  • 1. Data: 2016-11-09 12:20:20
    Temat: assembler dla mcs-51, który zadziała na xp 64bit
    Od: "maniek" <spam@spam>

    Proszę o wskazanie niewielkiego wagowo assemblera dla mcs-51, który da się
    odpalić
    pod xp 64bit, bo mój obecny 49,6KB plik PASM51.exe asemblera działa, ale
    tylko pod win 32bit. Na xp64bit już się gniewa i nie działa.
    Na xp32bit wystarczyło sobie sklecić plik BAT wskazujący plik z kodem
    źródłowym programu i jazda z kompilacją.
    Nie szukam kobył ważących dziesiątki MB i jeszcze wymagające instalacji
    tylko coś przyjaznego w wersji portable tak jak powyższy PASM51.

  • 2. Data: 2016-11-09 13:57:32
    Temat: Re: assembler dla mcs-51, który zadziała na xp 64bit
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 09-11-2016 o 12:20, maniek pisze:
> [...]
    > Nie szukam kobył ważących dziesiątki MB i jeszcze wymagające instalacji
    > tylko coś przyjaznego w wersji portable tak jak powyższy PASM51.

    Przewiduję problemy ze znalezieniem czegoś równie lekkiego.
    Napisałem kiedyś assembler 51-ki do systemu DSM-51.
    Plik exe z 1995 roku (kompilowany Turbo C++ 1.0) roku waży 89k.
    Ostatnio ludzie zaczęli mnie nękać, że nie działa pod systemami 64 bitowymi.

    Jak już się za to zabrałem to uznałem, że interfejs powinien jednak być
    okienkiem (w nim tylko tekst, ale jednak okienko). Do tego musiałem
    trochę pozmieniać, bo się nie chciało kompilować, a na koniec jak już
    się kompilowało to jeszcze źle działało (śmieszna przyczyna - W Turbo
    C++ int był 16 bitowy, a teraz jest 32 bitowy, co wydawało by się nie
    powinno generować problemów, ale jednak potrafi).
    A niedawno ktoś znalazł jeszcze jeden błąd - ta nowa wersja nie
    assemblowała ostatniej linijki źródła (we wszystkich moich przykładach
    ostatnia linijka była pusta więc tego nie zauważyłem).
    Obecna wersja (sprzed miesiąca) kompilowana Builderem 5 (program z roku
    2000) ma 574k. Jakby przekompilować jakimś nowszym kompilatorem to
    przewidywałbym jeszcze większy wzrost wagi.

    Ten mój assembler (wraz z opisem) znajdziesz w zipie tu:
    http://micromade.pl/wsparcie/biblioteka-programow/pr
    ogramy-do-dsm-51/

    Jego wadą jest, że jest silnie związany z systemem DSM-51 i z definicji
    zna występujące tam symbole adresów i dostępnych dla użytkownika systemu
    procedur, które można wywołać.

    Jakby Ci odpowiadał, a te związki z DSM-51 mocno przeszkadzały to się
    odezwij.
    Na pewno miałem jakąś flagę pozwalającą kompilować bez tego. Jak
    zadziała to nie ma problemu, ale jak miałbym szukać przyczyny, dlaczego
    znów przestało się kompilować to nie za bardzo mam na to czas.
    P.G.

  • 3. Data: 2016-11-09 15:42:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 9 Nov 2016 12:20:20 +0100, "maniek" <spam@spam> wrote:
> [...]
    instalacji
    > tylko coś przyjaznego w wersji portable tak jak powyższy PASM51.

    Widzę, że będzie coraz większy popyt na VM z windowsem xp (a może
    nawet 95) by uruchamiać na 64 bitowym systemie stary 32 bitowy
    system, na którym ma działać przestarzałe (16bitiowe?) narzędzie dla
    antycznego (8 bitowego?) mcu......

    --
    Marek

  • 4. Data: 2016-11-09 15:51:23
    Od: Robert Zemła <m...@g...com>

    W dniu 2016-11-09 o 12:20, maniek pisze:
> [...]
    > pod xp 64bit, bo mój obecny 49,6KB plik PASM51.exe asemblera działa, ale
    > tylko pod win 32bit. Na xp64bit już się gniewa i nie działa.

    Spróbuj odpalić w dosbox'ie

  • 5. Data: 2016-11-09 16:28:49
    Od: w systemie siła 'PO/EU <N...@g...pl>

    to ty kur... używasz assemblera?
    a nie jedynie słusznego avr-gcc?
    chcesz, żeby europa zrobiła z Ciebie wykluczonego społecznie?
    no jak się mandziejewicz o tym dowie...

  • 6. Data: 2016-11-10 09:46:29
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

> [...]
    > pod xp 64bit, bo mój obecny 49,6KB plik PASM51.exe asemblera działa, ale
    > tylko pod win 32bit. Na xp64bit już się gniewa i nie działa.

    Nie mam pod ręką systemu 64-bitowego, więc nie potrafię stwierdzić,
    czy moje przykłady będą działać. Ale możesz popróbować.
    Ja używałem assemlebrów:
    - Metalink 8051 Assembler (pojęcia nie mam, czy jest jeszcze
    gdzieś dostępny)
    - asx8051.exe z pakietu SDCC (http://sdcc.sourceforge.net/)
    - AX51.EXE z kompilatora C Keil (ale to jest duże i instalowalne)

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 7. Data: 2016-11-12 13:37:54
    Od: slawek <f...@f...com>

> [...]
    działa, ale
    > tylko pod win 32bit. Na xp64bit już się gniewa i nie działa.

    A da się to uruchomić pod DOSBOX?

  • 8. Data: 2016-11-12 13:40:59
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 9 Nov 2016 13:57:32 +0100, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Obecna wersja (sprzed miesiąca) kompilowana Builderem 5 (program z
    roku
    > 2000) ma 574k. Jakby przekompilować jakimś nowszym kompilatorem to
    > przewidywałbym jeszcze większy wzrost wagi.

    A bo debug info dokleiło. Spróbuj GCC plus odpowiednie opcje.

  • 9. Data: 2016-11-22 22:36:08
    Od: "maniek" <spam@spam>

    "slawek"
    > A da się to uruchomić pod DOSBOX?

    Zastrzeliłeś mnie pytaniem, bo nie do końca wiem co kryje się pod tą nazwą.
    Chodzi o wywołanie programu z linii komend czy jak? Możesz rozwinąć temat?

  • 10. Data: 2016-11-23 15:25:59
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 22.11.2016 o 22:36, maniek pisze:
    > "slawek"
    >
    > Zastrzeliłeś mnie pytaniem, bo nie do końca wiem co kryje się pod tą nazwą.
    > Chodzi o wywołanie programu z linii komend czy jak? Możesz rozwinąć temat?

    W wiki jest opisane. To nie linia komend tylko emulator DOSa tworzący
    jakby wirtualne środowisko dla dosowych programów które chciałbyś
    uruchamiać. Możesz też postawić sobie wirtualną maszynę i zainstalować
    na niej Freedosa albo Opendosa.

    --
    pozdrawiam
    MD