  • 1. Data: 2010-03-12 09:59:38
    Temat: baterie
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    Witam.
    Może to lamerskie, ale mam taką kwestie.

    Mam 2 baterie LP-E6 do 5D-mk2.

    Używam ich na zmianę. Jedna bateria wystarcza na miesiąc.
    Po wymianie baterii zużytą ładuję od razu. Po miesiącu
    wskazuje ona naładowanie w 75% (dioda na ładowarce mruga 3x)

    Pytanie brzmi: czy przed wymianą baterii tą "naładowaną" miesiąc
    wcześniej doładować (jeśli jest taka możliwość) czy od razu
    do aparatu.

    W którym momencie baterie wymienić: czy jak pali się już
    czerwona kontrolka na aparacie i mruga? czy jak aparat sam się
    wyłączy (z punktu widzenia żywotności baterii).

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-03-12 10:37:43
    Temat: Re: baterie
    Od: "Marcus Wright" <b...@a...mail.com>

    > W którym momencie baterie wymienić: czy jak pali się już
    > czerwona kontrolka na aparacie i mruga? czy jak aparat sam się
    > wyłączy (z punktu widzenia żywotności baterii).

    Z moich informacji wynika, że baterie/akumlatory niezależnie od typu powinno
    się ładować od zera (a raczej zanim wyzioną ducha w aparacie/urządzeniu) do
    bohatera. Doładowywanie nie jest zalecane.

  • 3. Data: 2010-03-12 10:57:47
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Marcus Wright" <b...@a...mail.com> napisał w wiadomości

    > Z moich informacji wynika, że baterie/akumlatory niezależnie od typu
    > powinno się ładować od zera (a raczej zanim wyzioną ducha w
    > aparacie/urządzeniu) do bohatera. Doładowywanie nie jest zalecane.
    W/g moich informacji, akumulatory Li-ON "wolą" doładowywanie niż "pełne
    cykle".

  • 4. Data: 2010-03-12 10:58:23
    Od: Marcin Kulas <0...@...jabbed.org>

    Przepraszam, że nie odpowiem bezpośrednio. Kiedyś trafiłem
    na stronę, którą warto sobie zabookmarkować. Traktuje dość
    szeroko tematykę akumulatorów różnego typu.

    http://www.batteryuniversity.com/

    --
    [ Marcin Kulas jid: h...@j...org ]
    [ "Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, ]

  • 5. Data: 2010-03-12 11:13:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Kulas" <0...@...jabbed.org> napisał w wiadomości
    > Przepraszam, że nie odpowiem bezpośrednio. Kiedyś trafiłem
    > na stronę, którą warto sobie zabookmarkować. Traktuje dość
    > szeroko tematykę akumulatorów różnego typu.
    >
    > http://www.batteryuniversity.com/

    A tam mozna wyczytac ze ogniwa litowe najbardziej sie niszcza jak
    sa rozladowane lub w pelni naladowane.
    A najlepiej prechowywac 40% naladowania.

    Czyli po wyjeciu rozladowanych ladujemy do polowy i chowamy do
    lodowki :-)

    Mozna sie tez zastanowic czy rozladowywac do konca, czy poczekac do
    tych 30-40%, wtedy do lodowki i czekac z ladowaniem az beda
    potrzebne :-)

    J.

  • 6. Data: 2010-03-12 12:43:30
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    m...@i...pl pisze:
    > Pytanie brzmi: czy przed wymianą baterii tą "naładowaną" miesiąc
    > wcześniej doładować (jeśli jest taka możliwość) czy od razu
    > do aparatu.

    Można doładować, nie ma przeciwskazań. W przypadku długo przechowywanych
    akumulatorów "mądrzejsze" ładowarki umożliwiają nieco inne warunki
    ładowania, przez co akumulatory są bardziej odporne na samorozładowanie.
    Niestety te dokładane do sprzętu nie, dlatego doładowanie jest
    najrozsądniejsze jeśli chcemy 100% pojemności.

    > W którym momencie baterie wymienić: czy jak pali się już
    > czerwona kontrolka na aparacie i mruga? czy jak aparat sam się
    > wyłączy (z punktu widzenia żywotności baterii).

    Automatyka aparatu odłączy zasilanie aby nie przekroczyć granicznego
    napięcia, które mogłoby spowodować fizyczne uszkodzenie akumulatora.

    PS. Powyższe dotyczy Li-Jon, Li-Pol.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 7. Data: 2010-03-12 12:43:50
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

  • 8. Data: 2010-03-12 13:34:19
    Od: FD <f...@o...pl>

    Marcus Wright pisze:

    > Z moich informacji wynika, że baterie/akumlatory niezależnie od typu powinno
    > się ładować od zera (a raczej zanim wyzioną ducha w aparacie/urządzeniu) do
    > bohatera. Doładowywanie nie jest zalecane.

    to sie obudz bo Ni-Mh czy Ni-Cd to sie juz raczej w lustrzankach nie
    stosuje :]
    a opisana sytuacja do ogniw Li-xxx nijak sie nie ma

  • 9. Data: 2010-03-12 20:30:44
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    Jesli chodzi o mity i legendy akumulatorowe to:
    -NiCd lubia pelne cykle, ktore sa wrecz konieczne, wyczerpane ladujemy do
    pelna i nie kombinujemy.
    -NiMH mozna doladowywac bez calkowitego rozladowania, jednak nadal zaleca
    sie co kilkanascie cykli pelne rozladowanie i naladowanie, najlepiej starac
    sie tez je rozladowywac.
    -Akumulatorki litowe natomiast nie przepadaja za pelnymi cyklami, nie lubia
    glebokiego rozladowania i trzymania w takim stanie, jak tez w stanie
    calkowitego naladowania. Lepiej jest czesciej je doladowywac, wiekszosc
    laduje komorke gdy jest rozladowana, natomiast lepiej codziennie ja
    doladowac i co ciekawe niekoniecznie do pelna.
    Odpowiadajac na twoje pytanie. Jesli chcesz baterie przechowywac to
    naladowana do polowy. Mysle ze jesli masz 2 baterie uzywane na przemian i
    nie potrzebujesz backupu w torbie, to wtedy uzywaj w aparacie tak by
    rozladowac do 40%, gdy widzisz ze sie konczy, dzien wczesniej doladuje ta
    druga ktora tez byla wyjeta przy 30-40%, wloz naladowana do aparatu i
    schowaj ta rozladowana do 40%, najlepiej do lodowki (tylko + temp). W ten
    sposob pewnie zwiekszysz dwukrotnie zywotnosc.
    Tak to wyglada.
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-03-13 19:19:38
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    Marcin [3M] pisze:

    > W/g moich informacji, akumulatory Li-ON "wolą" doładowywanie niż "pełne
    > cykle".

    Podobno nie jest dobrzer przechowywać ja naładowane w 100%, ale źródła
    teraz nie pamiętam.