eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodybadania techniczne za tanieRe: badania techniczne za tanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: badania techniczne za tanie
    Date: Sun, 21 Oct 2012 12:45:23 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 68
    Message-ID: <k60jo4$95k$1@node2.news.atman.pl>
    References: <k5kf6q$uup$1@node1.news.atman.pl> <k5sepa$tt0$1@usenet.news.interia.pl>
    <k5uutf$95c$1@news.task.gda.pl> <k6055j$ncd$1@usenet.news.interia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-67-158-86.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1350816324 9396 89.67.158.86 (21 Oct 2012 10:45:24 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 21 Oct 2012 10:45:24 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Antivirus: avast! (VPS 121020-1, 2012-10-20), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2469393
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "qnick" <a...@p...eu.pl> napisał w wiadomości
    news:k6055j$ncd$1@usenet.news.interia.pl...

    > Nie jest możliwe robienie czegoś rzetelnie skoro się stoi po dwóch
    > stronach "barykady" Diagnosta ma robić tak żeby było bezpiecznie na drodze
    > a właściciel ma robić tak aby była z tego kasa (i nie dziwię mu się bo
    > przecież po to prowadzi Firmę aby zarabiać) To jest paradoks.

    Bez przesady. Wystarczy kontrolować sposób przeprowadzania badań i
    ograniczyć ilość stacji, ewentualnie wprowadzić jakąś rejonizację.
    Każdy zdaje sobie sprawę, że jeśli samochód nie dostanie przeglądu na stacji
    A, może jechać na stację B, gdzie ten przegląd samochód przejdzie. W
    konsekwencji diagności odpuszczają, żeby zatrzymać klienta, a klient nie ma
    motywacji, żeby utrzymywać samochód w nalezytym stanie.


    > Wystarczy odpowiednie wynagrodzenie (podobnie jak u Inspektorów ITD) i
    > skończy się branie "na lewo" bo każdy będzie się bał stracić dobrą posadę,
    > a

    Bzdura. Diagności w sporej części przypadków nie biorą w łapę bo źle
    zarabiają, tylko dlatego, żeby zatrzymać klienta. Jak są zbyt skrupulatni, a
    w pobliżu jest konkurencyje SKP, to szybko klienci odpłyną tam gdzie łatwiej
    zaliczyć dopuszczenie do ruchu.
    Owszem, pensje nie mogą być bardzo niskie, bo rzeczywiście pokusa byłaby
    zbyt duża, ale z drugiej strony nie można jej windować do niewiadomo jakich
    poziomów... Jakby nie było, sama praca na SKP nie wymaga chyba dużych
    umiejętności, część pomiarów jest wykonywana automatycznie, do oceny
    zawieszenia wystarczą oczy i znajomość podstaw mechaniki.

    Ci którzy się pomimo tego nie szanują prędzej czy później
    > zostaliby wychwyceni i pozbawieni uprawnień,

    Pierdu, pierdu. Dlaczego w takim razie nie są teraz wychwytywani?

    do tego rotacja diagnostów
    > na stacjach ( tydzień pracujesz na jednej potem idziesz na drugą itd.) Po
    > prostu jesteś pracownikiem podlegającym pod wydział komunikacji i
    > naczelnik robi grafik i tydzień pracujesz tu a drugi tydzień tam jeździsz
    > oczywiście w obrębie działania swojego wydziału komunikacji.

    Teraz żeś wymyślił. A jak w małej mieścinie jest jedna stacja? Ma pecha i ma
    jeździć do innego?
    Zresztą, jak ktoś chce dostać pieczątkę w dowodzie i wie, że z Kowalskim się
    dogada, to znajdzie go bez problemu. Ewentualnie dostanie od niego namiar do
    Nowaka, który też mu pieczątkę wbije. W dobie komórek i internetu ludzie nie
    będą mieli problemu, żeby się odnaleźć.


    > Nie z każdym zawodem, w każdym zawodzie jest gradacja kar czyli najpierw
    > jakieś upomnienie, nagana, potem dopiero są "cięższe" kary jakieś np.
    > finansowe, a na samym końcu traci się prawo wykonywania zawody czy
    > odebranie uprawnień. W tym zawodzie tego nie ma a poza tym starosta nie ma
    > wyjścia bo art. 83b Ustawy PoRD nie daje mu innej możliwości jak tylko
    > zabrać uprawnienia na 5 lat nawet za najmniejsze przewinienie.

    I tak szybko odbierają te uprawnienia? Gdyby było tak tragicznie jak
    sugerujesz, to przy takim poziomie patologii jaką mamy, stacje powinny
    upadać szybciej niż powstają, bo brakowałoby diagnostów do pracy. W efekcie
    jest inaczej, SKP podobno słabo zarabiają, podobno trzeba na ich budowę
    wyłożyć worek pieniędzy, a mimo to powstaje ich coraz więcej. Jak to w końcu
    jest?


    Pozdrawiam
    X

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: