-
41. Data: 2011-02-08 09:32:11
Temat: Re: autoparkowanie VW
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-02-07, Papkin <s...@s...net> wrote:
> a jaka jest prawda - oni sami wiedza, czy szefowie google pozwoliliby odwozic
> swoje pociechy do przedszkola - I do not think so :)
Teraz na pewno nie, przecież to dopiero testy są.
>> "Testy zostały już przeprowadzone na szeroką skalę. Ulicami Kalifornii
>> przebyto łącznie 140 000 mil (około 225 000 km). [...] Jak podaje
>
> Siedzial czlowiek ok, testy, jasne ale nadal to notka prasowa od monopolisty,
> nie ufam takim do konca.
Przecież od paru postów w kółko powtarzam: daj im jeszcze kilka lat.
>> Za to w samolocie nie możesz awaryjnie zjechać na pobocze.
>
> ale mozesz sie poderwac do gory
Pod warunkiem, że zdążysz, masz paliwo, drugi samolot nie poderwie się
w górę, wszystko jest sprawne etc.
>> I znowu próbujesz udowodnić, że nigdy nie będzie czegoś co już jest
>> ;-P
>
> ok nie bedziemy sie sprzeczac, czekam na salonowe wersje automatycznych
> pojazdow. Ah, na pewno beda miec GPS, auto mapa (ta suka) kilka razy chciala
> bym jechal droga dla ZETORA. Czy automatyczny pojazd bedzie tak inteligentny
> zeby sie nie dac wrobic? (nawet ja raz sie dalem namowic na taka przejazdzke...
> ale zawieszenia ani miski nie urwalem na szczescie).
To jest trywialne do rozwiązania od strony technicznej.
> No i przekonaj jeszcze ludzi by takimi samochodami chcieli jedzic albo
> inaczej - byc wozonym.
Będą chcieli. Taki samochód może zawieźć Cię do pracy w centrum i wrócić
na parking, odwieźć Cię z imprezy, wrócić po żonę, zapewni płynniejszy
ruch, etc, etc.
> Nie mowie ze tego nie ma, widzialem na discovery ale w
> obecnej chwili te pojazdy poruszaly sie na zamknietym i pustym osiedlu z dosc
> zolwimi predkosciami i chyba (jesli dobrze pamietam) jakos tak kangurkiem. I
> byly ze 2-3 na torze. Do tego dalmierz laserowy i kupa pudelek na samochodzie -
> jak takie auto sie myje :D? Nie upchniesz dalmierza ( tej konstrukcji) pod
> maska, trzeba by na okolo takie dac a to znow podnosi stopien komplikacji. Aha
> kompy zajmowaly caly bagaznik :)))
Pierwsze komputery zajmowały po kilkadziesiąt metrów kwadratowych, a
moja obecna komórka z prockiem 1GHz wciąga nosem wszystkie naraz.
> Lazik na marsa to tez ktos strzelil jak kula w plot, nikomu by zycia lazik nie
> zabral,
Ale parę miliardów dolarów by zostało stracone - to naprawdę wpływa na
procedury bezpieczeństwa.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
42. Data: 2011-02-08 21:11:59
Temat: [OT] Re: autoparkowanie VW
Od: <bma>
Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
news:4d4fe86c$0$2445$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> news:iiop3f$ov0$2@inews.gazeta.pl...
>>W dniu 2011-02-07 13:18, Cavallino pisze:
>>> Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości news:
>>>
>>>> Autopilot dla samolotu tez jest ale juz sam nie laduje (ztcw),
>>>
>>> Oj chyba ląduje, jeśli istnieje wersja ILS pozwalająca lądować bez
>>> widoczności ziemi w ogóle (wersja 0 bodajże).
>>
>> http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/13-lotnictwo
_cywilne/54-forum_prostych_pytan_fpp_lotnictwo_cywil
ne/3106-czy_samolot_potrafi_sam_wyladowac_na_autopil
ocie.html
>
> No czyli potrzebny ILS kat. 3.
Widać, że nie przeczytałeś całego wątku. W ILS 3 autoland jest obowiązkowy.
Technicznie do wykonania autolandu wystarczy po prostu ILS oraz oczywiście
odpowiednie wyposażenie samolotu (w funkcję autoland).
Pozdrawiam.
-
43. Data: 2011-02-08 21:44:54
Temat: Re: [OT] Re: autoparkowanie VW
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik <bma> napisał w wiadomości news:
>> No czyli potrzebny ILS kat. 3.
>
> Widać, że nie przeczytałeś całego wątku. W ILS 3 autoland jest
> obowiązkowy. Technicznie do wykonania autolandu wystarczy po prostu ILS
No chyba nie do końca, skoro w innych wersjach pilot musi widzieć ziemię, to
znaczy, że nie może lądować na automacie.
Przynajmniej tak mi podpowiada logika.
-
44. Data: 2011-02-22 13:07:47
Temat: Re: autoparkowanie VW
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2011-02-07 00:37, Krzysiek Kielczewski pisze:
>> W komputerach troche siedze, nie ma dobrych algorytmow, sa tylko zle i gorsze
>> :P
>
> Jeszcze paręnaście lat temu napisanie oprogramowania poprawnie
> identyfikującego znak ograniczenia prędkości ze zdjęcia dobrej jakości
> to był temat na pracę doktorską. Obecnie to jest zadanie zadawane
> studentom w ramach ćwiczeń.
Wezmy miasto, skrzyzowanie, pomaranczowe przed czerwonym:
kierowca musi ocenic: czy sie zatrzyma na tej nawierzchni (sucho,
deszcz, lod, snieg), czy kierowca za nim sie zatrzyma, jak on sie
zatrzyma...
Czy moze dodac gazu i przeleciec, uslyszec/zobaczyc pojazd
uprzywilejowany, zobaczyc i zareagowac na niefrasobliwego rowerzyste,
zobaczyc czy da sie zjechac ze skrzyzowania, ominac dziure.
Tak jak pisal Papkin: nie da sie stworzyc obecnie algorytmu bioracego
pod uwage nieznana z zalozenia ilosc zmiennych (skad wiedza o
przyczepnosci chociazby, skad wiedza, ze na skrzyzowaniu jest tarka, i
auto po prostu nie wyhamuje)? Czlowiek mysli na tyle abstrakcyjnie, ze
jest w stanie zadzialac mniej lub bardziej, ale poprawnie. Komputer sie
wyjebie na tym prostym zadaniu, jesli wykroczy ono poza zaprogramowane ramy.
On umie tylko liczyc, chwilowo myslec nie potrafi.
Na discovery kiedys, nie tak dawno byla rywalizacja pomiedzy jakimis
zespolami uczelnianymi wlasnie na samobiezne samochody.
Wygladalo to tak zalosnie jak obecnie zalosnie wyglada grafika gry
Montezuma na 8bitowce.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
45. Data: 2011-02-22 13:22:19
Temat: Re: autoparkowanie VW
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-02-22, MarcinJM <m...@i...pl> wrote:
[ciach]
> Na discovery kiedys, nie tak dawno byla rywalizacja pomiedzy jakimis
> zespolami uczelnianymi wlasnie na samobiezne samochody.
> Wygladalo to tak zalosnie jak obecnie zalosnie wyglada grafika gry
> Montezuma na 8bitowce.
Od ośmiobitowców *nieco* się zmieniło. Dlaczego uważasz, że w omawianej
sprawie nie będzie takiego postępu?
Krzysiek Kiełczewski
-
46. Data: 2011-02-22 13:39:13
Temat: Re: autoparkowanie VW
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2011-02-22 13:22, Krzysiek Kielczewski pisze:
> On 2011-02-22, MarcinJM<m...@i...pl> wrote:
>
> [ciach]
>
>> Na discovery kiedys, nie tak dawno byla rywalizacja pomiedzy jakimis
>> zespolami uczelnianymi wlasnie na samobiezne samochody.
>> Wygladalo to tak zalosnie jak obecnie zalosnie wyglada grafika gry
>> Montezuma na 8bitowce.
>
> Od ośmiobitowców *nieco* się zmieniło. Dlaczego uważasz, że w omawianej
> sprawie nie będzie takiego postępu?
Bo w przypadku logiki binarnej wydaje sie to brnieciem w slepa uliczke.
Skoro system parkowania nie jest w stanie ogarnac sytuacji statycznej,
to gdzie mu do panowania nad szybkozmienna sytuacja dynamiczna z o wiele
wieksza iloscia zmiennych?
Na dzis jest to mzonka. Nie, nie powiem: moze za 100 lat :)
Ale dzisiaj na pewno jeszcze nie.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
47. Data: 2011-02-22 15:04:28
Temat: Re: autoparkowanie VW
Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>
W dniu 2011-02-22 13:39, MarcinJM pisze:
> Skoro system parkowania nie jest w stanie ogarnac sytuacji statycznej,
> to gdzie mu do panowania nad szybkozmienna sytuacja dynamiczna z o wiele
> wieksza iloscia zmiennych?
Chyba prościej będzie jak miejsce parkingowe przekaże parametry
lądowania ;-)
P.
-
48. Data: 2011-02-22 15:08:17
Temat: Re: autoparkowanie VW
Od: Kamil <k...@s...com>
On 22/02/2011 12:39, MarcinJM wrote:
> W dniu 2011-02-22 13:22, Krzysiek Kielczewski pisze:
>> On 2011-02-22, MarcinJM<m...@i...pl> wrote:
>>
>> [ciach]
>>
>>> Na discovery kiedys, nie tak dawno byla rywalizacja pomiedzy jakimis
>>> zespolami uczelnianymi wlasnie na samobiezne samochody.
>>> Wygladalo to tak zalosnie jak obecnie zalosnie wyglada grafika gry
>>> Montezuma na 8bitowce.
>>
>> Od ośmiobitowców *nieco* się zmieniło. Dlaczego uważasz, że w omawianej
>> sprawie nie będzie takiego postępu?
>
> Bo w przypadku logiki binarnej wydaje sie to brnieciem w slepa uliczke.
> Skoro system parkowania nie jest w stanie ogarnac sytuacji statycznej,
> to gdzie mu do panowania nad szybkozmienna sytuacja dynamiczna z o wiele
> wieksza iloscia zmiennych?
Skad wiesz, ze to prosta logika binarna, a nie jakis algorytm sieci
neuronowej, ktory uczy sie przez kilka tysiecy kilometrow? Zagladales do
projektu? :)
--
Pozdrawiam
Kamil
-
49. Data: 2011-02-22 16:03:20
Temat: Re: autoparkowanie VW
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2011-02-22 15:08, Kamil pisze:
> On 22/02/2011 12:39, MarcinJM wrote:
>> W dniu 2011-02-22 13:22, Krzysiek Kielczewski pisze:
>>> On 2011-02-22, MarcinJM<m...@i...pl> wrote:
>>>
>>> [ciach]
>>>
>>>> Na discovery kiedys, nie tak dawno byla rywalizacja pomiedzy jakimis
>>>> zespolami uczelnianymi wlasnie na samobiezne samochody.
>>>> Wygladalo to tak zalosnie jak obecnie zalosnie wyglada grafika gry
>>>> Montezuma na 8bitowce.
>>>
>>> Od ośmiobitowców *nieco* się zmieniło. Dlaczego uważasz, że w omawianej
>>> sprawie nie będzie takiego postępu?
>>
>> Bo w przypadku logiki binarnej wydaje sie to brnieciem w slepa uliczke.
>> Skoro system parkowania nie jest w stanie ogarnac sytuacji statycznej,
>> to gdzie mu do panowania nad szybkozmienna sytuacja dynamiczna z o wiele
>> wieksza iloscia zmiennych?
>
> Skad wiesz, ze to prosta logika binarna, a nie jakis algorytm sieci
> neuronowej, ktory uczy sie przez kilka tysiecy kilometrow? Zagladales do
> projektu? :)
Moze inaczej sformuluje:
Jeslie to logika binarna, to bardzo skomplikowana i siegajaca kresu jej
mozliwosci, jesli jakies sieci neuronowe, to raczkujace, bedace na
poczatku drogi rozwoju.
Tak czy inaczej to sa poczatki tej dziedziny.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
50. Data: 2011-02-22 16:07:13
Temat: Re: autoparkowanie VW
Od: Kamil <k...@s...com>
On 22/02/2011 15:03, MarcinJM wrote:
> W dniu 2011-02-22 15:08, Kamil pisze:
>> On 22/02/2011 12:39, MarcinJM wrote:
>>> W dniu 2011-02-22 13:22, Krzysiek Kielczewski pisze:
>>>> On 2011-02-22, MarcinJM<m...@i...pl> wrote:
>>>>
>>>> [ciach]
>>>>
>>>>> Na discovery kiedys, nie tak dawno byla rywalizacja pomiedzy jakimis
>>>>> zespolami uczelnianymi wlasnie na samobiezne samochody.
>>>>> Wygladalo to tak zalosnie jak obecnie zalosnie wyglada grafika gry
>>>>> Montezuma na 8bitowce.
>>>>
>>>> Od ośmiobitowców *nieco* się zmieniło. Dlaczego uważasz, że w omawianej
>>>> sprawie nie będzie takiego postępu?
>>>
>>> Bo w przypadku logiki binarnej wydaje sie to brnieciem w slepa uliczke.
>>> Skoro system parkowania nie jest w stanie ogarnac sytuacji statycznej,
>>> to gdzie mu do panowania nad szybkozmienna sytuacja dynamiczna z o wiele
>>> wieksza iloscia zmiennych?
>>
>> Skad wiesz, ze to prosta logika binarna, a nie jakis algorytm sieci
>> neuronowej, ktory uczy sie przez kilka tysiecy kilometrow? Zagladales do
>> projektu? :)
>
>
> Moze inaczej sformuluje:
> Jeslie to logika binarna, to bardzo skomplikowana i siegajaca kresu jej
> mozliwosci, jesli jakies sieci neuronowe, to raczkujace, bedace na
> poczatku drogi rozwoju.
> Tak czy inaczej to sa poczatki tej dziedziny.
A tu sie zgodze, ale skoro Asimo potrafi rozpoznac, ze resorak to
samochod a powyginane krzeslo z ikei to krzeslo tylko dlatego, ze przez
tydzien obserwowal rozne resoraki i krzesla, to mamy niezle poczatki.
Wyliczanie trajektorii ruchu obiektow to dosc latwa sprawa, pewnie
troche trudniej o przewidywanie "ten po lewej pewnie zaraz zjedzie na
srodek, bo przed nim jest rowerzysta", ale 10 lat temu nikt nie wierzyl
w filmy HD i kilku megabitowy internet w komorce.
--
Pozdrawiam
Kamil