-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.bbs-scene.org!border4.nntp.dca.giganew
s.com!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newshosting.co
m!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-
01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: bez pradu nie ma wspomagania ?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <kto3oe$pb4$1@speranza.aioe.org> <g...@n...chmurka.net>
<kto94e$7t3$1@speranza.aioe.org>
Date: Tue, 6 Aug 2013 01:05:58 +0200
Message-ID: <l...@4...net>
Lines: 37
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.252.190
X-Trace: 1375743958 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1230 83.25.252.190:62258
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2500429
[ ukryj nagłówki ]Dnia Mon, 05 Aug 2013 15:22:57 +0200, Marek napisał(a):
>> Jeżeli elektryczne to Wojtek już odpowiedział.
>>
>> Jeżeli hydrauliczne to pewnie alternator i pompa są na jednym pasku
>> i pasek poszedł.
>>
> To nie jest pelne elektryczne jak w nowszych autach. Jest pompa do
> ktorej nalewa sie oleju.
> Pasek jest, alternator, klima sie kreci.
Ogólnie są trzy rodzaje wspomagania:
- elektryczne EPS, czyli silnik elektryczny bezpośrednio pomaga Ci kręcić
kierownicą
- hydrauliczne HPS, czyli pompa hydrauliczna napędzana paskiem generuje
ciśnienie które w maglownicy pomaga Ci kręcić
- elektrohydrauliczne EHPS, czyli tak jak hydrauliczne, ale pompa napędzana
jest silnikiem elektrycznym
Ogólnie to wspomaganie hydrauliczne to układ czysto mechaniczny i nie
powinno mieć żadnej "elektryki" i działać zupełnie niezależnie od
alternatora, pod warunkiem że pompa ma napęd.
Natomiast wszelkie wariacje z elektryką, czyli EPS i EHPS to układy które
biorą potężny prąd z sieci elektrycznej - tak jak mierzyłem u mnie to EPS w
Hondzie do 60A, a EHPS w Oplu do 100A (szybkie kręcenie parkingowe).
To chyba urządzenia o najwyższym poborze prądu w całym samochodzie.
Tu jeżeli w aucie jest coś nie tak z ładowaniem, a akumulator już niezbyt
świeży (co jest normalne jak masz problemy z ładowaniem), to nie zdziwiłbym
się gdyby prądu po prostu brakowało (nie przygasają Ci światła jak kręcisz
kierownicą?).
Możliwe też że producent zrobił rodzaj zabezpieczenia i wspomaganie na prąd
nie włącza się jak poziom napięcia spadnie poniżej jakiegoś progu i stąd
Twoje obserwacje.
Bo przy prawidłowym ładowaniu masz napięcie powyżej 13.8V.
Bez ładowania akumulator da tylko 12V.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.08.13 08:06 Marek Dyjor
- 06.08.13 08:18 Marek
- 06.08.13 08:19 Marek
- 06.08.13 22:47 megrims
- 18.08.13 18:55 huri_khan
- 19.08.13 02:53 _Michał
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-06-27 A co mnie to koooorwa obchodzi?
- 2024-06-28 nawigacja satelitarna
- 2024-06-28 SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- 2024-06-27 położyłem kafelki
- 2024-06-28 Łódź => International Freight Forwarder <=
- 2024-06-28 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-06-28 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-28 Sopot => Team Leader E-Commerce for Foreign Markets <=
- 2024-06-28 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=