  • 21. Data: 2011-02-07 11:08:57
    Temat: Re: autoparkowanie VW
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > No ciekawe.

    bardzo ciekawe

    > Pewnie parę lat temu, to samo byś napisał o hamowaniu, i utrzymaniu
    > sterowności w zakrętach. Tylko człowiek może to zrobić. A tym czasem
    > takie trzyliterowe skróty jak ASP i ESP, robią to o niebo lepiej niż
    > człowiek. A to tylko proste i głupie automaty.

    ale te systemy karmia sie tylko kilkoma relatywnie prostymi czujnikami, nic
    wiecej. No i fizyki nie oszukaja, jedynie pomagaja. I tez nie wiem czy taki
    Kuzaj ma swoim aucie to wlaczone czy jednak nie - bo jako profesionalista wie
    lepiej.

    > Kamera na podczerwień wykryje człowieka, psa czy co tam wolisz, na
    > długo zanim Ty będziesz w stanie. Do tego analiza i reakcja może być
    > błyskawiczna.

    Albo pomyli to z koksownikiem, rozgrzana lata asfaltu na drodze, ze studzienka
    cieplownicza no kurcze :) Jezus to wy nie macie wyobrazni.

    > To, że przerasta to Twoją wyobraźnię o niczym nie świadczy. W
    > średniowieczu, nie śniło się ludziom, że można polecieć i wylądować
    > zdalnie na marsie. Po prostu mentalnie jesteś parę lat do tyłu i tyle.

    Ok czekam na ten samochod co bedzie jedzil jak ja, wszedzie, i nikogo nie
    zabije przez rok (dopuszcza sie jedynie przerysowania parkingowe, zadne
    wypadki). No i ciekawe ile bedzie OC o takiego automatu, 5zl pewnie. W koncu
    komputer sie nigdy nie pomyli wiec ryzyko ubezpieczyciela limes zero :D

    > A w czym widzisz problem?

    W tym ze jestescie pewni siebie jak cholera

    > Tak mi przyszło do głowy, że te zautomatyzowane fabryki, gdzie np.
    > takie sprytne robociki składają samochody niemal od zera. To tylko

    haha ... Te robociki siedza przykrecone do podlogi i robia to samo, ten sam
    program napie...laja , warunki takie same co chwila, wszystko da sie
    przewidziec i zaprogramowac no i w razie co jest duzy czerwony przycisk STOP.
    Ulica to nie fabryka :/

    > zmiennych, za dużo wariacji i za duży poziom komplikacji (chyba
    > przyznasz, że montaż samochodu jest trudniejszy niż prowadzenie tego
    > po drodze?)

    No nie komentuje tego nawet :{

    > Japończycy zrobili robota potrafiącego błyskawicznie odzielać mięso od
    > kości. Człowiek chrzanił sie z tym ponad minutę (każda sztuka mięsa
    > jest inna). A robocik dwa szybkie ruchy, kość w jednym miejscu,
    > mięcho w drugim. Cud?:)

    Khcem to zobaczyc (nie ze nie wierze ale jestem ciekaw jak to dziala).

  • 22. Data: 2011-02-07 11:11:31
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > "Po takich drogach" to dodatkowy warunek, o którym nic nie pisałem.

    no ale na tym to ma polegac, to ze mozna zrobic (jak w fabryce) sciezki z
    naniesionymi oznaczeniami, naszpikowane sensorami to wiemy, takie wozki jedza w
    fabryce z roznymi czesciami. Ale to nie sa ludzkie drogi.

  • 23. Data: 2011-02-07 12:48:37
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-02-07, Papkin <s...@s...net> wrote:

    > no ale na tym to ma polegac, to ze mozna zrobic (jak w fabryce) sciezki z
    > naniesionymi oznaczeniami, naszpikowane sensorami to wiemy, takie wozki jedza w
    > fabryce z roznymi czesciami.

    Takie rozwiązania to już mamy działające od lat...

    > Ale to nie sa ludzkie drogi.

    ... a takie mamy (już!) w fazie testów. Za rok pewnie nie skończą, ale za
    parę lat na pewno.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 24. Data: 2011-02-07 13:12:57
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > ... a takie mamy (już!) w fazie testów. Za rok pewnie nie skończą,
    > ale za parę lat na pewno.

    TGV jedzi automatycznie? Maszynista w srodku jest, moze od zamiatania skladu
    ;)? Tory, wszystko ogrodzone, nie ma przejazdow kolizyjnych (ztcw?). Dzisiejsza
    nauka powinna dac sobie z tym rade. To ze sa automatyczne kolejki typu z
    lotniska do miasta to wiem ale to wszystko idzie po szynach i z dala od ludzi
    :) Peron odizolowany od bydla dodatkowymi drzwiami. Czyli prawie jak taka
    zwykla winda ale w poziomie. Autopilot dla samolotu tez jest ale juz sam nie
    laduje (ztcw), jak dokladnie jest to autonomiczne tego nie wiem. Ale to nadal
    nie ulica...

    Ile drog i w jakim czasie mozna takimi czujnikami naszpikowac, kto za to
    zaplaci? Takie pojazdy na pewno beda musialy byc obarczone wieloma przepisami -
    kto to uchwali, kto zaplaci za taki "luksus". Hura optymizm, zjedzie z
    autostrady z czujnikami i sie okaze ze czlowiek ucial sobie drzemke, pojazd
    stanie (gdzie) i jak bedzie budzil goscia - hej, ty czlowiek, wstawaj bo
    korkujemy ulice, dalej nie pojade bo nie ma czujnikow ;P? Dam sobie wacka
    obciaz (glowa to za malo) ze gdyby takie pojazdy weszly, tj wejda, w uzycie to
    zaraz pojawi sie banda glupkow ktorzy beda robic rozne hacki w celu osmieszenia
    tego wynalazku. Moze "lewe" linie z kredy na ulicy nie wystarcza, uzyja innych
    sposobow by pojazd albo stanal bezradnie albo gdzies w cos przywalil. I im to
    sie uda. W koncu by jedzic trzeba byc inteligentnym a komputer nie jest. Drugi
    mozg maja zbudowac? No to czekamy, czekamy.

    Science fiction.

    Te pieniadze lepiej niech utopia w hodowle organow i prewewncje procesow
    starzenia sie, ja widze w tym przyszlosc (jestem wizjoner a co tam) i to taka
    za jaka ludzie beda w stanie oddac wszystko co maja. W koncu to tylko chemia (w
    nas). Rak to chemia, AIDS to chemia.

  • 25. Data: 2011-02-07 13:18:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości news:

    >Autopilot dla samolotu tez jest ale juz sam nie laduje (ztcw),

    Oj chyba ląduje, jeśli istnieje wersja ILS pozwalająca lądować bez
    widoczności ziemi w ogóle (wersja 0 bodajże).

  • 26. Data: 2011-02-07 13:34:58
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-02-07 11:08, Papkin pisze:

> [...]
    > nic wiecej. No i fizyki nie oszukaja, jedynie pomagaja. I tez nie wiem
    > czy taki Kuzaj ma swoim aucie to wlaczone czy jednak nie - bo jako

    Bingo:) A czy Kuzaj ma to nie wiem, ale mówimy o normalnym samochodzie
    czy samochodzie dla jakiegoś rajdowca?

    > Albo pomyli to z koksownikiem, rozgrzana lata asfaltu na drodze, ze
    > studzienka cieplownicza no kurcze :) Jezus to wy nie macie wyobrazni.

    Nadmiernie wszystko komplikujesz. Kontrola trakcji to też skomplikowana
    sprawa, a dało się to rozwiązać prostymi mechanizmami. Tutaj podobnie.

> [...]
    > zadne wypadki). No i ciekawe ile bedzie OC o takiego automatu, 5zl
    > pewnie. W koncu komputer sie nigdy nie pomyli wiec ryzyko

    Ale z jakiegoś powodu mamy 50k tysięcy kolizji i 5k martwych. Więc być
    może ten człowiek taką doskonałą maszyną to jednak nie jest.

    > W tym ze jestescie pewni siebie jak cholera

    Pewni siebie?

> [...]
    > sam program napie...laja , warunki takie same co chwila, wszystko da sie
    > przewidziec i zaprogramowac no i w razie co jest duzy czerwony przycisk

    Robią dość skomplikowane operacje. Do tego jest kwestia synchronizacji
    całości. To nie jest taki prosty program.

    Prowadzenie samochodu można nauczyć nawet ostatniego jełopa, a tego co
    robią te robociki już niekoniecznie. Może to o czymś świadczyć.

    > No nie komentuje tego nawet :{

    I słusznie.

    [...]

    > Khcem to zobaczyc (nie ze nie wierze ale jestem ciekaw jak to dziala).

    http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,87906
    22,Robot_z_nozem_dwa_razy_szybszy_od_czlowieka.html

    Pozdrawiam,
    Arek

  • 27. Data: 2011-02-07 13:38:07
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-02-07 13:18, Cavallino pisze:

    > Oj chyba ląduje, jeśli istnieje wersja ILS pozwalająca lądować bez
    > widoczności ziemi w ogóle (wersja 0 bodajże).

    http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/13-lotnictwo
    _cywilne/54-forum_prostych_pytan_fpp_lotnictwo_cywil
    ne/3106-czy_samolot_potrafi_sam_wyladowac_na_autopil
    ocie.html

    Pozdrawiam,
    A.

  • 28. Data: 2011-02-07 13:41:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/13-lotnictwo
    _cywilne/54-forum_prostych_pytan_fpp_lotnictwo_cywil
    ne/3106-czy_samolot_potrafi_sam_wyladowac_na_autopil
    ocie.html

    No czyli potrzebny ILS kat. 3.

  • 29. Data: 2011-02-07 13:59:37
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-02-07, Papkin <s...@s...net> wrote:

    [ciach]

    > Science fiction.

    Ficion to jest Twoja argumentacja sprowadzająca się do "nie da się tego
    zrobić, bo jeszcze nikt tego nie zrobił".

    > (jestem wizjoner a co tam)

    ROTFL!

    Krzysiek Kiełczewski

  • 30. Data: 2011-02-07 15:39:01
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    ok, jak beda juz takie auta, dopuszczone do ruchu to sie do mnie odezwijcie.
    Moze z grobu ale kto wie, moze sie wam uda (przeciez przeniesc nasze ja, nasze
    ego, do wirtualnego swiata tez sie da zrobic) ;>

    Samolot to tez nie ten stopien komplikacji, wszystko ma przygotowane, pusty
    pas, dokladny system dzialajacy w okreslonym miejscu i pewnie w waskim stozku
    (nic innego nie zakloci) no i ludzie i za sterami jednak sa potrzebni jak i na
    wiezy kontroli lotow.

    I nikt nie odpisal na ten myk - ze znajda sie zaraz ludzie z pomyslem jak durny
    samochod oszukac by spowodowal wypadek. Ah, wasze algorytmy, sieci neuronowe
    beda tak doskonale ze sie nie wrobia ;P Normalnie naukowcy stworza pol
    czlowieka (nie dokladnie mozg czlowieka bo rozumiem ze automat sie nie popatrzy
    na soczysta dupke idaca w kusej mini po ulicy).