-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
2.news.neostrada.pl!news.vectranet.pl!not-for-mail
From: nadir <n...@h...org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Date: Thu, 18 Feb 2010 00:53:06 +0100
Organization: VectraNET - http://www.vectranet.pl
Lines: 17
Message-ID: <hlhslm$3cq$1@news.vectranet.pl>
References: <hlecpq$cd3$1@node1.news.atman.pl>
<hlejvm$rif$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<s...@d...media-lab.com.pl>
<hlepu1$4eo$1@inews.gazeta.pl> <hlfcpo$6rc$1@news.vectranet.pl>
<f...@4...com>
<hlhk4b$sl1$1@news.vectranet.pl>
<g...@4...com>
NNTP-Posting-Host: 095160182194.slubice.vectranet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.vectranet.pl 1266447862 3482 95.160.182.194 (17 Feb 2010 23:04:22 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...vectranet.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 17 Feb 2010 23:04:22 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.7) Gecko/20100104
SeaMonkey/2.0.2
In-Reply-To: <g...@4...com>
X-Antivirus: avast! (VPS 100216-0, 2010-02-16), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2256661
[ ukryj nagłówki ]>> Silniki dieslowskie montowane kilkadziesiąt lat temu w lokomotywach czy
>> okrętach miały już wtedy sprężarki i dużo większą sprawność niż silniki
>> montowane w samochodach osobowych. Może było mniej elektroniki niż
>> obecnie, ale nie sądzę żeby sprawność nowoczesnych diesli przekraczała 40%.
>
> kilka jest
> http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_specific_fuel_con
sumption
To, że silniki okrętowe zbliżają się sprawnością do 50% to wiedziałem,
te największe są przeważnie dwusuwowe(pewnie to ma niebagatelne
znaczenie) i chodzą na mazucie.
Ale nie myślałem, że silniki turbinowe są takie "kiepskawe", 42% w
przypadku silnika General Electric to trochę mało, sądziłem, że bliżej
im będzie do 60-70 procent.
Za to fajnie się prezentują w tej stawce silniki Volkswagen/AUDI,
okazuje się że 2,5 TDI to dobra maszyna była.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.02.10 07:28 J.F.
- 18.02.10 10:27 Jakub Witkowski
- 18.02.10 11:40 nadir
- 18.02.10 11:52 nadir
- 18.02.10 23:19 Bastion
- 18.02.10 23:41 Bastion
- 18.02.10 23:46 Tomasz Pyra
- 19.02.10 01:01 J.F.
- 19.02.10 00:48 limken
- 19.02.10 23:53 kietlak
- 22.02.10 23:34 Tomasz Pyra
- 26.02.10 12:34 Tomasz Nowicki
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
Najnowsze wątki
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer PIS
- 2025-02-19 Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- 2025-02-19 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-19 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-19 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-19 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-19 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-19 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-19 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-19 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-02-19 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-19 Nigdy
- 2025-02-19 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=