-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.bbs-scene.org!border4.nntp.dca.giganew
s.com!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newshosting.co
m!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-
01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: bez pradu nie ma wspomagania ?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <kto3oe$pb4$1@speranza.aioe.org> <g...@n...chmurka.net>
<kto94e$7t3$1@speranza.aioe.org>
Date: Tue, 6 Aug 2013 01:05:58 +0200
Message-ID: <l...@4...net>
Lines: 37
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.252.190
X-Trace: 1375743958 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1230 83.25.252.190:62258
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2500429
[ ukryj nagłówki ]Dnia Mon, 05 Aug 2013 15:22:57 +0200, Marek napisał(a):
>> Jeżeli elektryczne to Wojtek już odpowiedział.
>>
>> Jeżeli hydrauliczne to pewnie alternator i pompa są na jednym pasku
>> i pasek poszedł.
>>
> To nie jest pelne elektryczne jak w nowszych autach. Jest pompa do
> ktorej nalewa sie oleju.
> Pasek jest, alternator, klima sie kreci.
Ogólnie są trzy rodzaje wspomagania:
- elektryczne EPS, czyli silnik elektryczny bezpośrednio pomaga Ci kręcić
kierownicą
- hydrauliczne HPS, czyli pompa hydrauliczna napędzana paskiem generuje
ciśnienie które w maglownicy pomaga Ci kręcić
- elektrohydrauliczne EHPS, czyli tak jak hydrauliczne, ale pompa napędzana
jest silnikiem elektrycznym
Ogólnie to wspomaganie hydrauliczne to układ czysto mechaniczny i nie
powinno mieć żadnej "elektryki" i działać zupełnie niezależnie od
alternatora, pod warunkiem że pompa ma napęd.
Natomiast wszelkie wariacje z elektryką, czyli EPS i EHPS to układy które
biorą potężny prąd z sieci elektrycznej - tak jak mierzyłem u mnie to EPS w
Hondzie do 60A, a EHPS w Oplu do 100A (szybkie kręcenie parkingowe).
To chyba urządzenia o najwyższym poborze prądu w całym samochodzie.
Tu jeżeli w aucie jest coś nie tak z ładowaniem, a akumulator już niezbyt
świeży (co jest normalne jak masz problemy z ładowaniem), to nie zdziwiłbym
się gdyby prądu po prostu brakowało (nie przygasają Ci światła jak kręcisz
kierownicą?).
Możliwe też że producent zrobił rodzaj zabezpieczenia i wspomaganie na prąd
nie włącza się jak poziom napięcia spadnie poniżej jakiegoś progu i stąd
Twoje obserwacje.
Bo przy prawidłowym ładowaniu masz napięcie powyżej 13.8V.
Bez ładowania akumulator da tylko 12V.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.08.13 08:06 Marek Dyjor
- 06.08.13 08:18 Marek
- 06.08.13 08:19 Marek
- 06.08.13 22:47 megrims
- 18.08.13 18:55 huri_khan
- 19.08.13 02:53 _Michał
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-03-07 Warszawa => International Freight Forwarder <=