-
51. Data: 2011-02-25 12:10:32
Temat: Re: autoparkowanie VW
Od: "Papkin" <s...@s...net>
mysla ze sie znaja ;) Ja sie nie znam... o sieci neurownej papkin slyszal ale
te projekty na uczelni robione przez kolegow to byly takie gowna...
Dobra kolesie - zrobcie dla mnie tlumacz angielskiego na polski. Angielski byc
prosty, polski mniej. Zasob slow mamy w ogole wszystko na ten temat wiemy. A
jednak zaden translator nie zastapi czlowieka ;-) Wychodza bzdury, nonsensy a
czasami "LOL"e. A temat niby taki prosty... to algorytm z kontekstu nie umie
zrozumiec ze chodzi o kotka a nie o pipusie? Problem jest N razy prostszy niz
kierowanie samochodem. W przypadku kotka i pipusi mamy zabawne wyniki, w
przypadku samochodu trupy albo jeszcze wiecej trupow. Im wiecej czujnikow tym
lawinowo wiecej danych do przetwozenia, im wiecej danych tym szansa ze to
wszystko sie wyjebie jest wieksza. Dajcie spokoj :) Niech sie ludzie bawia,
ktos na to lozy kase, ale na drodze jeszcze za naszego zycia automatow nie
bedzie. Koniec i kropka. Zrobice na tej waszej sieci neurownowej translator w
ktory wklepie instrukcje do aparatu fot po angielsku a dostane uzyteczna wersje
po polsku. Postep jest w kazdej dziedzinie ale to jest problem zajebis...
skomplikowany a koszty ewentualnej pomylki tragiczne.
Postep to ja widze, np w czytaniu pisma w danym jezyku. I to nasi napisali
syntezator IVONA. Jest prawie doskonaly ale jednak nie da sie oszukac ze to nie
czlowiek, jeszcze ciut zostalo do poprawy - kwestia kilku lat. Jezdzenie autem
to nie tlumaczenie i nie czytanie.
-
52. Data: 2011-02-25 12:43:10
Temat: Re: autoparkowanie VW
Od: Kamil <k...@s...com>
On 25/02/2011 11:10, Papkin wrote:
> mysla ze sie znaja ;) Ja sie nie znam... o sieci neurownej papkin
> slyszal ale te projekty na uczelni robione przez kolegow to byly takie
> gowna...
>
> Dobra kolesie - zrobcie dla mnie tlumacz angielskiego na polski.
> Angielski byc prosty, polski mniej. Zasob slow mamy w ogole wszystko na
> ten temat wiemy. A jednak zaden translator nie zastapi czlowieka ;-)
> Wychodza bzdury, nonsensy a czasami "LOL"e. A temat niby taki prosty...
> to algorytm z kontekstu nie umie zrozumiec ze chodzi o kotka a nie o
> pipusie? Problem jest N razy prostszy niz kierowanie samochodem. W
I pewnie dlatego opanowanie jezyka w stopniu pozwalajacym na tlumaczenie
w locie, bez bledow i odpowiednio duzego zasobu slow zajmuje 5 lat
studiow plus kolejnych 5 praktyki, natomiast po dwoch tygodniach za
kolkiem mozna zdac egzamin i wyjechac na droge nie zabijajac codziennie
trzech osob. ;)
--
Pozdrawiam
Kamil
-
53. Data: 2011-02-25 12:53:25
Temat: Re: autoparkowanie VW
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-02-25, Papkin <s...@s...net> wrote:
> mysla ze sie znaja ;) Ja sie nie znam... o sieci neurownej papkin slyszal ale
> te projekty na uczelni robione przez kolegow to byly takie gowna...
Z dzisiejszej prasy:
http://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/49061
3,autobus_solaris_pojedzie_bez_kierowcy.html
Miłego udowadniania, że "się nie da".
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
54. Data: 2011-02-25 13:31:24
Temat: Re: autoparkowanie VW
Od: "Papkin" <s...@s...net>
> Miłego udowadniania, że "się nie da".
>
"W najbliższych latach zarząd transportu miejskiego w Paryżu zaplanował budowę
specjalnych, wydzielonych linii oraz zakup pojazdów takich, jakie skonstruował
Solaris. Inteligentne autobusy mają poruszać się po specjalnie wydzielonych
pasach naszpikowanych dla bezpieczeństwa elektroniką."
Eh no przeciez rozmawiamy o kierowaniu na kazdej drodze a nie na wydzielonym
torze z czujnikami. I tak za rok to jedzic nie bedzie, uwierz mi albo sie
zalozmy ze nie bedzie jedzic to samo rownolegle do zwyklych drog i samochodow.
Automatyczne metro - dosc prosta sprawa jak na porownanie do zastapienia
Kowalskiego jadacego z Bemowa na Kabaty po zwyklych drogach dla "nas".
-
55. Data: 2011-02-25 14:31:32
Temat: Re: autoparkowanie VW
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-02-25, Papkin <s...@s...net> wrote:
>> Miłego udowadniania, że "się nie da".
>
> "W najbliższych latach zarząd transportu miejskiego w Paryżu zaplanował budowę
> specjalnych, wydzielonych linii oraz zakup pojazdów takich, jakie skonstruował
> Solaris. Inteligentne autobusy mają poruszać się po specjalnie wydzielonych
> pasach naszpikowanych dla bezpieczeństwa elektroniką."
>
> Eh no przeciez rozmawiamy o kierowaniu na kazdej drodze a nie na wydzielonym
> torze z czujnikami. I tak za rok to jedzic nie bedzie, uwierz mi albo sie
> zalozmy ze nie bedzie jedzic to samo rownolegle do zwyklych drog i samochodow.
Jak również rozmawiamy o tym, że będzie to możliwe za kilka-kilkanaście
lat, a nie już teraz.
Krzysiek Kiełczewski
-
56. Data: 2011-02-26 18:42:31
Temat: Re: autoparkowanie VW
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2011-02-22 16:07, Kamil pisze:
> On 22/02/2011 15:03, MarcinJM wrote:
>> W dniu 2011-02-22 15:08, Kamil pisze:
>>> On 22/02/2011 12:39, MarcinJM wrote:
>>>> W dniu 2011-02-22 13:22, Krzysiek Kielczewski pisze:
>>>>> On 2011-02-22, MarcinJM<m...@i...pl> wrote:
>>>>>
>>>>> [ciach]
>>>>>
>>>>>> Na discovery kiedys, nie tak dawno byla rywalizacja pomiedzy jakimis
>>>>>> zespolami uczelnianymi wlasnie na samobiezne samochody.
>>>>>> Wygladalo to tak zalosnie jak obecnie zalosnie wyglada grafika gry
>>>>>> Montezuma na 8bitowce.
>>>>>
>>>>> Od ośmiobitowców *nieco* się zmieniło. Dlaczego uważasz, że w
>>>>> omawianej
>>>>> sprawie nie będzie takiego postępu?
>>>>
>>>> Bo w przypadku logiki binarnej wydaje sie to brnieciem w slepa uliczke.
>>>> Skoro system parkowania nie jest w stanie ogarnac sytuacji statycznej,
>>>> to gdzie mu do panowania nad szybkozmienna sytuacja dynamiczna z o
>>>> wiele
>>>> wieksza iloscia zmiennych?
>>>
>>> Skad wiesz, ze to prosta logika binarna, a nie jakis algorytm sieci
>>> neuronowej, ktory uczy sie przez kilka tysiecy kilometrow? Zagladales do
>>> projektu? :)
>>
>>
>> Moze inaczej sformuluje:
>> Jeslie to logika binarna, to bardzo skomplikowana i siegajaca kresu jej
>> mozliwosci, jesli jakies sieci neuronowe, to raczkujace, bedace na
>> poczatku drogi rozwoju.
>> Tak czy inaczej to sa poczatki tej dziedziny.
>
> A tu sie zgodze, ale skoro Asimo potrafi rozpoznac, ze resorak to
> samochod a powyginane krzeslo z ikei to krzeslo tylko dlatego, ze przez
> tydzien obserwowal rozne resoraki i krzesla, to mamy niezle poczatki.
> Wyliczanie trajektorii ruchu obiektow to dosc latwa sprawa, pewnie
Wlasnie to nie jest prosta sprawa. Prosta i latwa jest balistyka.
Natomiast wyliczyc i przewidziec co zrobi obiekt kierowany jest
niemozliwym. Zakres na pewno sie zaweza po odrzuceniu manewrow
niemozliwych z punktu widzenia fizyki. Ale to nadal dziedzina
nieprzewidywalna = analiza na biezaco.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
57. Data: 2011-02-28 13:44:38
Temat: Re: autoparkowanie VW
Od: Kamil <k...@s...com>
On 26/02/2011 17:42, MarcinJM wrote:
>> A tu sie zgodze, ale skoro Asimo potrafi rozpoznac, ze resorak to
>> samochod a powyginane krzeslo z ikei to krzeslo tylko dlatego, ze przez
>> tydzien obserwowal rozne resoraki i krzesla, to mamy niezle poczatki.
>> Wyliczanie trajektorii ruchu obiektow to dosc latwa sprawa, pewnie
>
> Wlasnie to nie jest prosta sprawa. Prosta i latwa jest balistyka.
> Natomiast wyliczyc i przewidziec co zrobi obiekt kierowany jest
> niemozliwym. Zakres na pewno sie zaweza po odrzuceniu manewrow
> niemozliwych z punktu widzenia fizyki. Ale to nadal dziedzina
> nieprzewidywalna = analiza na biezaco.
Ilosc ludzi rozbijajacych sie na drzewach i innych samochodach dosc
dobitnie pokazuje, ze ludzie tez nie sa w tym nieomylni, wiec czas
pokaze czy system biologiczny czy krzemowy sprawdzi sie lepiej.
--
Pozdrawiam
Kamil