eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodybadania techniczne za tanieRe: badania techniczne za tanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
    From: LEPEK <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: badania techniczne za tanie
    Date: Sat, 20 Oct 2012 21:43:53 +0200
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 67
    Message-ID: <k5uutf$95c$1@news.task.gda.pl>
    References: <k5kf6q$uup$1@node1.news.atman.pl> <k5sepa$tt0$1@usenet.news.interia.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-91-238-235-248.turmak.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1350762223 9388 91.238.235.248 (20 Oct 2012 19:43:43 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 20 Oct 2012 19:43:43 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:16.0) Gecko/20121010
    Thunderbird/16.0.1
    In-Reply-To: <k5sepa$tt0$1@usenet.news.interia.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2469342
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-10-19 22:56, qnick pisze:

    > Postawienie SKP okręgowej koło 1 miliona zł - Prawda
    > Koszty utrzymania tego bałaganu konkretnie wam nie powiem bo nie wiem
    > ale nie małe, bo rachunki za energię elektryczną, ogrzewanie, telefony,
    > oprogramowanie, certyfikaty do Cepiku, to nic, są jeszcze obowiązkowe
    > przeglądy wszystkich urządzeń co pół roku, niektórych co rok, a tylko
    > niektórych co dwa lata. Sam przegląd ścieżki diagnostycznej czyli płyta
    > do poślizgu bocznego, urządzenie do amortyzatorów, rolki hamulcowe to
    > jak się nie mylę koło 3 tys. PLN netto i tak dwa razy w roku do tego
    > przeglądy pozostałych urządzeń typu analizator spalin, dymomierz,
    > szarpak do zawieszenia, miernik poziomu dźwięku, urządzenie do
    > ustawianie świateł, klucze dynamometryczne, suwmiarki, mikrometry,
    > miarki do pomiaru długości, ciśnieniomierze do opon itd. można wymieniać
    > narzędzia i urządzenia a jest ich kilkadziesiąt na SKP a nawet
    > wentylatorów i czujników gazu, jakieś naprawy tych urządzeń, części do
    > nich, a czasem wymiana na nowe itp. itd.

    Kto wykonuje te przeglądy?

    > To wszystko powoduje żeby na
    > tym zarobić to trzeba robić bardzo dużo badań co przy tej ilości SKP
    > jest niemożliwe a powoduje to że na stacji liczy się tylko przerób i
    > kasa.

    Nie jest możliwe robić to rzetelnie. Bo sądząc po ilości SKP możliwe
    fizycznie jest.

    > W ogóle sam system badan technicznych w tym kraju jest chory bo
    > bezpieczeństwo w ruchu drogowym zależy od pracownika prywatnej firmy
    > (diagnosty) a dla prywatnej firmy najważniejszy jest zadowolony klient i
    > kasa a zadowolony klient to taki który wyjeżdża z badania z podbitym
    > dowodem rejestracyjnym. Dopóty badania techniczne w tym kraju będą
    > zależne od firm prywatnych dopóki będzie taki burdel jak jest i takie
    > rzęchy bedą jeździć po drogach bo jak nie ja to ktoś inny klepnie rzęcha
    > nawet go nie widząc (niestety). Bezpieczeństwo ruchu drogowego powinno
    > być "państwowe" tzn. stacje diagnostyczne należące do jakiejś rządowej
    > organizacji a diagności na państwowych etatach niezależnych od przerobu
    > danej stacji i wówczas 50 % pojazdów pewnie by na porządnych badaniach
    > odpadło bo nie liczyła by się kasa tylko bezpieczeństwo, a w obecnym
    > systemie jest odwrotnie.

    Wtedy, to dopiero liczyłaby się kasa i znajomości, jak z Polmozbytu.
    Częstsze kontrole SKP i diagnostów, realne zagrożenie, że za
    przepuszczenie rzęcha mogą stracić uprawnienia - to by spowodowało, że
    pilnowaliby norm (jakoś w sieciówkach, franczyzach się da trzymać
    poziom). Upaństwowienie spowodowałoby kolejki, korupcję i układy -
    spójrz na ośrodki egzaminowania.

    > Na całe szczęście jest coraz większa nagonka
    > służb typu Policja, ITD, TDT na nieuczciwych diagnostów a nawet na tych
    > uczciwych, bo każdy może się pomylić przy wystawieniu dokumentu a u nas
    > za byle pierdołe potrafią zabrać uprawnienia na 5 lat i nie ma innej
    > kary bo nie ma gradacji kar. Jak ktoś chce to niech poczyta art.83 PoRD
    > tam jest o karach i do tego jeszcze sprawa karna czyli za to samo
    > przewinienie są dwie kary (zabranie uprawnień+ sprawa karna).

    Tak jest z każdym licencjonowanym zawodem: czy to adwokat, czy agent
    celny, czy diagnosta - na dzień dobry traci prawo wykonywania zawodu, a
    dodatkowo czapa.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
    Corolla E11 4E-FE sedan '97
    Avensis T22 1CD-FTV sedan '01

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: