eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodybadania techniczne za tanieRe: badania techniczne za tanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-f
    or-mail
    From: qnick <a...@p...eu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: badania techniczne za tanie
    Date: Fri, 19 Oct 2012 22:56:07 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 58
    Message-ID: <k5sepa$tt0$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <k5kf6q$uup$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: bob49.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1350680170 30624 83.29.17.49 (19 Oct 2012 20:56:10
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 19 Oct 2012 20:56:10 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:16.0) Gecko/20121010 Thunderbird/16.0.1
    In-Reply-To: <k5kf6q$uup$1@node1.news.atman.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 121019-0, 2012-10-19), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2469264
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-10-16 22:14, neoniusz pisze:
    > Tak sobie z ciekawosci wszedlem na forum norcom, bo przyspamowali i
    > postanowilem zmienic e-mail na "jednorazowy" - oto co znalazlem (w
    > skrocie chodzi o to, ze "przedsiebiorcy" chca podwyzszenia oplaty za
    > badania techniczne, bo "nie przystaje już zupełnie do dzisiejszych
    > realiów w zakresie ponoszonych przez nas kosztów prowadzenia
    > działalności gospodarczej.") ROTFL! Biorac pod uwage jak wyglada
    > przecietne badanie techniczne to moge powiedziec tylko jedno - w dupach
    > sie poprzewracalo.


    Tyle popisane w tym temacie i tyle głupot że aż nie chce mi się
    prostować wiedzy co niektórych użytkowników.

    Postawienie SKP okręgowej koło 1 miliona zł - Prawda
    Koszty utrzymania tego bałaganu konkretnie wam nie powiem bo nie wiem
    ale nie małe, bo rachunki za energię elektryczną, ogrzewanie, telefony,
    oprogramowanie, certyfikaty do Cepiku, to nic, są jeszcze obowiązkowe
    przeglądy wszystkich urządzeń co pół roku, niektórych co rok, a tylko
    niektórych co dwa lata. Sam przegląd ścieżki diagnostycznej czyli płyta
    do poślizgu bocznego, urządzenie do amortyzatorów, rolki hamulcowe to
    jak się nie mylę koło 3 tys. PLN netto i tak dwa razy w roku do tego
    przeglądy pozostałych urządzeń typu analizator spalin, dymomierz,
    szarpak do zawieszenia, miernik poziomu dźwięku, urządzenie do
    ustawianie świateł, klucze dynamometryczne, suwmiarki, mikrometry,
    miarki do pomiaru długości, ciśnieniomierze do opon itd. można wymieniać
    narzędzia i urządzenia a jest ich kilkadziesiąt na SKP a nawet
    wentylatorów i czujników gazu, jakieś naprawy tych urządzeń, części do
    nich, a czasem wymiana na nowe itp. itd. To wszystko powoduje żeby na
    tym zarobić to trzeba robić bardzo dużo badań co przy tej ilości SKP
    jest niemożliwe a powoduje to że na stacji liczy się tylko przerób i
    kasa. A jak przerób to niektórzy "klepią" wszystko co przyjedzie a nawet
    jak przyjedzie sam dowód rejestracyjny i to powoduje patologię badań
    technicznych w tym kraju.
    W ogóle sam system badan technicznych w tym kraju jest chory bo
    bezpieczeństwo w ruchu drogowym zależy od pracownika prywatnej firmy
    (diagnosty) a dla prywatnej firmy najważniejszy jest zadowolony klient i
    kasa a zadowolony klient to taki który wyjeżdża z badania z podbitym
    dowodem rejestracyjnym. Dopóty badania techniczne w tym kraju będą
    zależne od firm prywatnych dopóki będzie taki burdel jak jest i takie
    rzęchy bedą jeździć po drogach bo jak nie ja to ktoś inny klepnie rzęcha
    nawet go nie widząc (niestety). Bezpieczeństwo ruchu drogowego powinno
    być "państwowe" tzn. stacje diagnostyczne należące do jakiejś rządowej
    organizacji a diagności na państwowych etatach niezależnych od przerobu
    danej stacji i wówczas 50 % pojazdów pewnie by na porządnych badaniach
    odpadło bo nie liczyła by się kasa tylko bezpieczeństwo, a w obecnym
    systemie jest odwrotnie. Na całe szczęście jest coraz większa nagonka
    służb typu Policja, ITD, TDT na nieuczciwych diagnostów a nawet na tych
    uczciwych, bo każdy może się pomylić przy wystawieniu dokumentu a u nas
    za byle pierdołe potrafią zabrać uprawnienia na 5 lat i nie ma innej
    kary bo nie ma gradacji kar. Jak ktoś chce to niech poczyta art.83 PoRD
    tam jest o karach i do tego jeszcze sprawa karna czyli za to samo
    przewinienie są dwie kary (zabranie uprawnień+ sprawa karna).
    Dobra to chyba tyle żalów, pocieszające jest to że niektórych stać
    jeszcze na "gratisy" dla klientów :)



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: