  • 41. Data: 2011-02-08 09:32:11
    Temat: Re: autoparkowanie VW
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-02-07, Papkin <s...@s...net> wrote:

    > a jaka jest prawda - oni sami wiedza, czy szefowie google pozwoliliby odwozic
    > swoje pociechy do przedszkola - I do not think so :)

    Teraz na pewno nie, przecież to dopiero testy są.

    > Siedzial czlowiek ok, testy, jasne ale nadal to notka prasowa od monopolisty,
    > nie ufam takim do konca.

    Przecież od paru postów w kółko powtarzam: daj im jeszcze kilka lat.

    > ale mozesz sie poderwac do gory

    Pod warunkiem, że zdążysz, masz paliwo, drugi samolot nie poderwie się
    w górę, wszystko jest sprawne etc.

    > ok nie bedziemy sie sprzeczac, czekam na salonowe wersje automatycznych
    > pojazdow. Ah, na pewno beda miec GPS, auto mapa (ta suka) kilka razy chciala
    > bym jechal droga dla ZETORA. Czy automatyczny pojazd bedzie tak inteligentny
    > zeby sie nie dac wrobic? (nawet ja raz sie dalem namowic na taka przejazdzke...
    > ale zawieszenia ani miski nie urwalem na szczescie).

    To jest trywialne do rozwiązania od strony technicznej.

    > No i przekonaj jeszcze ludzi by takimi samochodami chcieli jedzic albo
    > inaczej - byc wozonym.

    Będą chcieli. Taki samochód może zawieźć Cię do pracy w centrum i wrócić
    na parking, odwieźć Cię z imprezy, wrócić po żonę, zapewni płynniejszy
    ruch, etc, etc.

    > Nie mowie ze tego nie ma, widzialem na discovery ale w
    > obecnej chwili te pojazdy poruszaly sie na zamknietym i pustym osiedlu z dosc
    > zolwimi predkosciami i chyba (jesli dobrze pamietam) jakos tak kangurkiem. I
    > byly ze 2-3 na torze. Do tego dalmierz laserowy i kupa pudelek na samochodzie -
    > jak takie auto sie myje :D? Nie upchniesz dalmierza ( tej konstrukcji) pod
    > maska, trzeba by na okolo takie dac a to znow podnosi stopien komplikacji. Aha
    > kompy zajmowaly caly bagaznik :)))

    Pierwsze komputery zajmowały po kilkadziesiąt metrów kwadratowych, a
    moja obecna komórka z prockiem 1GHz wciąga nosem wszystkie naraz.

    > Lazik na marsa to tez ktos strzelil jak kula w plot, nikomu by zycia lazik nie
    > zabral,

    Ale parę miliardów dolarów by zostało stracone - to naprawdę wpływa na
    procedury bezpieczeństwa.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 42. Data: 2011-02-08 21:11:59
    Temat: [OT] Re: autoparkowanie VW
    Od: <bma>

    > Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    _cywilne/54-forum_prostych_pytan_fpp_lotnictwo_cywil
    ne/3106-czy_samolot_potrafi_sam_wyladowac_na_autopil
    ocie.html

    > No czyli potrzebny ILS kat. 3.

    Widać, że nie przeczytałeś całego wątku. W ILS 3 autoland jest obowiązkowy.
    Technicznie do wykonania autolandu wystarczy po prostu ILS oraz oczywiście
    odpowiednie wyposażenie samolotu (w funkcję autoland).
    Pozdrawiam.

  • 43. Data: 2011-02-08 21:44:54
    Temat: Re: [OT] Re: autoparkowanie VW
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <bma> napisał w wiadomości news:

    > Widać, że nie przeczytałeś całego wątku. W ILS 3 autoland jest
    > obowiązkowy. Technicznie do wykonania autolandu wystarczy po prostu ILS

    No chyba nie do końca, skoro w innych wersjach pilot musi widzieć ziemię, to
    znaczy, że nie może lądować na automacie.
    Przynajmniej tak mi podpowiada logika.

  • 44. Data: 2011-02-22 13:07:47
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    > Jeszcze paręnaście lat temu napisanie oprogramowania poprawnie
    > identyfikującego znak ograniczenia prędkości ze zdjęcia dobrej jakości
    > to był temat na pracę doktorską. Obecnie to jest zadanie zadawane
    > studentom w ramach ćwiczeń.

    Wezmy miasto, skrzyzowanie, pomaranczowe przed czerwonym:
    kierowca musi ocenic: czy sie zatrzyma na tej nawierzchni (sucho,
    deszcz, lod, snieg), czy kierowca za nim sie zatrzyma, jak on sie
    zatrzyma...
    Czy moze dodac gazu i przeleciec, uslyszec/zobaczyc pojazd
    uprzywilejowany, zobaczyc i zareagowac na niefrasobliwego rowerzyste,
    zobaczyc czy da sie zjechac ze skrzyzowania, ominac dziure.

    Tak jak pisal Papkin: nie da sie stworzyc obecnie algorytmu bioracego
    pod uwage nieznana z zalozenia ilosc zmiennych (skad wiedza o
    przyczepnosci chociazby, skad wiedza, ze na skrzyzowaniu jest tarka, i
    auto po prostu nie wyhamuje)? Czlowiek mysli na tyle abstrakcyjnie, ze
    jest w stanie zadzialac mniej lub bardziej, ale poprawnie. Komputer sie
    wyjebie na tym prostym zadaniu, jesli wykroczy ono poza zaprogramowane ramy.
    On umie tylko liczyc, chwilowo myslec nie potrafi.

    Na discovery kiedys, nie tak dawno byla rywalizacja pomiedzy jakimis
    zespolami uczelnianymi wlasnie na samobiezne samochody.
    Wygladalo to tak zalosnie jak obecnie zalosnie wyglada grafika gry
    Montezuma na 8bitowce.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 45. Data: 2011-02-22 13:22:19
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-02-22, MarcinJM <m...@i...pl> wrote:

    [ciach]

> [...]
    > zespolami uczelnianymi wlasnie na samobiezne samochody.
    > Wygladalo to tak zalosnie jak obecnie zalosnie wyglada grafika gry

    Od ośmiobitowców *nieco* się zmieniło. Dlaczego uważasz, że w omawianej
    sprawie nie będzie takiego postępu?

    Krzysiek Kiełczewski

  • 46. Data: 2011-02-22 13:39:13
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    > On 2011-02-22, MarcinJM<m...@i...pl> wrote:
    >
    > [ciach]

    > Od ośmiobitowców *nieco* się zmieniło. Dlaczego uważasz, że w omawianej
    > sprawie nie będzie takiego postępu?

    Bo w przypadku logiki binarnej wydaje sie to brnieciem w slepa uliczke.
    Skoro system parkowania nie jest w stanie ogarnac sytuacji statycznej,
    to gdzie mu do panowania nad szybkozmienna sytuacja dynamiczna z o wiele
    wieksza iloscia zmiennych?

    Na dzis jest to mzonka. Nie, nie powiem: moze za 100 lat :)
    Ale dzisiaj na pewno jeszcze nie.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 47. Data: 2011-02-22 15:04:28
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-02-22 13:39, MarcinJM pisze:
    > Skoro system parkowania nie jest w stanie ogarnac sytuacji statycznej,
    > to gdzie mu do panowania nad szybkozmienna sytuacja dynamiczna z o wiele
    > wieksza iloscia zmiennych?

    Chyba prościej będzie jak miejsce parkingowe przekaże parametry
    lądowania ;-)
    P.

  • 48. Data: 2011-02-22 15:08:17
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 22/02/2011 12:39, MarcinJM wrote:

> [...]
    > Skoro system parkowania nie jest w stanie ogarnac sytuacji statycznej,
    > to gdzie mu do panowania nad szybkozmienna sytuacja dynamiczna z o wiele

    Skad wiesz, ze to prosta logika binarna, a nie jakis algorytm sieci
    neuronowej, ktory uczy sie przez kilka tysiecy kilometrow? Zagladales do
    projektu? :)

    Kamil

  • 49. Data: 2011-02-22 16:03:20
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-02-22 15:08, Kamil pisze:

    > Skad wiesz, ze to prosta logika binarna, a nie jakis algorytm sieci
    > neuronowej, ktory uczy sie przez kilka tysiecy kilometrow? Zagladales do
    > projektu? :)

    Moze inaczej sformuluje:
    Jeslie to logika binarna, to bardzo skomplikowana i siegajaca kresu jej
    mozliwosci, jesli jakies sieci neuronowe, to raczkujace, bedace na
    poczatku drogi rozwoju.
    Tak czy inaczej to sa poczatki tej dziedziny.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 50. Data: 2011-02-22 16:07:13
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 22/02/2011 15:03, MarcinJM wrote:

> [...]
    > poczatku drogi rozwoju.
    > Tak czy inaczej to sa poczatki tej dziedziny.

    A tu sie zgodze, ale skoro Asimo potrafi rozpoznac, ze resorak to
    samochod a powyginane krzeslo z ikei to krzeslo tylko dlatego, ze przez
    tydzien obserwowal rozne resoraki i krzesla, to mamy niezle poczatki.
    Wyliczanie trajektorii ruchu obiektow to dosc latwa sprawa, pewnie
    troche trudniej o przewidywanie "ten po lewej pewnie zaraz zjedzie na
    srodek, bo przed nim jest rowerzysta", ale 10 lat temu nikt nie wierzyl
    w filmy HD i kilku megabitowy internet w komorce.

    Kamil