eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyauta elektryczne - bilans mocyRe: auta elektryczne - bilans mocy
  • Data: 2010-02-17 02:09:49
    Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Ale to chyba się nie kalkuluje, tzn. wytworzenie prądu w generatorze
    > zasilanym paliwem będzie droższe niż pobranie z sieci. Strata na takim
    > napędzie też chyba będzie większa niż przy klasycznej przekładni.
    >
    > Oczywiście to tylko moje "wydaje mi się", fajnie gdyby ktoś rzucił dane
    > o efektywności takiej przekładni elektrycznej.
    >

    Mam akurat pod ręką książkę "Zasady trakcji elektrycznej" wydanie
    zbiorowe z 1980 roku.
    Cytat:
    "Sprawność lokomotyw spalinowo-elektrycznych jest nieco większa niż
    elektrycznych sieciowych. Dla silników wysokoprężnych o dużej mocy
    dochodzi ona do 0,36 i może być przyjęta średnio jako nss=0,34.
    Sprawność prądnicy np=0,92, sprawność silników trakcyjnych ns=0,9, w
    wraz z przekładnią nsp=0,86. Urządzenia pomocnicze lokomotywy(bez
    ogrzewania pociągów) pochłaniają około 6% mocy, a sprawność rozrządu
    nr=0,94.
    Sprawność ogólna lokomotywy spalinowej wynosi więc:

    N = nss*np*nsp*nr = 0,34*0,92*0,86*0,94 = 0,25"

    Można chyba spokojnie przyjąć, że w samochodzie spalinowo-elektrycznym
    będzie podobnie, czyli nędza.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: