eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyauto na sprężone powietrzeRe: auto na sprężone powietrze
  • Data: 2012-05-29 00:17:27
    Temat: Re: auto na sprężone powietrze
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Mon, 28 May 2012 20:55:43 +0200, z wrote:

    > W dniu 2012-05-28 20:00, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >> Na dziś opłaca się wszystko od czego nie musisz odprowadzać akcyzy, a nie
    >> opłaca się nic od czego tą akcyzę musisz odprowadzić.
    >> Rachunek energetyczny jest drugorzędny po rachunku podatkowym.
    >
    > ciach
    >
    > Piszesz o wielu problemach które da się rozwiązać, nie wymagają kasy na
    > patenty i drogie technologie.

    O tak jeszcze z tego co mi przychodzi do głowy to hałas.
    Pneumatyczne silniki mają raczej głośny wydech, a tłumienie wydechu pewnie
    mocno obniża ich sprawność (bo część rozprężania przenosi się do wydechu).
    To też może być jakiś problem.

    > Taki samochód elektryczny też ma wiele
    > problemów: ogrzewanie, chłodzenie, zasięg, cena. (tutaj jak widać klima
    > gratis) Może zostawić akumulator, alternator. Podmienić tylko napęd.

    A jeszcze tak BTW - jak to jest z charakterystyką pracy silników
    pneumatycznych?
    Maksymalny moment obrotowy pewnie będzie przy 0rpm, ale pytanie czy potem
    nie leci jakoś szybko w dół - jak będzie wyglądał wykres mocy?
    Bo od tego zależy czy można zrezygnować ze skrzyni biegów, czy można
    skorzystać ze "spalinowej", czy trzeba będzie jakieś CVT z szeroką
    pojemnościa?

    > Obecne samochody też są skomplikowane ale jeżdżą.

    No tylko obecne samochody obmyśla wielu ludzi z szerokim zapleczem, a tu
    jak się domyślam chcemy coś wyrzeźbić we włąsnym garażu.

    > Kwestia politycznego-podatkowego wyboru i pogonienia kota Arabom.

    No tu jeszcze pozostaje nierozwiązany problem napędzania sprężarki.
    Bo jak prądem, to skądś trzeba ten prąd brać. Można też napędzać silnikiem
    spalinowym (ale to już chyba polegnie finansowo z powodu akcyzy), chyba że
    silnik napędzać np. gazem CNG prosto z sieci.
    Pomysłów jest kilka.

    Jeszcze pytanie czy ma to być jednorazowa wydumka czy rozwiązanie problemów
    transportowych dla kraju? Bo na szerszą skalę zapewne zainteresuje się tym
    fiskus.
    Chociaż z drugiej strony takim LPG fiskus interesuje się jakby mniej, nawet
    pomimo całkiem sporej popularności rozwiązania.


    > A przekupni ekolodzy chyba też marudzić nie powinni. Chociaż kto wie...

    Za nimi to nie trafisz :)
    Zaraz jakiś opublikuje pracę naukową mówiącą o zgubnym wpływie nadmiernej
    emisji powietrza na populację komarów, albo o zgubnym wpływie energii
    pobieranej przez kompresor takiego samochodu na emisję CO2 które to
    bezlitośnie zabija grenlandzkie foczki (tu zdjęcie padłej foczki).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: