eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyauto na... drewno - było?Re: auto na... drewno - było?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: auto na... drewno - było?
    Date: Mon, 13 Feb 2012 15:45:56 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 33
    Message-ID: <jhbb7k$hqp$1@inews.gazeta.pl>
    References: <4f38d737$1@news.home.net.pl> <4f38f3f7$1@news.home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1329147956 18265 172.20.26.239 (13 Feb 2012 15:45:56 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 13 Feb 2012 15:45:56 +0000 (UTC)
    X-User: sok_marchwiowy
    X-Forwarded-For: 109.243.112.58
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2434068
    [ ukryj nagłówki ]

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > W dniu 13.02.2012 10:26, krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] pisze:
    > > Pomysł stary jak świat, ale przy dzisiejszych cenach benzyny nabiera
    > > sensu.
    >
    > Swoją drogą aż policzę...
    >
    > Swego czasu był produkowany Mercedes "na drewno" i zużywał 15kg bukowego
    > drewna na 100km.
    >
    > Przy przeciętnym ciężarze suchutkiej buczyny daje to mniej-więcej 1/50
    > m3. Ładna, solidnie wysuszona buczyna, porąbana w równe, ładne kawałki
    > to jakieś 300zł za solidnie "oszukiwany" m3, liczmy 500zł za prawdziwy.
    >
    > Czyli 10zł/100km. Mój samochodzik spala jakieś 5l/100km to daje niecałe
    > 30zł/100km.
    >
    > Teoretycznie się opłaca, ale to teoria - na początek będziesz miał
    > problemy przy pierwszej lepszej kontroli... a i w parkingach innych niĹź
    > odkryte będziesz wywoływać alarmy pożarowe ;)
    Jest sporo patentów na zasilanie silnika z zapłonem iskrowym. Można go puścić
    na węgiel. Są dwa problemy. Jeden to dostarczanie pyłu węglowego ze zbiornika.
    Druga to że pył węglowy ma właściwości materiału wybuchowego. Jedziesz na
    skład węgla i tankujesz miałem. W samochodzie dodatkowy młynek przerabiający
    go na pył o określonej wielkości ziarna. na oko w kilogramach silnik zużyje
    dwa razy więcej węgla niż benzyny. Dwa kilo miału to litr benzyny. Tak ze
    złotówkę by kosztował ekwiwalent benzyny. Instalacje do gazu drzewnego kojarzą
    się z dużymi zbiornikami. A jak by zrobić instalację do pracy ciągłej zasilaną
    peletem?

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: