  • 141. Data: 2017-09-22 02:35:04
    Temat: Re: automatyczne stacje
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message
    news:almarsoft.2272073171843982844@news.neostrada.pl
> [...]
    licznik-zegary-36022172

    > Zwracam uwagę (bo może to umknęło) że mówimy o rynku USA, podaj kilka
    > przykładów z tego rynku pojazdów wyprodukowanych po 1980 gdzie nie ma
    > oznaczenia.

    Amerykańskie i europejskie (niemieckie) marki mają wlew po prawej.
    Japońskie mają wlew po lewej stronie, bo u nich ruch jest lewostronny.

  • 142. Data: 2017-09-22 02:47:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Zebym sprawdzil czy po nadplaceniu moge kupic drozsza rzecz niz limit
    > kredytowy, to bym musial kupic cos za 10+ tys.
    >
    > Brylanty dla żony ? Niestety, jeszcze nie ten poziom dochodow :-(
    > Porzadny zegarek dla siebie za 15 tys ? Czuje opor.
    >
    > Ale moze kiedys pojde do salonu, kupie samochod i zaplace karta :-)

    Nie przyjmą, przecież są merchant fees - musiałbyś im te 2% do
    visy/masterkarda pokryć.

  • 143. Data: 2017-09-22 02:56:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Iguan_007" <i...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Nie o tym byla mowa. Przewin do poczatku dyskusji.
    > Pytanie bylo czy mozna nadplacic kk i zaplacic nia
    > bez wchodzenia na kredyt (nawet taki za 20 dni).
    > Do tego $1 wystarczy.

    Ale wytłumacz mi co to zmienia, bo tego nie umiem zrozumieć.
    Nawet jak zapłacę o $100 więcej niż byłem winien w tym
    miesiącu to po prostu przyjdzie rachunek w przyszłym miesiącu
    gdzie będzie tyle a tyle "previous balance", tyle a tyle "payment",
    tyle a tyle "purchases", tyle a tyle "credits", odejmą i dodadzą
    jedno od drugiego i wyjdzie tyle a tyle do zapłaty za 20-parę dni.
    Zamiast zapłacić więcej niż byłem winien wystarczy odnieść do
    sklepu jakiś zakup - będzie to traktowane tak jakbyś włożył
    kasę na konto. Ekwiwalent wpłacenia więcej niż trzeba...
    Co tu zmienia cokolwiek to, że kiedyś było więcej niż zero? Nic.

    W szczególności kiedyś przestałem z Amexa korzystać - czyli
    była karta spłacona, zero-total, i potem jakiś miesiąc później
    zwróciłem jakąś pierdółkę do sklepu kupioną kiedyś na tą
    kartę - pojawił się ujemny balans $23 na tej karcie... przysłali
    mi rachunek że w tym miesiącu jest ujemny balans i że nie
    trzeba nic płacić... Potem, po 2 czy 3 miesiącach przysłali czek
    na tą sumę. Widać liczyli że te $23 samo się "skasuję" jak coś
    kupię na tą kartę, ale że nie kupiłem to po iluś tam miechach
    wyrównali porachunki i mam dalej zero na Amexie.
    Mógłbym tam włożyć kasę teraz, miałbym stan ujemny kredytu,
    czyli de-facto moje pieniędze na karcie, i co? I nic. Nic to nie daje.

    Ale można... tylko po co?

  • 144. Data: 2017-09-22 03:02:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Użytkownik "Iguan_007" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > To jest w miare jasne ... o ile w ogole uda sie nadplacic.

    W USA pokrywać można należność na karcie "z ręki" - czyli
    swobodnie wpisujesz kwotę jaką chcesz, możesz zrobić nadpłatę.

    > Wiec pytanie jest, czy warto sobie ograniczyc limit i przedplacac w razie
    > potrzeby ... czy sie okaze, ze tego limitu zabraknie na drozsze operacje,
    > bo system nadplat nie uwzglednia.

    W jaki sposób nadpłata miałaby ograniczyć Ci limit kredytowy?
    Może go powiększyć ale ograniczać.

    > A w ogole to pytanie bylo, co zrobi amerykanska pompa, jak
    > tankowanie spowoduje przekroczenie limitu na karcie.
    > I zeby to sprawdzic, to najpierw by trzeba prawie caly limit wydac,
    > a potem pojechac zatankowac za 50$.

    Dokładnie.

    > I zrozumiale, ze Pszemol nie wyda 14990 $, zeby moc to sprawdzic.

    Do Passata mi się tyle paliwa nie miesci, ale mógłbym wylać na chodnik ;-)

    > P.S. A jak to w kwestii bankomatow wyglada ? Nadplacam, ide do bankomatu,
    > byc moze za granica, ... beda mniejsze prowizje, czy lepiej wyciagnac
    > debetowkę ?

    Definicja "cash advance" w przypadku mojej kredytówki w ogóle
    nie uwzględnia aktualnego stanu konta - masz kredyt czy go nie
    masz, czy masz nadpłatę - wszystko jedno: wyciągnięcie gotówki
    z bankomatu z użyciem kredytówki to cash advance i się należy kasa.
    Oni już to sobie tak poukładają sprytnie aby nadpłata pokryła
    jakiś kredyt i cash advance był goły - no chyba że trzymasz tysiące
    na karcie "kredytowej" ale to już dawno przerabialiśmy temat:
    karta kredytowa służy do kredytów a nie do czegoś innego....

  • 145. Data: 2017-09-22 03:05:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Iguan_007" <i...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Teraz to pojechaliscie. Co ma autoryzacja w terminalu do nadplaty? To
    > chyba oczywiste, ze sposob autoryzacji transakcji nie zmieni sie bo
    > nadplaciles pieniadze na karte.
    >
    > Jedyne co sie zmieni (po stronie banku) to to , ze nie bedziesz mial
    > naliczanych odsetek od zakupu - bo nie bierzesz kredytu, masz fundusze na
    > koncie.

    No ale to też się nie zmienia, bo mi bank nie nalicza żadnych odsetek
    od kredytu przez 20 parę dni od jego zaciągnięcia... nie muszę nic
    nadpłacać aby mieć ten "ficzer".

  • 146. Data: 2017-09-22 03:06:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Obecnie w Polsce/Europie jest tak, ze prowizja sklepu za platnosc karta
    > kredytowa jest wyzsza, ale to jest cos 0.4% vs 0.3% za platnosc debetową.
    > Czyli koszt kredytu, przynajmniej w czesci, pokrywa sklep ... i cos mi sie
    > widzi, ze jak nadplacisz kredytowa, to sklep i tak zaplaci te 0.4%.

    Tak, rozliczenia ze sklepem nie mogą zależeć od tego ile klient
    ma na koncie swojej karty, więc oczywiście sklep zapłaci
    prowizję za obsługę klienta z kartą według umówionego cennika
    z bankiem.

  • 147. Data: 2017-09-22 03:07:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Użytkownik "Iguan_007" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > A jak nadplacisz to nie nalicza wcale (bo nie ma od czego).
    >
    > ALe jak nie nadplacisz to tez nie nalicza wcale :-)
    >
    > Chyba, ze sie spoznisz, albo pieniedzy zabraknie..

    Dokładnie tak - ja "nadpłacam" dopiero jak bank przyśle rachunek :-))))

  • 148. Data: 2017-09-22 06:14:43
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Pszemol,
    >Dokładnie tak - ja "nadpłacam" dopiero jak bank przyśle rachunek :-))))

    A ja zanim, bo tak mi wygodniej i wole miec mniejszy limit kredytowy niz wiekszy. I
    nie ma co o tym dalej dyskutowac. Jeszcze raz - niech kazdy sobie placi jak mu
    wygodniej, ale niech nie probuje zmyslac ze nie da sie nadplacic
    kk - bo sie da.

  • 149. Data: 2017-09-22 07:09:14
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 21 Sep 2017 19:35:04 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Amerykańskie i europejskie (niemieckie) marki mają wlew po prawej.
    > Japońskie mają wlew po lewej stronie, bo u nich ruch jest lewostronny.

    A jak ma europejska Honda? Albo ten Ford Fiesta, który jest bliźniakiem
    mazdy 121? Ogólnie zasada słuszna, ale ilość wyjątków czyni ją
    bezużyteczną.

    A strzałka, o której tu piszą wygląda tak:
    http://www.moto.egospodarka.pl/art/galeria/85805,For
    d-Focus-1-0-EcoBoost-Trend-zegary,17,86,1.html

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 150. Data: 2017-09-22 08:03:56
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21-09-2017 o 19:55, Tomasz Pyra pisze:

    > Na Neste trzeba wrócić z kartą drugi raz, jak się chce dostać paragon.

    Ale niekoniecznie z płatniczą.
    Jakąkolwiek co Cię zidentyfikuje.

    Na Emili wydruk paragonu jest z menu, nie trzeba nic wkładać.
    Tak czy tak - nie ma to żadnego związku z kwotą transakcji.