  • Data: 2013-08-19 02:53:13
    Temat: Re: bez pradu nie ma wspomagania ?
    Od: _Michał <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 8/6/2013 1:05 AM, Tomasz Pyra wrote:

    > Ogólnie są trzy rodzaje wspomagania:
    > - elektryczne EPS, czyli silnik elektryczny bezpośrednio pomaga Ci kręcić
    > kierownicą
    > - hydrauliczne HPS, czyli pompa hydrauliczna napędzana paskiem generuje
    > ciśnienie które w maglownicy pomaga Ci kręcić
    > - elektrohydrauliczne EHPS, czyli tak jak hydrauliczne, ale pompa napędzana
    > jest silnikiem elektrycznym

    Jeszcze jest kilka dziwaków:

    -W Safrane ph2 mam coś jak EHPS, ale zupełnie inne
    są 2 wspomagania na raz, czyli zwykłe hydrauliczne i jakiś silnik
    na maglownicy (czy jakoś tak - bo jak zwykle części nigdzie się
    znaleźć nie dało do tego auta) - czym on się zajmuje nie wiem.

    Ale raz w mrozy się to "elektryczne zamarzło", komputer ładnie
    powiedział że wspomaganie nawaliło i że przechodzi w tryb zwykłego
    wspomagania. Była delikatna różnica w jeździe ale nie wiem na czym
    polegała bo tylko raz się tak "zawiesiło".

    -W niektórych BMW 7 E65 lub Lexus LS460/600 jest jeszcze takie co
    zmienia kąty i to też jakiś mix kilku typów był