobie bez uprawnień (chyba 300zł)

    A ja poproszę o podstawę prawną. Gdzie jest napisane że właściciel ma
    obowiązek sprawdzać kto ma prawo jazdy a kto nie?