  • 11. Data: 2016-11-23 17:49:49
    Temat: Re: assembler dla mcs-51, który zadziała na xp 64bit
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 22.11.2016 o 22:36, maniek pisze:
    > "slawek"
    >
    > Zastrzeliłeś mnie pytaniem, bo nie do końca wiem co kryje się pod tą nazwą.
    > Chodzi o wywołanie programu z linii komend czy jak? Możesz rozwinąć temat?

    W wiki jest opisane. To nie linia komend tylko emulator DOSa tworzący
    jakby wirtualne środowisko dla dosowych programów które chciałbyś
    uruchamiać. Możesz też postawić sobie wirtualną maszynę i zainstalować
    na niej Freedosa albo Opendosa.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 12. Data: 2016-11-26 20:37:04
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 22 Nov 2016 22:36:08 +0100, "maniek" <spam@spam> wrote:
    > Zastrzeliłeś mnie pytaniem, bo nie do końca wiem co kryje się pod
    tą nazwą.
    > Chodzi o wywołanie programu z linii komend czy jak? Możesz rozwinąć
    temat?

    Wygooglaj DOSBOX.

    Ściągasz mały programik, uruchamiasz. Robi ci się wirtualny PC z DOS
    jako okienko w Windows. Plusem jest możliwość obniżenia wydajności
    itp. Czyli udawanie że znowu masz PC AT pędzony na 16 MHz.

    Da się na tym uruchomić np. TurboC, stare gry,... Więc i ten
    asembler może.