eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodybez pradu nie ma wspomagania ? › Re: bez pradu nie ma wspomagania ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.bbs-scene.org!border4.nntp.dca.giganew
    s.com!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newshosting.co
    m!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-
    01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: bez pradu nie ma wspomagania ?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <kto3oe$pb4$1@speranza.aioe.org> <g...@n...chmurka.net>
    <kto94e$7t3$1@speranza.aioe.org>
    Date: Tue, 6 Aug 2013 01:05:58 +0200
    Message-ID: <l...@4...net>
    Lines: 37
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.252.190
    X-Trace: 1375743958 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1230 83.25.252.190:62258
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2500429
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 05 Aug 2013 15:22:57 +0200, Marek napisał(a):

    >> Jeżeli elektryczne to Wojtek już odpowiedział.
    >>
    >> Jeżeli hydrauliczne to pewnie alternator i pompa są na jednym pasku
    >> i pasek poszedł.
    >>
    > To nie jest pelne elektryczne jak w nowszych autach. Jest pompa do
    > ktorej nalewa sie oleju.
    > Pasek jest, alternator, klima sie kreci.

    Ogólnie są trzy rodzaje wspomagania:
    - elektryczne EPS, czyli silnik elektryczny bezpośrednio pomaga Ci kręcić
    kierownicą
    - hydrauliczne HPS, czyli pompa hydrauliczna napędzana paskiem generuje
    ciśnienie które w maglownicy pomaga Ci kręcić
    - elektrohydrauliczne EHPS, czyli tak jak hydrauliczne, ale pompa napędzana
    jest silnikiem elektrycznym

    Ogólnie to wspomaganie hydrauliczne to układ czysto mechaniczny i nie
    powinno mieć żadnej "elektryki" i działać zupełnie niezależnie od
    alternatora, pod warunkiem że pompa ma napęd.

    Natomiast wszelkie wariacje z elektryką, czyli EPS i EHPS to układy które
    biorą potężny prąd z sieci elektrycznej - tak jak mierzyłem u mnie to EPS w
    Hondzie do 60A, a EHPS w Oplu do 100A (szybkie kręcenie parkingowe).
    To chyba urządzenia o najwyższym poborze prądu w całym samochodzie.

    Tu jeżeli w aucie jest coś nie tak z ładowaniem, a akumulator już niezbyt
    świeży (co jest normalne jak masz problemy z ładowaniem), to nie zdziwiłbym
    się gdyby prądu po prostu brakowało (nie przygasają Ci światła jak kręcisz
    kierownicą?).
    Możliwe też że producent zrobił rodzaj zabezpieczenia i wspomaganie na prąd
    nie włącza się jak poziom napięcia spadnie poniżej jakiegoś progu i stąd
    Twoje obserwacje.
    Bo przy prawidłowym ładowaniu masz napięcie powyżej 13.8V.
    Bez ładowania akumulator da tylko 12V.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: