-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Date: Thu, 18 Feb 2010 00:16:44 +0100
Organization: -
Lines: 30
Message-ID: <g...@4...com>
References: <hlecpq$cd3$1@node1.news.atman.pl>
<hlejvm$rif$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<s...@d...media-lab.com.pl>
<hlepu1$4eo$1@inews.gazeta.pl> <hlfcpo$6rc$1@news.vectranet.pl>
<f...@4...com>
<hlhk4b$sl1$1@news.vectranet.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1266448598 25228 82.143.187.50 (17 Feb 2010 23:16:38 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 17 Feb 2010 23:16:38 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2256652
[ ukryj nagłówki ]On Wed, 17 Feb 2010 22:27:16 +0100, nadir wrote:
>> Moze byc troche lepiej, bo i silniki sie zmienily, i sterowanie,
>> a nawet i te diesle chyba juz oszczedniejsze niz w 1980.
>Sprawność silników elektrycznych niewiele się zmieniła od tamtego czasu.
Ale tu stosunkowo niewielkie zmiany wplyna dosc istotnie na wynik.
Poza tym teraz te silniki sa zupelnie inne.
>Silniki dieslowskie montowane kilkadziesiąt lat temu w lokomotywach czy
>okrętach miały już wtedy sprężarki i dużo większą sprawność niż silniki
>montowane w samochodach osobowych. Może było mniej elektroniki niż
>obecnie, ale nie sądzę żeby sprawność nowoczesnych diesli przekraczała 40%.
kilka jest
http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_specific_fuel_con
sumption
>W tym konkretnym wypadku chodzi o cenę oleju napędowego lub benzyny, bo
>prąd samochód będzie sobie sam produkował. Kamil pytał o sprawność
>układu silnik spalinowy-prądnica-silnik elektryczny, czyli dokładnie to
>co w lokomotywach spalinowych.
No to znow interesujace jest porownanie z klasycznym samochodem, a ten
nadal ma malosprawny silnik spalinowy.
W sumie to Prius okazuje sie dosc oszczednym autem.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.02.10 00:53 nadir
- 18.02.10 07:28 J.F.
- 18.02.10 10:27 Jakub Witkowski
- 18.02.10 11:40 nadir
- 18.02.10 11:52 nadir
- 18.02.10 23:19 Bastion
- 18.02.10 23:41 Bastion
- 18.02.10 23:46 Tomasz Pyra
- 19.02.10 01:01 J.F.
- 19.02.10 00:48 limken
- 19.02.10 23:53 kietlak
- 22.02.10 23:34 Tomasz Pyra
- 26.02.10 12:34 Tomasz Nowicki
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=