eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyauto na sprężone powietrzeRe: auto na sprężone powietrze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: auto na sprężone powietrze
    Date: Mon, 28 May 2012 09:47:33 +0200
    Organization: n/a
    Lines: 41
    Message-ID: <jpvaim$8qn$1@inews.gazeta.pl>
    References: <4fc2ac53$1@news.home.net.pl> <jpuj9t$rsq$1@inews.gazeta.pl>
    <jpv641$rk8$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip81219245168.artus.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1338191254 9047 81.219.245.168 (28 May 2012 07:47:34 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 28 May 2012 07:47:34 +0000 (UTC)
    X-User: ninikowy2
    In-Reply-To: <jpv641$rk8$1@inews.gazeta.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21 (X11/20090318)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2452064
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2012-05-28 08:31, z wrote:
    > Straty energii zawsze są. Może tu i duże ale...
    > Podstawowe jest pytanie czy to się może OPŁACAĆ. Interesuje mnie cały
    > koszt powiedzmy przeróbki + koszt przejechania 100km.

    Patrząc po tym co pokazywane jest to bez czysto zaprojektowanego pod to
    auta będzie to niezbyt wydajne i sensowne. Ten prototyp specjalnie jest
    leciutki, ma wymyślną podłogę itd. W normalnym aucie pewnie trzeba wiele
    miejsce na zbiornik, specjalnego silnika i całego układu. Wątpię by się
    opłacało przerobić, a potem miało to dobre parametry. Otrzymasz np. auto
    bez bagażnika, a i to jeżdżące na jakiś ułamek tego co podają przy tym
    leciutkim prototypie.


    > Nie ma tu tego demonicznego kosztu akumulatorów o którym ciągle się
    > krzyczy. Silnik to nie jest jakaś kosmiczna technologia. Zbiornik
    > sprężarka...

    No właśnie nie tylko to :)
    Byle czego tam nie sprężysz dobrze,
    Jak wspominałem, ciepło trzeba odprowadzić przy tym,
    a potem dodać dla efektywności rozprężania
    No i zbiornik jest tajny jak go mieć wprojektowany w auto, uniwersalne
    byłyby strasznymi klockami na cały bagażnik.


    > Oczywiście dopóki jeszcze akcyzy nie nałożono na powietrze :-)

    No i właśnie pytanie - czy oby na pewno chcesz tam sprężać mieszankę,
    którą się oddycha? Wydajność słaba, nieprzewidywalne mieszanki, dodatkowo
    trzeba pozbyć się z tego wilgoci.
    Prędzej będzie to jakiś specjalnie przygotowany gaz.


    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_
    http://dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo)
    { \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ |
    ~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~
    `^~~`~~~~

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: